gebruikte synts italodisco

Origineel geplaatst door Bass
Dat klopt,

De 8000/8080 van Roland en de Virus werden veel gebruikt in de tachtiger jaren ten tijde van Italo disco...
In Happy station van Fun Fun uit 1983 werd de JP8000 gretig gebruikt ja...
De Virus werd pas in 1985 echt populair.

8o)
pcies mijn punt... (de authentieke) italo bestond van '78 tot '88... daarna ging je toch erg veel platen met house invloeden horen, veel killer qua klanken, en minder melodieus...
tuulk kun je met elke moderne synth ook italo maken maar daar ging het ff niet om toch?

Ik had het dus over hedendaagse ital disco, ken heel veel nummers daarvan die je hier nooit hoort.
Kom wel eens in discotheken rond Milaan en zo. Ik bedoelde dus moderne ital disco.

:geslaagd:

Ik dacht dat de Bit99 ook zo een typische Italo bak was...
Linndrum.. Simmons.. Tja eigenlijk werd alles ervoor wel gebruikt. Logisch want toen kochten die gasten ook gewoon wat toen nieuw was..

Origineel geplaatst door Bass
Dat klopt,

De 8000/8080 van Roland en de Virus werden veel gebruikt in de tachtiger jaren ten tijde van Italo disco...
In Happy station van Fun Fun uit 1983 werd de JP8000 gretig gebruikt ja...
De Virus werd pas in 1985 echt populair.

8o)

Italo is toch gewoon een verzamel naam die ook nu nog wordt gebruikt voor producties uit italië? Volgens mij is het een misvatting dat italo louter een benaming is voor producties uit de jaren '80.

Origineel geplaatst door Chinetti
Italo is toch gewoon een verzamel naam die ook nu nog wordt gebruikt voor producties uit italië? Volgens mij is het een misvatting dat italo louter een benaming is voor producties uit de jaren '80.

Italo is toch min of meer overgegaan in Eurohouse/Eurotrance/Eurodance?

Allicht zal er nog Italo gemaakt worden. Maar Italo staat voor mij toch voor de periode 1983 tot 1988

Ik heb wel vernomen dat Gigi DÁgostino ook als Italo getypeerd wordt

TR707
Juno6/60/106
Siel synths uiteraard
Pizza Quatro Fromaggi

Zijn ook makkelijk voor italosfeertje...

Deze is ook leuk.

Het lijkt mij niet dat het veel uitmaakt welke synth je gebruikt.
Kan er ook niet zoveel over vinden helaas(was ook wel nieuwsgierig geworden)

Ik heb al jaren een sterk vermoeden dat Koto - Visitors een 303 bevat. Ooit nog eens een live opname gehad van Radio Stad Den Haag erg leuk.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic
TR707
Juno6/60/106
Siel synths uiteraard
Pizza Quatro Fromaggi

Zijn ook makkelijk voor italosfeertje...

Pizza Quattro Fromaggi is zowiezo goed voor de sfeer:W

Origineel geplaatst door Arv
Nog steeds te beluisteren!
http://www.radiostaddenhaag.nl/

Niet alleen maar Italo maar ook andere 80's synthpop

Wow bedankt Arv.

Edit : Ik bedoelde een live optreden van Koto dat Radio Stad Den Haag ooit uit heeft gezonden...eeeeh lang geleden.
Dat was in de tijd van de Unicef walkmans met die oranje schuimpjes als oordoppen:D

Laatst gewijzigd:
echte italo is niet echt aan een apparaat te hangen .. tis kwestie van programmeren van sounds en de manier van spelen zoals bij elke stijl eigenlijk zo is .. al is het wel fijn om polyfone analoog bakjes te gebruiken .. die de gedetunede (unison) sound is erg typisch voor de italo sound

Origineel geplaatst door 6 trak
die witte! :bekdicht:

Ja natuurlijk:D

Origineel geplaatst door D Sinister
Deze is ook leuk.

Het lijkt mij niet dat het veel uitmaakt welke synth je gebruikt.
Kan er ook niet zoveel over vinden helaas(was ook wel nieuwsgierig geworden)

Ik heb al jaren een sterk vermoeden dat Koto - Visitors een 303 bevat. Ooit nog eens een live opname gehad van Radio Stad Den Haag erg leuk.

ja lekkere track haha , alleen dat italiaans engels accent op de vocalen is wel errug fout..
maar het heeft wel wat..

ik heb er vaak naar geluisterd idd .. Stad Den haag
ik woonde vlakbij die zendmast dus.... haha

Origineel geplaatst door MadR
echte italo is niet echt aan een apparaat te hangen .. tis kwestie van programmeren van sounds en de manier van spelen zoals bij elke stijl eigenlijk zo is .. al is het wel fijn om polyfone analoog bakjes te gebruiken .. die de gedetunede (unison) sound is erg typisch voor de italo sound

oja de speelwijze

ik hoor basarpeggio's of oktaafbasjes

Back