Motif es Rhodes piano vraagje

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
hoi allemaal,

ik heb ff een vraag over een rhode spiano sound in een motif...

heb zelf geen motif maar hoe goed klinkt ie ?

ben van plan om te sparen voor een rhodes emulatie... Nord electro is erg mooi maar wel duur (of zit ik nu te mierenneuken?)

de fantom x heeft ook een hele mooi rhodesdat weet ik wel (thanks bartology voor de track met die rhodes :) )

wie kan me hiermee een duw in de goede richting geven?

alvast bedankt

Gr JD
:)

Ik vind de rhoads in de motif een beetje slap en oppervlakkig.

Met de Nord heb je 1 van de beste te pakken (vind ik dan he). Hij is duur, maar je krijgt er heel wat voor terug. Mocht je je buget willen verhogen naar zo'n nord dan kun je misschien ook eens een kurzweil overwegen met de vintage keys rom. Die is ook erg goed, maar dan heb je ook meteen veel meer (bij een PC2x bijvoorbeeld).

fantom is idd ook wel ok.

De Rhodes piano in de Motif ES rack zijn prachtig. Ik weet niet hoe de "gewone" Motif klinkt.
Maar de ES is werkelijk subliem. De grandpiano's zijn fantastisch, de rhodes sounds zijn erg goed.
Check de demo's maar even op de motif sites. Let wel: Check de Motif ES.
Van de Nord vind ik ze tegenvallen. Maar die heeft andere kwaliteiten.
Nogmaals, het blijft persoonlijk

top jongens...

ik moet dan de Motif ES/ Mo6 zelf maar es gaan bekijken

thanks....

Gr JD

Ik vind de Rhodes in de Motif ES lang niet gek... toch denk ik dat Roland de rhodes geluiden meer onder de knie heeft ook wat betreft de gehele stagepiano lijn van yamaha vind ik de roland rhodes meer overtuigend overkomen... bij roland vind ik ze net wat smeriger (en dus mooier) dan bij yamaha...

En ja, het blijft dus persoonlijk...

...want ik vind dat Yamaha meestal voorloopt wat betreft Rhodesgeluiden. Vergelijk de Rhodespiano's in de XP30 (zonder uitbreidingskaart 60s/70s) met de Rhodes'en in de Yamaha S30 en dan vind ik die van Yamaha echt drie klassen beter. Roland heeft volgens mij lang die SA-type Rhodesgeluiden gebruikt in hun EP-banken. In de RD-stagepiano-serie zijn de Rhodespiano's wel wat beter dan in de synths, maar toch... In de XV-serie (en de RS-synths) beginnen de Rhodes-piano's er wat meer op te lijken en in de Fantom S/X zijn ze wel voldoende - en inderdaad wat smeriger dan Yamaha's Rhodesgeluiden.

Maar als je dan de equivalenten van de Fantom S/X bij Yamaha ziet: Motif Classic en ES, dan vind ik de Motif toch weer een stukje beter. In mijn Motif Classic zitten heel bruikbare Rhodesvariaties (zowel wat betreft samples als wat betreft de patchprogrammering): van smeriger tot dyno'd ("dyno rhodes" en "80s boost") tot phased tot DX7-achtig ("TX802")...

Wat betreft Nord Electro: geen perfecte glijrhodes, maar "echtheid" en "authenticiteit" in de samples en programmering (velocity layers). En daarom toch ook wel weer erg lekker om te bespelen! Ik heb de Electro feitelijk gekocht als Hammondclone met "een paar extra's" (vergelijk de pure orgelclone VK8M van ca 1000 EUR met de Nord Electro Rack van ca 1200 EUR) en als je die Wurly, Rhodes'en, Clavinet, CP80 en de nieuwste acoustische piano's als extra's ziet, dan zijn het meer dan goede extra's!

Uiteraard is dit alleen presetpraat: met tweaken en de juiste effecten kun je veel doen.

thanks voor alle response....

ik hou het heel even nu bij mijn Yamaha p90 rhodes...

en wat de toekomst brengt weet ik nog niet... maar een Motif ES rack is erg intressant

nogmaals thanks voor de hulp:)

hey bart je kent me toch...........:D

Back