Motif / s90 (ES) gebruikers: Help!

Scippy

Stamgast
hallo allemaal,

Ik heb al een hele tijd een mo8, en opzich bevalt het ding me goed, maar omdat ik er een tijdje geleden een extra midicontroller bordje bij heb gekocht vraag ik mij af hoe het precies mogelijk is om de 2 controllers te gebruiken met beide andere sounds. Dus boven een orgeltje en onder een piano geluid. Kan iemand mij precies uitleggen hoe dit moet? omdat ik niet zo in-to-midi ben wil ik graag een duidelijke handleiding. Als iemand mij dat kan geven zou hartstikke mooi zijn! Klopt het wanneer je de sounds dus spreid dat je per sound de helft van de polyfony gebruikt?

Verder heb ik daarbij ook nog een Nord Electro Rack, waar ik ook erg tevreden mee ben en die ik over het algemeen aanstuur met de MO8. Nu wil ik graag makkelijk kunnen switchen van de mo8 naar het midikeyboardje om het midi keyboardje te gebruiken voor de hammond sounds. Maar hoe doe ik dit?

DUs mijn vraag is in het 'kort': Hoe kan ik mijn mo8 zo splitsen dat ik 2 geluiden uit mijn mo8 over 2 toetsenborden krijg?
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Nord Electro Rack geluiden die ik normaal control met de mo8 makkelijk om te switchen is naar het midikeyboardje?

Nord heeft alleen midi in/out
MO8 heeft midi in/out/trou
Midicontroller Korg heeft alleen midi out.

groeten,

Gerben

Ik neem aan dat je een handleiding van de MO8 hebt? Vanaf pagina 123 staat het stap voor stap uitgelegd en op pagina 127 vindt je een schema.

Ik denk dat je voor het bespelen van de Electro module het beste een midi-Merge kastje kunt regelen waarbij je beide keys allebei in staat zijn om de electro aan te sturen.

uiteraard heb ik die al een aantal keren doorgenomen, maar ik hoop dat hier iemand mij in duidelijk nederlands iets meer kan vertellen.

Back