Eigen audio progje (Java)

Origineel geplaatst door Almeros
Ja daar moet nog duidelijk iets aan te doen zijn... Nu worden er iig ERG veel vermenigvuldigingen uitgevoerd... Ik zie alleen nog niet direct hoe ik dat zou kunnen verminderen :erm:

misschien toch een ander type filter gebruiken ( Biquad ofzo ), er zijn genoeg filter codes die je kan gebruiken die veel efficienter hun werk doen dan deze filter die je nu gebruikt.

newbie programmer vraag :P : Gebruik je ook lookuptables om alvast veel berekeningen te doen voordat de filter gebruikt wordt ? Misschien dat dat wat van de CPU usage af kan halen.

Origineel geplaatst door RPH
misschien toch een ander type filter gebruiken ( Biquad ofzo ), er zijn genoeg filter codes die je kan gebruiken die veel efficienter hun werk doen dan deze filter die je nu gebruikt.
Hey goeie tip! Had dit algoritme met uitleg uit een boek... nog geen idee hebbende hoe zwaar hij zou zijn... maar er zijn natuurlijk meer types. Moet natuurlijk wel, je ziet genoeg VST's bv. die 3 keer minder recources gebruiken...

Ga me eens in Biquad verdiepen!

Origineel geplaatst door RPH
newbie programmer vraag :P : Gebruik je ook lookuptables om alvast veel berekeningen te doen voordat de filter gebruikt wordt ? Misschien dat dat wat van de CPU usage af kan halen.

Is toch geen newbie vraag? ;) Nee maar natuurlijk... het probleem met convolutie is dat je gewoon veel vermenigvuldigingen moet maken... dus er valt niet meer van te voren te genereren in een lookup table dan de convolutie impulse... Als die impuls 256 samples groot is... en je samplebuffer 1024 samples... dan heb je al 262144 vermenigvuldigingen. Maal 44 is ongeveer 11.500.000 vermenigvuldigingen per seconde op 44.1 kHz 8D :doei:

...dus... ik ga eens naar dat BiQuad kijken ;) Top tip!

Zo ziet hij er uit op Mac OS X

Attachments

• audiopoc.jpg
    audiopoc.jpg
    58,4 KB · Bekeken: 137
Ik ben de laatste tijd niet zo productief als het om nieuwe tracks maken gaat maar juist meer met programmeren. Om toch weer wat meer met geluid bezig te zijn ben ik maar eens begonnen met een testprogrammaatje in Java om iets met audio te doen...

Hoe te gebruiken
Je kunt hem downloaden en uitproberen. Je moet wel de nieuwste Java Runtime Environment geinstalleerd hebben. Die kan je hier gratis downloaden.
Download daarna m'n progje. AudioPoc.jar. Een dubbelklik op het bestand zou het programma al moeten starten.

(Ohw... even een disclaimer!!!. Zet je volume zacht genoeg dat je monitors niet beschadigen e.d. Ik ben er niet verantwoordelijk voor als je iets opblaast okay 8D)

Weet niet of ie werkt op een Mac of Linux machine (ookal gebruik ik java)... Misschien dat je kan laten weten of het werkt als je een Mac of Linux machine gebruikt..

Wat doet het
Niet bijster bijzondere dingen... Ik heb het gemaakt als een Proof of Concept (...een test dus) om te kijken hoe het een en ander werkt. Ben nog opzoek naar goeie ideeen dus als je nog een leuke toepassing weet??? let me know...

Nu kan ie:
  • Audiostreams tussen verschillende sound cards routen
  • Opnemen en later afspelen
  • Opnemen en direct afspelen (Full Duplex)
  • Oscillators voor input en output display
  • Compressor/Limiter
  • Foldback Distortion

Ben benieuwd wat/of jullie er wat van vinden. Als ik updates heb dan laat ik het wel weten hier ;) Happy prutsing!

PS. Is er iemand met een sound card met multi I/O's die me kan laten weten of ie kan routen tussen de verschillende Inputs en Outputs van de sound card?

Even om de aandacht weer naar voren te brengen. Het lukt blijkbaar niet om de zip-file in java te openen maar heb deze veranderd in jar en toen deze wel kunnen openen met java.
Dit ga ik dus verder uitproberen................
Bedankt voor het sharen.

Greez , John

Hey leuk! M'n oude threadje weer onder de aandacht :)

Even om de aandacht weer naar voren te brengen. Het lukt blijkbaar niet om de zip-file in java te openen maar heb deze veranderd in jar en toen deze wel kunnen openen met java.
Dit ga ik dus verder uitproberen................
Bedankt voor het sharen.

Greez , John

Er schijnen wat browsers te zijn die automatisch de .jar renamen naar .zip. Ik denk dat dat ook bij jou gebeurd is. Dan inderdaad gewoon even renamen naar .jar en dubbelklik erop (als je een JVM op je computer hebt geïnstalleerd).

En nu nog MIDI erin stoppen :)
Wel nice dat dit gaat in Java, ik denk dat ik Eclips ook eens ga terug opstarten en eens ga spelen met de Java MIDI API (heb ideeën genoeg, maar nooit de goesting gehad om er aan te beginnen)

Ja doen! Misschien valt er nog wel eens iets samen te voegen in de toekomst ofzo! :)

Ik ben zelf al even een tijdje niet meer met het programma bezig. Te druk nu weer met andere dingen (o.a. muziek maken 8)). Maar wieweet pak ik het later nog weer op en maak ik een leuke update. In ieder geval zou ik het zo idiot proof mogelijk willen maken en dan misschien als Open Source aanbieden zodat het ook met hulp van anderen snel verder uitgebreid kan worden... maarja dan moet daar sowieso genoeg animo voor zijn tzt.

Back