Ach ja... java heeft gewoon (tegenwoordig volgens mij onterecht) een slechte naam als het om audio gaat. Stiekem is dat ook een beetje waarom ik er juist iets in aan het maken ben... Kijken of/waar ik strand 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

De sinusgenerator is nog maar voor testdoeleinden van de FXjes. Is nog totaal niet geoptimaliseerd... dus niet gek dat er glitches inzitten. Die bug ga ik wel aanpakken als ik (ooit) een serieus softsyntje hierin wil maken.Origineel geplaatst door RPH
Geinig programmatje, maar wel wat glitchy wanneer de frequentie realtime wordt verandert.
Vind het niet erg bruikbaar om realtime muziek mee te maken, maar om waveforms mee te maken zou het misschien wel handig zijn.
Heb ik ook niet gedaan hoor
Ik heb een vraagje over je foldback, ik heb nu zelf voor synthedit een foldback module gemaakt ( C++ en de SE-SDK ) maar ik laat de foldback niet voorbij de zero crossing point gaan.
Als de positieve foldback < 0, foldback = 0
Als de negatieve foldback > 0, foldback = 0
Ik heb verder niet veel onderzocht of mijn methode fout is, maar kan je mij vertellen waarom jou foldback wel voorbij de zero crossing point gaat.
Gewoon heel letterlijk een foldback toegepast. Ik zou het denk ik wel anders doen dan jij. Als het folded signaal nu tegen de 0 aankomt wordt het meteen platgedrukt. Zo ontstaan nog weer extra harmonischen maar nu onverwacht/onbedoeld (tenzij je dat juist wilt natuurlijk). Misschien zou je limiting toe kunnen passen op het gefolde signaal als dit voorkomt...
Origineel geplaatst door Almeros
Heb ik ook niet gedaan hoorGewoon heel letterlijk een foldback toegepast. Ik zou het denk ik wel anders doen dan jij. Als het folded signaal nu tegen de 0 aankomt wordt het meteen platgedrukt. Zo ontstaan nog weer extra harmonischen maar nu onverwacht/onbedoeld (tenzij je dat juist wilt natuurlijk). Misschien zou je limiting toe kunnen passen op het gefolde signaal als dit voorkomt...
) ... en zit er wel weer aan te denken om dat weer erin te gooien.
Maargoed... ik weet ook niet wat de precieze specificaties zijn voor een foldback distortion. Als het maar ruig klinkt lijkt me![]()

)Origineel geplaatst door RPH
En de voorbeelden die ik zie, daarbij is de vouw niet erg veel dus kan ik niet zien of het van positief naar negatief ( en andersom ) hoort te gaan.
) op 1.0 zetten...Origineel geplaatst door Almeros
Weer een updateje: AudioPoc
(Lees de eerste post hoe je hem kan starten)
Origineel geplaatst door vos_paul
En wat is er erg aan een foldback over de 0-grens heen gaat :confused: ?
), en heb een nieuwe module die een waveform in 2 stappen kan vouwen + vouwsterkte per stap.
Hey kewl... dat is inderdaad een beetje de richting die ik met dit progje op wil ja!Origineel geplaatst door eelco
Geinig! Een soort AudioMulch 0.1 in Java![]()
Vooral het idee van FX chains!
Wellicht kan WebStart je helpen bij de installer :
http://java.sun.com/products/javawebstart/ (bij mij werkt de jar in 1 keer, maar ik heb dan ook 4 JVMs op mijn PC...)
Thanks voor de tip... maar persoonlijk vind ik webstart (nog) helemaal niets... Het is ook meer bedoeld voor intranetwerken heb ik het idee. Wat ik ook maak wil ik graag zo voor de hand mogelijk aan de eindgebruiker aan kunnen bieden. Ik vraag me af hoeveel synthforum.nl leden bv. ooit webstart hebben gebruikt...
Kwam er net achter dat je bij deze versie van m'n prog de delaytijd niet goed in kan stellen... zal kijken of ik dat snel ff kan fixen en dan upload ik een nieuwe versie...

Origineel geplaatst door bliepbliep
maar ffe serieus, het werkt gewoon hier, alleen mn audio driver wil nog wel eens haperen maar daar kan jij nix aan doen.

-DSP: Hi-, Lo-, Bandpass filter via Convolutie (Hopelijk kan ik deze nog optimizen zodat ie minder CPU gebruikt. Bij deze plugin geldt echt; Hoe beter de kwaliteit hoe zwaarder de CPU belasting)

K... heb weer eens een flinke update (qua programmeerwerk dan). Je kunt dezelfde link gebruiken als in post nr 1. Daar staat ook beschreven hoe je het programma kan starten etc.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Het programma is nog steeds niet erg nuttig... behalve om lekker mee te prutsen. Maar daar is het ook een Proof-of-Concept voor![]()
Origineel geplaatst door RPH
Omg hehehe,. als ik alleen al de filter aan zet gaat me CPU naar 50 % ( AMD 2100 + ).
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ik vind het steeds mooier worden! Heb hier ook last van tikken in het geluid, en met Rebirth aan (die een kick pattern afspeelt), Full duplex aan, en distortion + filter aan is het CHAOS!![]()
Maarja ik hou van chaos....
Ik zal de buffergrootte eens instelbaar gaan maken zodat iedereen voor zijn eigen computer kan uitzoeken wat de beste instelling is!