Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Prophet
j A !! 2 harde schijven, IBM's zijn bangelijk goed , 7200 rpm pakken hè. 1 voor OS en programma's , 1 voor de andere shit.
Origineel geplaatst door Prophet
Als je met Cubase VST 5.0 R4 wil werken weet ik niet of je dat (kan/moet/beterniet) met XP, ik denk dat dat goed draait op 98 SE of 2000 ze. Cubase SX met XP pro of home. Maar die midi SUCKED the whole planet away!
Origineel geplaatst door draqoon
sorry olaf,
mischien heb je gelijk, m aar op deze vraagjes kreeg ik voor mijn gevoel niet genoeg antwoord. Dit soort discussies eindigen meestal in flaims. Ik ben altijd heel erg pro-AMD geweest, maar merk gewoon dat het niet altijd stabiel is.

Origineel geplaatst door EDP
u slipperman
waarom AMD
soundblaster is kut
terratec is nog kutter
waarom perse xp
de meeste programmas zijn tegenwoordig geoptimaliseerd voor xp(ook is win2000 en xp allebei gebaseerd op nt). xp leverd in iedergeval voor logic 5.2 betere prestaties dan 2000. ik heb beide os uitgeprobeert (samen met 98se)
wel moet ik erbij zeggen dat je in xp een hoop dingen uit moet zetten maar dat is het bekende tweak verhaal.
tja amd of intel... mijn ervaring is dat ondanks de kosten intel nog steeds betere prestaties levert dan amd.
ik zef werk in een pc zaak er komt regelmatig een amd systeem waarbij de processor spontaan is door gefikt, gescheurt enz. bij intel zie je eigenlijk alleen maar kapotte processors wanneer het heel erg heeft geonweert.
mobo asus heeft een goede naam wat mobo betreft. zeker voor audio zijn er een paar hele goede op de markt maar de "standaard" p4b533 is bijvoorbeeld een hele goede.
intel chipset
usb 2.0
maar het belangrijkste is gewoon dat het boord stabiel is.
neem een processor met een kloksnelheid van bijv 1800 of 2000, hoger mag ook maar de verschillen zijn niet zo groot als het lijkt maar de prijs gaat wel exponentieel omhoog.
tja geluids kaart wat heb je nodig?
adat, analoog, aantal ingangen?
alleen I/O of met dsp erop?
er zijn wel wat goede kaarten op de markt..
Origineel geplaatst door Slipperman
Tja waarom vraagt iedereen hier...
Ok AMD: Heel stabiel (stabieler dan intel) en ook wat goedkoper.
512 MB ram minimaal zodat je ook wat aan je processor hebt.
Win 2000 omdat XP rotzooi is. (98 kan ook maar 2000 is veel stabieler. Komt omdat het niet op DOS draait. Windows 3.1 t/m XP namelijk wel. DIe lopen ook veel vaker vast dan NT of 2000)
Soundblaster en terratec maken vind ik persoonlijk de beste geluidskaarten. daarom beveel ik deze aan.
Mag ik vragen hoe het komt dat ie geexplodeerd is????
Origineel geplaatst door Slipperman
Komt omdat het niet op DOS draait. Windows 3.1 t/m XP namelijk wel. DIe lopen ook veel vaker vast dan NT of 2000
, laat Bill dit maar niet lezen 
Origineel geplaatst door Rutger19
XP draait helemaal NIET op dos!!!
Er is echter wel een dos-emulator aanwezig.
Op DOS draaien KAN niet eens vanwege de NTFS-schijfindeling die XP standaard hanteert.
XP ziet er na eerste installatie uit als teletubbie-windows, maar na wat tweaken kun je het zo kaal laten draaien als je maar wilt.
Bovendien is XP veel gestandaardiseerder dan 2000 of NT, sommige hardware en software is speciaal voor XP gebouwd, probeer het dan maar eens echt lekker onder 2000 of NT te laten werken.
Ik zou dus zeker voor XP gaan als besturings-systeem, tenzij je graag je muziek kwijt wilt raken in een vastloper (of je moet naar MAC gaan....kan ook).
De mensen die zeggen dat Terratec prut is moeten zich toch eens iets beter verdiepen in de huidige kaarten als de EWS88mt en de EWX24/96.....daar heb ik nog nauwelijks slechte verhalen over gehoord....als je echter met een EWS64 gaat aankloten.....tja....dan sta ik niet in voor de gevolgen.
Terratec was slecht, maar is stukken beter geworden.
Groeten,
Rutger

Origineel geplaatst door Rutger19
Hoi EDP,
ik geloof dat ik een beetje heftig mijn mening aan het spuien was in mijn vorige berichtje...
Maaruh, heb jij problemen met wdm-drivers? Waarom vind je ze slecht, welk punt? De efficientie? Of stabiliteit? Of het feit dat ze nog steeds niet microsoft "certified" zijn >:| .
Ik werk zelf ook met de ews88mt, maar eh, geen troubles hoor...gebruik jij de kaart dan misschien op een hele andere manier dan ik?
Ik gebruik hem vooral met Cubase SX, en ook wel met Sonar, maar zelfs met Sonar's "Kernel Direct Streaming" ( [DrEVil]"tractorbeam" woehahahahaha.......[/DrEvil] ) is het nog niet zo snel als met de ASIO 2 driver onder Cubase.
Eh....ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring dan met de ews (welke trouwens? toch niet de eh....wanhopige 64?)
Groeten,
Rutger

Origineel geplaatst door Roel
bla http://gathering.tweakers.net/ voor computerdiscussies