AN1x midi vraag/probleem/uitdaging

djlee

www.2groove.nl
Hoi, ik ben druk aan het klooien geweest met een paar midi programma's (SonarLE, Cubase LE, Logic5.5) en ik loop tegen het zelfde aan, ik kan alleen maar op 1 kanaal voor me AN1x iets aan sturen. Ik heb standaard factory default gedaan, maar nog steeds het zelfde probleem. Heb van kanaal 1 naar kanaal 16 gezet, dan speelt die alleen maar af in kanaal 16, dit geld met alle muziek proggies tot nu toe. Met me 1080 heb ik geen enkele problemen mee en kan gewoon alles op alle kanalen knallen.

Kan je echt alleen maar 1 geluid gebruiken?

Wat heb ik over het hoofd gezien? (naast het 50km p/u bordje)
Alvast bedankt!

Ik weet niet precies hoe het zit met de AN1X, maar op de CS1X had je performance mode en multi-mode.

Alleen in Multi-mode had je beschikking over 16 kanalen, met alleen maar GeneralMidi kits.
In performance mode, ofwel de synth-mode, had je maar 1 kanaal.

Heb je de handleiding al gepakt? :P

Hey hoi, ja ik had de handleiding erbij gepakt ;) mare de AN1x heeft geen drumkit........... zal dus wel aardig wat verschillen als ik het zo hoor dan. Ik zal wel even kijken hoe dat precies zit wat je net schreef. Ik ken het van de 1080 daar moet je ook in een speciale stand zetten zeg maar.... Tot zoverre heb ik niet een speciale mode ontdekt op de AN1x..............

Ik heb hem zelf niet maar als ik bij de specs kijk van de AN1x zie ik dat hij maximaal 2 timbres multitimbraal is. Oftewel, je hebt niet iets zoals een "performance mode" zoals bij de JV1080 met 16 parts. Het werkt meer zoals de JP8000 volgens mij met twee apparte "timbres".

De AN1x is duotimbraal, dus je kunt maximaal 2 verschillende geludien afspelen. Yamaha noemt dat op de AN1x scenes.

Je moet de AN1x in DUAL of DUAL UNISON mode zetten. Met de scene switch zet je het midi kanaal per scene.

Thx, ik kon er maar niet echt uitkomen ermee...... wel jammer moet ik zeggen dat die maar 2 aankan :( maar goed dat ik mijn D2 en me 1080 heb, hehehehe

Back