handleiding MC202

EviL303

Ouwe rot
Hallo SFers,

heb reeds een kleine zoekpoging achter de rug om de handleiding te vinden voor de ROLAND MC202 maar helaas ...

Ik wist nog dat je ze een tijdje bij Roland kon downen maar dit is momenteel niet meer mogelijk.

Heeft iemand de handleiding in een word of PDF formaat ofzow ???

Alvast bedankt,

:duivels:

De MC 202 werkt als vanzelf, daar heb je toch helemaal geen handleiding voor nodig? 8o) ;)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
De MC 202 werkt als vanzelf, daar heb je toch helemaal geen handleiding voor nodig? 8o) ;)

hoe schrijf je sequences dan naar tape ? }:| ;)

Origineel geplaatst door MadR
FF uit m'n hoofd, was dat niet zoiets als shift+save en wachten totdat al die rare piepjes er uit komen? Ach, het beeldscherm geeft genoeg feedback, je weet precies waar je mee bezig bent. :D

Origineel geplaatst door MadR

Je kunt die piepjes overigens ook gewoon opnemen in een pc-recorder/player. :)
Overigens klinken de piepjes dan wel killer omdat ze dan natuulijk digitaal zijn opgenomen in plaats van op analoge tape. 8o)

Weet iemand of je dit signaal kan versterken?

Ik heb het geprobeerd op te nemen op m'n mp3 speler in verschillende rec levels, maar dit wil niet echt lukken. Ook afspelen met verschillende volumes werkt niet.

Bij het inladen begint de 202 gelijk meerdere keren achter elkaar te piepen (error mode), eigenlijk al voordat ie kan weten of het te hard of te zacht is.

Iemand meer kennis hierover?

Origineel geplaatst door dsil

Ik heb het geprobeerd op te nemen op m'n mp3 speler in verschillende rec levels, maar dit wil niet echt lukken. Ook afspelen met verschillende volumes werkt niet.

Bij het inladen begint de 202 gelijk meerdere keren achter elkaar te piepen (error mode), eigenlijk al voordat ie kan weten of het te hard of te zacht is.

Volgens mij moet dit wel kunnen. Heb ik ook met m'n Poly-61 gedaan waarvan ik de factory sounds via de tape-in moest laden.

Origineel geplaatst door Eraser127
Volgens mij moet dit wel kunnen. Heb ik ook met m'n Poly-61 gedaan waarvan ik de factory sounds via de tape-in moest laden.

Het kan inderdaad ook wel, ik heb het geprobeerd, maar het wil niet echt lukken. De opname gaat prima, maar dan het verifieren of inladen wil niet lukken. Op een of andere manier geeft ie al een foutmelding voordat ie eigenlijk kan weten of het goed is. Oftewel, zodra ik druk op Shift + Load en druk op enter, geeft ie gelijk error piepjes.

Misschien dat het op een bepaalde manier moet, of dar je pas op enter drukt wanneer de pilottoon is begonnen ofzo?

Maar misschien dat iemand hier meer over weet en het al vaker (met succes) gedaan heeft.

In de tussentijd blijf ik lekker proberen!

Origineel geplaatst door dsil

Misschien op tape of met sampler / HDrecorder proberen. Datacompressie door mp3 kan roet in het eten zorgen.

Misschien op tape of met sampler / HDrecorder proberen. Datacompressie door mp3 kan roet in het eten zorgen.

Daar was ik al een beetje bang voor ja. MAar toch vind ik het nog steeds vreemd dat ie gelijk een error beep geeft, echt onmiddellijk na het drukken op enter.

Hmm, maar eens op wat andere manieren proberen!

Het is gelukt! :D

Met zo'n oud vertrouwd mini tape recordertje lukt het wel. Erg makkelijk! Kan je voor de sequence gelijk zelf inspreken wat het ook al weer is. Alleen jammer dat je de geluidsinstelling ook moet bijhouden, maar ja. Weer een stukje extra administratie erbij, niets aan te doen!

De volume knop van de 202 werkt dus ook voor de save functie. Ik heb de volume knop op zo'n 1 uur staan en dan werkt het als een zonnetje.

Heeft iemand trouwens wel eens een data tape van een willekeurige synth ingeladen in een ander willekeurige synth?

Ben benieuwd wat je dan krijgt? Lijkt me wel eens leuk om uit te proberen. Zeker bij de 202, krijg je waarschijnijk toch wel zeer bizarre seqeunces

:duivels:

Tja, je weet maar nooit. Ik neem aan dat als je andere roland tapes gebruikt, dat er best nog wel wat uit zou kunnen komen.

Tape save is trouwens nogal willekeurig. Ik dacht dat het lukte, maar blijkbaar wordt de data op de tape maar 1 in de 45 keer geladen. Alle andere keren ziet de 202 wel het nummer van de sequence, maar geeft dan alsnog een error en laad dus niks in. Schiet lekker op.
:stupid :confused:

Back