korg TR sample option

Eddy76

The main man Eddy
Hallo,

Ik twijfel of ik een Korg TR61 aan zal schaffen of dat ik zal wachten op de X50.

De tr is ongeveer 200euro duurder en kan worden uitgebreid met een sampling kaartje. Ik heb alleen geen ervaring met sampling en ik vraag mij af hoe dit in de praktijk werkt.

- De expansion werkt met scsi, mijn computer moet dus uitgebreid worden met een ouderwetse scsi kaart?
- kan ik met de microfoon bijvoorbeeld een gitaar noot opnemen en hiermee dan een melodietje over het hele keyboard spelen?
- werkt het een beetje makkelijk en snel of ben je met sampelen veel tijd kwijt met menutjes/knoppen/tweaken en zo.

ik zoek een machine om muziek mee te maken niet om eindeloos met geluiden te gaan zitten hanessen. Wat ik eigelijk wil weten is als je een nummer aan het schrijven bent, kun je dan met een sampler even snel wat opnemen sampelen en weer verder of is het allemaal een heel gedoe?

Cheers,

Eddy

koop nou gewoon een dikke analoge bak en ga gewoon uren aan een geluid hannissen, muziek is klank, en je wil als je muziek maakt toch ook dat 't mooi klinkt?

of koop een hengel en ga vissen :D

nee ff serieus ,
een apparaat zal je moeten leren kennen om er relaxed muziek mee te kunnen maken , somige apparaten zijn wat lastiger te bediennen dan de ander . en ik ben er van overtuigt dat persoons gebonden de ene machine beter ligt dan bij de ander . en dat leert aleen de tijd die je er mee doorbrengt.
of dat nu beter kan met analoog of digitaal laat ik ff daar :).

of samplen gedoe is ? zo zou je het kunnen noemen .

maar samplen is net als fietsen heel gemakkelijk , je moet het dus wel leren door er mee bezig te zijn . en als je de smaak te pakken heb spring je zo op je sampler en fietst er mee weg .
en ja , je kan idd een stukje gitaar samplen en dat bespelen over je klavier (mits het geen phraze sampler is)