Midi uitdaging

Synthnl

Synthesizer Deuntjesmaker
Hoi,

Ik heb een uitdaging. Ik hoop dat iemand me van advies kan voorzien:

Ik heb twee PC's waar aan de ene mijn audio gear hangt en wat controllers en aan de andere PC al mijn midi spullen. Bij elkaar een hele hoop USB interfaces. En nee het past allemaal niet in 1 PC voordat iemand dat straks als antwoord wil geven :-)

Ik draai op de audio PC Sonar 5 en daar gebruik ik ook redelijk wat softsynths. Op de andere midi PC draaide ik ook Sonar 5 en ik ben heel lang aan het proberen geweest om alles synchroon te draaien. Ik wil op die audio PC eigenlijk tracks spelen op synths die aangesloten zijn op de Midi PC. Ik gebruik Musiclab Midi over Lan om midi interfaces over het netwerk te streamen. Dit werkt op zich prima, MAAR.... nu komt het.. Ik krijg geen midi clocking op mijn synths. Sonar blijkt dat niet door te sturen :-( En ik wil de appregiators van die midi synths uiteraard ook gebruiken. Dat werkt dus niet. De audio PC moet uiteraard als master midi clock genereren en de midi PC moet slaven.

Eigenlijk heb ik Sonar ook niet meer nodig op die andere PC maar zou een applicatie die een Midi Lan interface (input) mapt naar een fysieke midi interface (output) mapt al genoeg zijn. Met behoud van Midi clock dus.

Ik ben benieuwd of iemand weet hoe ik dit aan de gang kan krijgen, met Cakewalk (misschien zie ik iets over het hoofd). Of heeft iemand een tip voor een applicatie die ik op de Midi PC kan draaien. Midi matrix / router applicatie ofzo?

Ik ben om te binnen benieuwd of iemand uberhaupt mijn probleem begrijpt :-) Maar nog benieuwder naar een oplossing uiteraard.

Groeten Michel

:D jullie moeten je avatars gewoon ff zien te linken, dan draait het vast als en trein! ;)

Volgens mij is dan toch de ideale oplossing Cubase SX met system link.
Dus op beide PC's een versie van SX (ja, ja, twee licenties dus). Die kun je dan hardwarematig linken. En dan draaien ze synchroon, en kunnen taken van elkaar overnemen om de processorkracht te verdelen.
Zo kun je op de ene machine je audio afdraaien, terwijl de andere je VSTi processing voor zijn rekening neemt.

Lang leve Steinberg8)

wat ik niet begrijp
twee licenties moet je dan 2 cubase sx kopen of kan je het ook anders doen
zou het heel graag willen weten
alvast bedankt

Back