Jupiter 8 en meer

Origineel geplaatst door Nerve
Western Union = BIG NO NO!

Indeed

Maar wat ik niet snap van die scammers is dat ze zo onwaarschijnlijk laag in prijs gaan zitten. Als je er nou 2500 Euro voor vraagt en niet zegt dat je meerdere units hebt zullen toch een hoop minder mensen argwaan krijgen.

Origineel geplaatst door Backdrop
Indeed

Maar wat ik niet snap van die scammers is dat ze zo onwaarschijnlijk laag in prijs gaan zitten. Als je er nou 2500 Euro voor vraagt en niet zegt dat je meerdere units hebt zullen toch een hoop minder mensen argwaan krijgen.

Nou die gasten weten waarschijnlijk niet eens wat een Jupiter 8 is. Ze houden gewoon een hoop veilingen in de gaten en kijken wat een beetje populair is en voor veel geld weg gaat. Kan dus vanalles en nog wat zijn.

domme criminelen, wat wil je nog meer. :D
Ze zien toch bij de legitieme veilingingen wat die dingen waard zijn ?
Na ja zal wel hebzucht zijn.

Origineel geplaatst door Camiel Toe
En toch zijn er genoeg mensen die er nog intrappen, terwijl deze gasten toch een hoog Bassie & Adriaan gehalte hebben.

Te koop: een Jupiter 8
Ik zie helemaal geen jacht ?
:D

Origineel geplaatst door mono-poly
Ja dit is duidelijk een Scam.
Met Western Union is niks mis hoor.
Gebruik het zelf vaak genoeg.

Ja alleen het feit dan dat de ontvanger van de centen totaal ontraceerbaar is, in tegenstelling to alle andere betalingsmogelijkheden. Niks mis mee, inderdaad. Hangt er wel van af aan welke kant van de vijver je staat natuurlijk.

Ebay zet zelf niet voor niets een waarschuwing op de voorpagina om geen transacties via Western Union te regelen.

De andere kant op moet je ook oppassen tegenwoordig. Ik kreeg laatst een mail van een gozer met een Nigeriaans postadres, die zei dat ie uit Zweden kwam en in dezelfde mail dat ie in Engeland woonde, hmmm.... Hij deed een bod van 125 euro op mijn behringer mixert die max. 50-75 waard was en alles in superbrak Engels ("I am making band, I have all instruments except Mixer"). Ook Western Union natuurlijk.

Dus ik mailde terug dat ie eerst goed Engels moest leren schrijven voordat ie mij probeerde te verneuken. 1 minuut later hing er een mail met virus in mijn quarantainemap! Zieligerd...

Origineel geplaatst door gijs
Dus ik mailde terug dat ie eerst goed Engels moest leren schrijven

Maar dat heeft er toch niets mee te maken. Er zijn toch ook Britten die niet fatsoenlijk Engels kunnen schrijven ?

Nigeriaans postadres, die zei dat ie uit Zweden kwam en in dezelfde mail dat ie in Engeland woonde

Wat is het toch met Nigeria dat daar de meeste van dit soort ongein vandaan lijkt te komen? Hebben ze daar LOI oplicht cursusen of oplichtcafe's of zo ? 't Is nooit eens Ivoorkust of Liberia of zo.

-edit ofzo

En toch zijn er genoeg mensen die er nog intrappen, terwijl deze gasten toch een hoog Bassie & Adriaan gehalte hebben.

Adriaan oke... maar er is niks mis met Bassie!

Maar dat heeft er toch niets mee te maken. Er zijn toch ook Britten die niet fatsoenlijk Engels kunnen schrijven ?

idd, maar het was het totaalplaatje van heel krom engels en verkeerd opgebouwde zinnen omdat meneer duidelijk 'zoek' en 'vervang' had gedaan. Waar eerst Korg Triton had gestaan bv. stond nu een spatie te veel en dan Mixer met hoofdletter, kromme constructies.

Maar ik geef ze wel mee, het verhaal dat ze altijd bedenken is top. Nu was het dat zijn oom een band wilde oprichten voor de kerkdiensten op zondag, maar weinig geld had. Hij ging hem helpen met het aankopen van instrumenten. Natuurlijk, dan zou ik ook veel te veel gaan bieden op ruisende mengpanelen in Nederland :D

poeh, ik heb laatst een digitaal cameraatje verkocht via MP, kreeg echt zonder gein 6 verschillende biedingen die meer boeden dan dat ik vroeg, in het begin dacht ik nog van...dat is lekker die wil hem graag hebben.. totdat ik een mail kreeg
in brakkig engels, het is een cadeau voor zijn zoon in (jawel) Nigeria of ik even bankgegevens wilde sturen zodat hij het kon overmaken. Heb gereageerd met zo wil ik geen zaken doen en heb het bod verwijderd, prompt gebeurd het dus nog eens 5 keer, elke keer andere naam zelfde verhaal over cadeau in Nigeria. De laatste begon anders in zijn mail met hello could you speak english?

en ik gelijk van 'how's your son in Nigeria?

afschieten die gasten, heb marktplaats direct ingelicht

:duivels:

Origineel geplaatst door gijs
idd, maar het was het totaalplaatje van heel krom engels en verkeerd opgebouwde zinnen omdat meneer duidelijk 'zoek' en 'vervang' had gedaan. Waar eerst Korg Triton had gestaan bv. stond nu een spatie te veel en dan Mixer met hoofdletter, kromme constructies.

Maar ik geef ze wel mee, het verhaal dat ze altijd bedenken is top. Nu was het dat zijn oom een band wilde oprichten voor de kerkdiensten op zondag, maar weinig geld had. Hij ging hem helpen met het aankopen van instrumenten. Natuurlijk, dan zou ik ook veel te veel gaan bieden op ruisende mengpanelen in Nederland :D
hoe jullie toch weer kunnen uitkomen op behringer, om deze weer af te kunnen kraken het is gewoon knap. applaus :D

Origineel geplaatst door dr.DRé
hoe jullie toch weer kunnen uitkomen op behringer, om deze weer af te kunnen kraken het is gewoon knap. applaus :D

HAHAHAHAHA LOL, niet eens bewust dit keer! :D

Origineel geplaatst door Backdrop
[BWat is het toch met Nigeria dat daar de meeste van dit soort ongein vandaan lijkt te komen? [/B]

Ze leren daar stelen, roven en oplichten van Shell.
Even off topic, wat er aan fraude opbrengsten van Europa naar Nigeria gaat, is werkelijk peanuts, vergeleken met wat Europa uit NIgeria steelt.

Dus

"afschieten die gasten, heb marktplaats direct ingelicht"

zorg dat je een paar magazijnen overhoudt voor het vuil hier.

Nooooooooooooooooooooooit dingen kopen van iemand die alleen via Western Union de betaling wil laten verlopen.

Ik heb behoorlijk veel Ebay ervaringen, vooral in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
Een paar keer hadden ze mij bijna beet, daardoor ben ik oplettender geworden!

Er was een gast die een paar feedbacks had en 2 Tubetech EQ's aanbood.
Hij woonde bij Freiburg dat is vlak bij Basel, ligt in zuid/west Duitsland.
Ik mailen dat ik interesse had maar alleen zou bieden als ik ze bij hem kon afhalen.
Ik kom namelijk bijna elke maand langs Freiburg.
Hij heeft me de meest komplete onzin verteld, dat de EQ's erfstukken van zijn
overleden vader waren en dat hij ze in opdracht van de notaris moest verkopen.
Hij had ze niet zelf in huis, die waren bij de notaris.
Nou, tig keer op en neer gemaild, hij werd steeds kwader, hoe kon ik zo slecht
tegen hem doen terwijl zijn vader net was overleden etc etc.
Een paar dagen na de afloop van de bieding, is hij uitgeschreven op ebay.
Ik mail de koper, die had het geld overgemaakt en nooit niks gevangen......

Zo was er ook een gast die een Otari Radar II hardisk recording systeem aanbood
op ebay in England, ik met hem mailen dat ik interesse had. Hij haald dat ding van ebay
af en komt met mij een prijs overeen. Was een heel scherpe prijs voor die komplete set.
Ik moest van hem het geld via Western Union overmaken op een bankrekening.
Hij schreef dat hij de Otari al verzonden had en mailde me een track&rtrace nummer door.
Ik begon het allemaal een beetje ongeloofwaardig te vinden, bij het lezen van zijn mails.
Dus ik dacht, wacht eerst tot dat ding hier is, dan maak ik het geld over.
Mailt hij me ineens dat het verzendbedrijf het apparaat had en dat het verstuurd werd zodra
het geld via Western Union daar was.
Ik zitten googlen, blijkt dat verzendbedrijf niet te bestaan!!!!!!
Dus ik hem een grootte mail met veel scheldwoorden erin en dat ik de politie op hem af
zou sturen naar hem verstuurd. 1 dag later had hij de internetsite van het verzendbedrijf
van internet gehaald. Dat was dus gewoon een virtueel bedrijf, door hem zelf bedacht!

En zo heb ik nog een paar verhalen, maar ja, jullie moeten ook nog andere dingen doen dan
alleen mijn shit lezen!!!

Als ik tegenwoordig iets groots koop op ebay in Duitsland of Zwitserland, probeer ik als het op mijn
route ligt, zelf te halen of ik vraag volledig adres en telefoonnummer (vaste aansluiting als die er is)
dan bel ik eerst met die gast.

Dus pas altijd op, en staat er bij, alleen verzenden, geen afhaal, dan klopt er waarschijnlijk al iets niet!!
En western union en zulk soort overschrijvingen met geld, NOOIT DOEN!!
Is heel moeilijk te achterhalen waar je pieken dan zijn, mocht het fout lopen.

Back