Drumsounds bewerken

splinter85

Nieuwkomer
Veel (hipHop)producers hebben hun eigen drumsounds geladen in hun MPC, Ze EQ (onder andere)deze van te voren om eigen sound te maken

maar welk procces gaat hier vooraf?

Hoe sluit je een effectenbak aan op bv de mv.8000?

Re: Drumsounds bewerken

Origineel geplaatst door splinter85
Veel (hipHop)producers hebben hun eigen drumsounds geladen in hun MPC, Ze EQ (onder andere)deze van te voren om eigen sound te maken

maar welk procces gaat hier vooraf?

Je pakt een zwarte schijf, laat er een diamanten naald over krassen terwijl je het voltage versterkt, en plugt het resultaat hiervan in de inputs. Vervolgens knip je er links en rechts wat bitjes af als dat nodig is.

Je kunt ook een wave-editor op de computer gebruiken; daar eerst gaan bewerken, en dan op schijf zetten. Wat jij wil.

Je kunt niks anders dan eigen drumsounds laden in je MPC. Het ding is gewoon leeg als je 'm krijgt, op de factory presets na (en die mag je zelf eerst inladen). Een MV heeft eigen sounds (als ik het goed begrijp) omdat er net zoals bij een MC909 een XV-synth in zit; geluiden staan dus al in ROM.

Hoe sluit je een effectenbak aan op bv de mv.8000?
Effecten kunnen op 2 manieren worden aangesloten - via inserts (dus tussen mengpaneel en MV) of via sends ("parallel" aan het mengpaneel). Als insert krijg je dus je effect over alles wat er uit komt, tenzij je de extra outputs gebruikt. Als send heb je dus geen "dedicated" effect op je MV, maar het is wel handig als je toevallig 1 set outputs wil gebruiken voor er reverb op te smijten of zo.

?

je geeft zelf t antwoord toch al?
overigens is t veel rielekster om dr na pas te eq-en.. anders blijf je samples editten :D
gewoon via een aparte out naar je mixert en daarop helemaal los gaan
eq fx compressie..

wat daar aan vooraf zou gaan is denk ik een sample selecteren :D

veel vette hiphop ritmes en geluiden komen vaak uit de oude apparaten/ritme boxen of James

Sorry als het een stomme vraag is, maar wat heb je al allemaal gesampled voordat je deze vraag stelde? Als het eenmaal geassembleerd in een loop/groove/break niet helemaal vloeiend klinkt kan ik 't begrijpen, maar dan is je eigenlijke vraag nog wat te vaag.

Back