Genelec 1030 of 8040

Danielw

Nieuwkomer
Hi allemaal,

Ik wil nieuwe monitoren kopen voor in mijn studio. Nu heb ik de Genelec 1030 gehoord en daar ben ik helemaal weg van! Ik heb gemerkt dat deze versie eigenlijk verouderd is, bij verspuy hadden ze deze nog wel, maar bij feedback niet meer. Bij feedback adviseren ze de 8040's, maar hier ik heb ook weer negatieve dingen over gelezen.

Wat adviseren jullie? Ik wil geen 1500 euro betalen voor de 1030's en dat die dan volgende week voor de helft van de prijs zijn of zo...

Bedankt!!!!!!
Groeten Daniel ;)

Heb hier een setje 1032a, en die klinken goed... Maar heb pas geleden die 8000 serie gehoord?!
En ik zweer het je, ze zien d'r niet uit?! Maar tjeezus wat klinken die dingen zuiver!!!
Heb m'n setje 1032a vorige week verkocht en ga voor de 8050! Absolute top kwaliteit!
Mijn raad? Niet voor de oude 1030 gaan! Gewoon die 8040 kopen! Ze zien d'r niet uit? Maar klinken echt fantastisch...

succes

cis

Thanks!!! ze zijn inderdaad erg triest om te zien, maar goed, gaat om de sound! :kroon:

Ik ga eens ff goed luisteren volgende week, maar ik denk dat de 8040's een goede kans maken...

Re: Genelec 1030 of 8040

Origineel geplaatst door Danielw
Hi allemaal,

Ik wil nieuwe monitoren kopen voor in mijn studio. Nu heb ik de Genelec 1030 gehoord en daar ben ik helemaal weg van! Ik heb gemerkt dat deze versie eigenlijk verouderd is, bij verspuy hadden ze deze nog wel, maar bij feedback niet meer. Bij feedback adviseren ze de 8040's, maar hier ik heb ook weer negatieve dingen over gelezen.

Wat adviseren jullie? Ik wil geen 1500 euro betalen voor de 1030's en dat die dan volgende week voor de helft van de prijs zijn of zo...

1030s zijn prima monitors (ik gebruik ze zelf) ... en nu de 8040's uit zijn zullen de tweedehands ook wel wat goedkoper zijn.

Re: Re: Genelec 1030 of 8040

Re: Re: Genelec 1030 of 8040

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
1030s zijn prima monitors (ik gebruik ze zelf) ... en nu de 8040's uit zijn zullen de tweedehands ook wel wat goedkoper zijn.

Tja, maar waar ga je voor? Goed geluid of een goede prijs?

Ik ga absoluut voor het goede geluid! Die paar 100 euro maakt dan ook niet meer uit!

Volgens mij maken ze in prijs niet eens veel uit...maar ik zou het zonde vinden als ze dezelfde prijs zijn en dezelfde kwaliteit en dat dan de 1030's erg in prijs zakken omdat ze ouder model zijn.

Origineel geplaatst door Danielw
Ik ga absoluut voor het goede geluid! Die paar 100 euro maakt dan ook niet meer uit!

Volgens mij maken ze in prijs niet eens veel uit...maar ik zou het zonde vinden als ze dezelfde prijs zijn en dezelfde kwaliteit en dat dan de 1030's erg in prijs zakken omdat ze ouder model zijn.

Wat kan het jou verotten hoe ze er uit zien? Ik heb net m'n setje 1032a verkocht voor die lelijke dingen?! :)

Maar ik ga voor de sound, "fuck it" desnoods gooi ik er een doek over als ik het aanzien niet meer kan verdragen... Ooops, lijkt me ook niet echt slim? Ok, we moeten met het uiterlijk zien te leven?! ;)

Die "opgeblaze" vorm van die nieuwe Genelecs schijnt akoestisch erg gunstig te zijn.
Op de website van speakerland (van de zelfbouwspeakers) staan voorbeelden van zelfgebouwde speakers van klanten.

Ik kwam dit voorbeeld tegen.....

30.jpg

ik zou als het effe kan gaan voor de 8050a. ik heb ze zelf ook en die klinken gewoon fantastisch ik zou niet meer zonder willen. succes!!.

ik heb sinds een paar weken de 8040's. ben er lyrisch over, zo zuiver, maar als het moet lekker diep en laag, echt een heerlijke set monitors. die isopod decouplers zijn ook superfijn, want vroeger pleurde ik altijd bubbeltjesplastic onder mijn speakers en dat is niet meer nodig:D

jongens, bedankt voor de reacties, echt geweldig!!!! :halleluja Hier heb ik wat aan!!!
Ik ga volgende week vrijdag de knoop doorhakken, neem gewoon cd mee met een vette mix en loop de hele serie Genelec even langs :D

Back