Ableton live 5 + powerbook G4

Lightning_Lucas

Ingeburgerd
Hallokes

Ik zit met een probleem! Ik heb een Powerbook g4 17inch en Ableton live 5,maar als ik meer dan 3 loopkes gebruik uit den library van ableton zelf (omdat ik het aan het leren gebruiken ben) begint mijn CPU raar te doen en klipt mijn geluid steeds, Ik had al gelezen dat Ableton en Mac geen goede vrienden zijn, maar zo erg had ik het niet verwacht. Ik moet wel zeggen dat ik op Panther nog draai, maar volgens de system requirements mag dat normaal geen probleem zijn.

Weten jullie soms hoe ik dat kan oplossen dat ik meer tracks tegelijk kan spelen of wordt dat misschien opgelost in de 5.2 die binnenkort uitkomt

Alvast bedankt op voorhand!!

Greetz from a beginner

ableton en mac geen goeie vrienden is een sprookje. je hebt een droomsetup

zet je latency is wat hoger (prefrences -->audio) ;)

en 5.2 is er al lang hoor

mss kan je binnenkort eens denken over een audio interface (firewire of usb)

Neen, eerst testen het is die beta vanop ableton zelf, maar volgens andere forums is dat bij de Ableton live zelf ook. Een vriend producer van mij zegt dat die nog andere mensen kent die dat probleem hadden met hun zelfde setup

je bedoelt de demo? of heb je het over de 5.2?
ik begrijp niet echt waar je op doelt....

(in elk geval, ableton+powerbook is ook het hart van mijn setup)

Ik heb die beta 2 gedownload op live en ervoor had ik inderdaad een crack van ableton die had da ook dus ben ik opzoek gegaan naar ofdat da probleem er ook is.

Plus ik heb maar 1gig in mijn laptop en het is een 1,64

er wordt gezegd, er wordt gezegd.....

er wordt gezegd dat als ik met 'dash' was al mijn was terug wit wordt ;)

om maar te zeggen....

de oplossing zal wel te vinden zijn...

en wat gebruik je nu? de demo?

Origineel geplaatst door Lightning_Lucas
Ik heb die beta 2 gedownload op live en ervoor had ik inderdaad een crack van ableton die had da ook dus ben ik opzoek gegaan naar ofdat da probleem er ook is.

Plus ik heb maar 1gig in mijn laptop en het is een 1,64

daar heb je het al ;)

ik heb maar 512mb op een 1.5 en ik draai heeldere volgeladen sessies in studio en onstage, dus dat zit wel snor hoor

hebbek gedaan en dan begint die te klippen na zeven of acht dingen in één verse

Dus ja ik was toch van plan om hem eens te formatteren

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
de appel verkopen en een raam in de plaats kopen. ik zie geen andere oplossing :D

en koop dan gelijk een vliegenraam bij om de bugs buiten te houden... ;)

Yo thread starter, als je nu even alle dingen die Maks aangaf stap voor stap doet en de resultaten ff in telegramstijl neerzet dan hebben we een idee wat je precies aan het doen bent cq gedaan hebt.

Met de demo versie (geen Beta downloaden die zijn nog niet af) zou je al aardig uit de voeten moeten kunnen om te kijken wat je met Live5 kan doen.

Back