Ableton live 5 + powerbook G4

Ik heb live 5 met een powerbook 1.25 g4 en het werkt prima .

Ik had eerst ook ff problemen maar dat kwam omdat me geluidskaart op 96khz stond en ook natuurlijk live.
Terug gezet naar 44.1khz en me cpu daalde meteen!

Kan er mij iemand dan juist vertellen wat het probleem dan is en wat ik eraan kan doen.

Laatst gewijzigd:
Je bent ook niet een béétje lui hé :stupid

srry maar ik ben al heel de tijd op de thread aant zoeken maar ik vind er niks over. Of het kan gewoon zijn dat ik het niet zie.

Softsynth forum, hardware, plakkertje bovenaan. Kan niet missen.

ja ik ben toch juist aant zoeken, maar vindt er echt niks over; Sorry maar ik zie het echt niet. Ben uiteindelijk ook al 28uren wakker.

Origineel geplaatst door Lightning_Lucas
ja ik ben toch juist aant zoeken, maar vindt er echt niks over; Sorry maar ik zie het echt niet. Ben uiteindelijk ook al 28uren wakker.
oh had dat dan gezegd! zullen we meteen langskomen om 't voor je op te lossen...?

ok dan, check dit: http://powerbookdefect.info/ > 't schijnt met 'n OS update opgelost te zijn ondertussen

Ja het zijn voor mij roemoerige dagen geweest in verband met dit probleem, omdat zowel Apple belgium geen antwoord wist en evenmin de verdelers van ableton in België.

Maar toch bedankt voor al jullie hulp omtrent dit onderwerp.

Maar nu nog één vraag ik heb Panter en geen Tiger dus volgens mij zal ik met het probleem blijven zitten.

Mss slim gezien van mac om dat dan opgelost is met Tiger te kopen

Ja het zijn voor mij roemoerige dagen geweest in verband met dit probleem, omdat zowel Apple belgium geen antwoord wist en evenmin de verdelers van ableton in België.

Maar toch bedankt voor al jullie hulp omtrent dit onderwerp.

Maar nu nog één vraag ik heb Panter en geen Tiger dus volgens mij zal ik met het probleem blijven zitten.

Mss slim gezien van mac om dat dan opgelost is met Tiger te kopen

IK werk met Panther en geen problemen op een ouwe 500mhz Powerbook .
Daar ligt het niet aan .
Probeer eens een versie 5 te installeren .. mischien een demo versie en geen crack en geen beta .
Heb je de juiste drivers voor je geluidskaart ? etc etc ..
Mischien een cleane install ? De boel is mischien van slag omdat je die beta en een crack hebt geinstalleerd .

JOH! :D

Ik heb de originele geluidskaart van de Powerbook. Dat is volgens mij een core audio (kon ik alleen maar kiezen in ableton).

Ik heb de originele geluidskaart van de Powerbook. Dat is volgens mij een core audio (kon ik alleen maar kiezen in ableton).

Alsjeblieft zeg.....ik vind het niet raar dat je problemen hebt....een van de essentiele zaken als je muziek maakt met je laptop is een goede geluidskaart met de juiste driver....en niet de core audio kaart.....met gekraakte Live5....duhh
Sorry voor mijn reactie......

En wie kan mij garanderen dat met een externe geluidskaart Ableton wel zal werken, en zoja wat kunnen jullie mij dan aanraden

BTW die crack was om ableton te testen en nergens anders voor (ik dacht mss ligt het probleem bij de demo)

En wie kan mij garanderen dat met een externe geluidskaart Ableton wel zal werken, en zoja wat kunnen jullie mij dan aanraden

BTW die crack was om ableton te testen en nergens anders voor (ik dacht mss ligt het probleem bij de demo)

Ik draai Ableton met een Motu 828MKII firewire interface. Draait prima....echter wel op windows dus waarschijnlijk heb je weinig aan deze informatie! Met de AC97 chip (onboard sound) van m'n moederbord is het ook huilen met de pet op.

Back