String ensemble kaart JD800

staat hier in ieder geval een setje op synthforum te koop voor € 200,-

link

zou die set kaartjes best willen hebben hoor...maar 200 euro :kont:

daar koop je met gemak 3 srjv boards voor

Heb 'm gehad. 200 pleuro is belachelijk, er staan 3 of 4 samples op die kaart van strijkers da's alles.

Met een beetje programeerwerk kan ook al een end komen op een JD-800, zelf heb ik nog 20 euro (factor 10 minder) voor dat kaartje betaald.

Ik ben op zich blij dat ik die kaart heb maar die 200,- die ervoor gevraagd wordt slaat inderdaad echt nergens op. De helft vind ik eigenlijk al te veel, al schijnt dat zo'n beetje de normale prijs te zijn.

Punt is dat de stringcard zo'n beetje de beste is van het stel. Ik heb aardig wat kaarten bij mijn JD-800 (waaronder de beroemde accordeoncard 8o) ) maar aan de meeste heb je gewoon niet zoveel. Marketingtechnisch was Roland volgens mij ook een beetje de weg kwijt toen ze met al die kaarten kwamen.

Hoe dan ook, aan de strings heb je dus het meeste, daarnaast zijn ze vrij zeldzaam en worden ze (bijna) nooit los verkocht, dus daar komt denk ik zo'n beetje de mythevorming vandaan denk ik. En, eerlijk is eerlijk, de kaart klinkt heus wel goed. Je kunt je JD er mee omtoveren in een heuse "stringmachine" :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
En, eerlijk is eerlijk, de kaart klinkt heus wel goed. Je kunt je JD er mee omtoveren in een heuse "stringmachine" :)

Ach mss wat makkelijker, maar met de golfvormen die al in een JD zitten kan je echt wel leuke strings maken. Layeren die hap in de 4 parts, je moet 'm natuurlijk wel gebruiken ;)

Ik bezit alle kaarten die destijds voor de JD-800 te verkrijgen waren en idd de string kaart steekt het meeste in men JD.

Voor mij althans zijn het 2 patches die ik het meeste gebruik en das de C-32: Strings Synth en de C-71: PWM Strings... :halleluja

200€ is echt wel veel te veel voor deze kaart :frons: heb ze destijds nieuw 6000Bfr betaald das grof omgerekend ongeveer een 150€

JD 800 card N° 4 string

JD 800 card N° 4 string

Hi
i've the card you're asking the n° 4 "string-ensemble"
is the best card if you want to make pads
this was often used by J-M jarre and Vangelis
see the website : www.bluesynths.com
i'm going to sell it with my JD 800
regards
Franz

Ik had destijds bij mijn JD-800 alle 8 kaarten erbij en ook nog een ramkaart. De string ensemble was wel de mooiste vond ik zelf. Maar een paar tientjes voor zo'n kaart is mooi betaald moet ik zeggen. Ik heb destijds geloof ik het hele spul voor iets van 800 euro weer van de hand gedaan.

Origineel geplaatst door The Q

Met een beetje programeerwerk kan ook al een end komen op een JD-800, zelf heb ik nog 20 euro (factor 10 minder) voor dat kaartje betaald.

als iemand aardig is kan hij een midi dump maken dan heb je die geluiden ook:D

Origineel geplaatst door matrixxx
als iemand aardig is kan hij een midi dump maken dan heb je die geluiden ook:D

Als je de waves mee kon dumpen wel ja :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Als je de waves mee kon dumpen wel ja :)

ik weet niet hoe het met die kaartjes gaan, maar ik kan de sounds van van uit de srjv boards kopieëren naar een lege ruimte in de jd990 en van daar een midi dump maken, het enigste nadeel is dat ik de patches 1 voor 1 moet kopieëren naar de jd990 van af het expansionboard

Back