Adat Preamps focusrite etc

dextah

Ouwe rot
Naar aanleiding van een andere thread ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in adat ..
Nu vraag ik me af wie hier mee werken en wat interessante adat/preamp converters ..of hoe het heet zijn .
Ik kwam zelf bij de Focusrite OctoPRe uit .
In de andere thread kwam de Behringer adat800 naar voren .
Ik zit zelf aan de OctoPre of de LE versie met de adat optie te denken .
Iemand anders ervaringen met ander soortgelijke apparaten met ADAT Lightpipe of optioneel Adat ?
M-audio heeft de Octane zag ik ..

Je vraagt naar ervaringen dus..... :

heb een ada8000 in combi met en behringer ddx32316. Naast synth herrie maak ik af en toe live opnamen van een bandje. Ik gebruik de ddx dan eigenlijk alleen maar als 16ch analoog naar adat convertor. er gaan van de mixer dan 2 optical kabeltjes m'n pc in (RME Hamerfall, 3x adat). de ada hangt los aan m'n pc om zo op 24 kanalen te komen (de ddx heeft wel 32 in maar maar 16 uit).

Bij het afmixen komt er 3x adat m'n pc uit en m'n ddx binnen. de ada gebruik ik dan voornamelijk voor fx returns enzo. Bij het mixen van m'n synths gebruik ik m om 8 extra analoge ingangen voor m'n mixer te creeren.

Op zich klink het allemaal best OK maar ik heb een de S/Pdif uitgang van de hammerfall op de S/Pdif ingang van m'n mpx550 aangesloten en het signaal droog naar m'n koptelefoon gestuurd.
Toen klonk het toch echt beter dan door de behringer. De behringer spullen (vooral da ad/da's) klinken dus niet direct slecht maar als je het naast betere apparatuur zet is er wel duidelijk verschil hoorbaar.

Ik zou dus in de toekomst, als m'n budget het toelaat, best wel een andere adat converter willen hebben. Zag dat creamware de a16 heeft. Weet iemand iets meer van dat ding?
Anders lijkt me de focusrite octopre inderdaad ook een goede optie. Zeker omdat daar ook goede mic voorversterkers in zitten.

Back