Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door faab
Als ik je goed begrijp wil je weer terug naar het verkopen van je eigen plaatje uit de achterbak van je auto.
In de jaren 80 werd dit veel gedaan met bootlegjes.
Dat cd's duurder worden heeft te maken met het vele illegale downloaden en over de houdbaarheid van muziek, don't get me started.
Ik hoop dan ook dat je in iedergeval het geld krijgt waar je recht op hebt anders kan je niet eens een volgende release bewerkstelligen. Er is niets moeilijker dan zelf je plaatjes aan de man te brengen.
Heel veel sucs6 in de moeilijke dagen die ongetwijfeld nog gaan komen![]()
Je bevind je in 1 van de hardste takken van business die je je maar kan voorstellen, een olifantehuid,doorzettingsvermogen en een ijzere volharding zijn de minimale vereisten.![]()
Origineel geplaatst door Mike-E
:confused: Waarom worden mijn woorden uit zijn verband gerukt? Waar haal jij de wetenschap vandaan dat ik niet weet hoe deze (en die) wereld in elkaar zit? :confused:

Sorry voor even een pissed-off reactie... maar we lullen aardig langs elkaar heen

Origineel geplaatst door actionHank
gewoon lid worden, dat kan geen kwaad.
je betaalt 60 euro per jaar en je krijg vervolgens zo ie zo een basis uitkering van 70 euro per jaar......go figure :confused:
snap t nie helemaal, als ik t zo lees krijg je na aanmelding 70 euro per jaar van buma terwijl je 60 betaald?
geen idols juri hoop ik)

Origineel geplaatst door Roel
dus als je zelf een complete studio (laten we zeggen 20 instrumenten) tegelijk herrie laat maken dan krijg je meer dan dat je dit met 1 sampler doet?
of wat zijn de exacte criteria?![]()

Origineel geplaatst door dione
En als je een platencontract tekent,staat daarin dat je aangesloten moet zijn bij Buma/Stemra.....anders loopt jouw platenlabel ook een hoop geld mis....
Origineel geplaatst door binaural
Buma/Stemra exploiteert jouw auteursrecht. Buma voor de uitvoerende kant (radio, tv, optredens etc) en Stemra voor de mechanische kant (platen persen etc). Je geeft ze daar toestemming voor. Het is gewoon een dienst...
Origineel geplaatst door DraZziC
brief met cd naar je eigen sturen is fabeltje werkt niet.
Buma/Stemra zou ik altijd doen, met een beetje release haal je die 105 euro dat het de eerste jaar kost makkelijk er uit de jaren erna kost het 62.50 en is makkelijk te halen als een beetje release hebt, met 1 plaat is het zelfs al makkelijk te halen hoor. Moet dan niet een hele kleine release zijn natuurlijk.