Ik wil digital HArdcore produceren en heb de volgende apparaten

DJ @tiq

Mindtrick Records
Ok Listen up ik wil digital Hardcore maken en heb de volgende apparaten.

Korg x5 (Synth)
Korg EA1 (Analog Modelling Synth)
Roland sp-808 (Sampler)
Vestax pdx2000 (2x)
Stanton SK2f (Mixer)

en Software Logic
HAmmerhead
Soundforge
Acid pro 3

Wat zou ik nog meer nodig hebben om dit alles vet te maken??

wat ik dus zoek is een goede drumcomputer voor live gebruik
bijnv een TR808 maar is er niets wat er op lijkt of wat net zo handig in gebruik is.

Ehh Atari Teenage Riot

Alec Empire

Noise

HArdcore Beats met super veel Distortion

zo duidelijker

een distortion pedaal? ;)
aan een sampler heb je genoeg lijkt me....ATR stond ook met minimale equipment live op te treden..

In het boekje van de (eerste) CD van Atari Teenage Riot staat precies beschreven wat ze gebruiken. Als ik het me goed herinner was dat een Akai sampler + TR-909 + Atari.

Dus kijk inderdaad eens voor een sampler. Kun je op je pc met soundforge al je drumsamples door de distortion halen en dan naar de sampler sturen :)

een Zoom effectenbak dus....cheap and cheerfull ;)
en die 808 is prima als sampler te gebruiken

En natuurlijk een sample van de Amen Brother drumloop. Als ik me niet vergis was dat de enige die ATR gebruikte :)

Probeer eens een sherman, is heerlijk te oversturen. Of wil je echt een digitale koude klank? dan zou ik 's een virtualizer pro gaan beluisteren. voor weinig geld 160 euro ong. een berg fx (oa div amp emulaties met redelijk wat parameters)

Jaah! en vergeet dan vooral niet een goedkoop een 2e hands casio cz-101 ofzo te regelen; das pas digitale hardcore!

Origineel geplaatst door maxdox
Jaah! en vergeet dan vooral niet een goedkoop een 2e hands casio cz-101 ofzo te regelen; das pas digitale hardcore!

hehehe nou volgens mij meer, hardcore digital :)

En vergeet ook niet wat speelgoedkeyboards te kopen en te circuit-benden. Als je daar geen zin in hebt; check m'n signature...

Ik denk dat de Machinedrum een leuke aanwinst zou kunnen zijn... met o.a. sampleratereduction en distortion kan je hele vieze en harde geluiden maken...

Gaat ATR nog verder na de dood van ... ? ...heb er al een tijdje niks van gehoord.

groeten,

Joeri

als je een mixertje koopt, kun je die natuurlijk ook heel goed oversturen om dat ATR geluid te krijgen, scheelt je weer een effectdoosje. Klinkt misschien niet zo super, maar is wel een beetje het geluid dat ik ken van ATR. En 2e hands gitaar-pedaaltjes op de kop tikken, kan ook prima resultaten opleveren.

Bedenk in ieder geval dat DHC niet veel geld hoeft te kosten om te produceren. Een paar gitaarpedaaltjes en 'n sampler moet in principe genoeg zijn. Verder lijkt het me handig om 'n schroevedraaier en 'n soldeerbout in huis te hebben.

Back