Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Cool-T
Ik kan heel snel bewegen, maar dit houd ook ik niet vol...

als je op een feest bent en ze draaien op dit tempo is ook gelijk te zien wie er allemaal wel of geen drugs gebruikt hebben :P

Dit stukkie klinkt volgens mij wat beter als de vorige ...

http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=3BHHP0QBZT0Q812YKDGELVCDBI

erg minimaal ... komt nog meer bij als ik t normaal in de mix kan krijgen

haha das bullshit resonance ik kan ure mee drave op terror met alleen me smirnofjes

Origineel geplaatst door anoniempje
haha das bullshit resonance ik kan ure mee drave op terror met alleen me smirnofjes

mja tis maar net op welke manier je los gaat .....

als je een echte speedfreak los ziet gaan die non stop zn poten kapot staat te dansen (als je t nog dansen kan noemen), ziet er echt wel strakker uit dan een loze dronkaard...

Nou ff rammen @ 210 BPM dan.

Attachments

• sf rammeb.mp3
    219,8 KB · Bekeken: 130
heey jongens ik heb laatst dvd's gevonden over hoe je hiphop maakt enz. en dat heeft me enorm geholpen en nu wil ik weten is er ook een video of tutorial van hoe je een hardcore kick maakt? weet iemand dat?

sinds het tempo (bpm) hier ineens weer lekker hoog is, en ik zo'n schijt dag heb op mijn werk. Hier een uitlaatklep van mijn frustratie: (BTW dit valt bij mij niet onder een professionele kick, lekker boeiend verder) Weg met die frustraties! En op mijn Craptive computer speakertjes klinkt het al ruk dus hou je vast:bekdicht:

Attachments

• idioot.mp3
    629,1 KB · Bekeken: 140
Origineel geplaatst door 00melo00
heey jongens ik heb laatst dvd's gevonden over hoe je hiphop maakt enz. en dat heeft me enorm geholpen en nu wil ik weten is er ook een video of tutorial van hoe je een hardcore kick maakt? weet iemand dat?

hoe heeft dit je geholpen?

kan mezelf moeilijk een video tutorial voorstellen over hoe je een kick zou moeten maken ....
ik zou zeggen, verkracht gewoon je hip hop beats ofzo en je heb een hardcore kick. oversturen, distortion / overdrive / equalizen en evt, verkrachte beats stapelen

:biertje:

Het is van hiphop in session en wat ze eigenlijk vertellen (ik heb nog niet alles gezien) is hoe de grote producers denken, en ze laten ook een paar beats zien van bekende rapartiesten (busta rhymes) hoe ze worden nagemaakt, ik zag de vsti's die ze gebruikte en wat hun 'build-up' zeg maar is, en daarbij kreeg je ook nog iets van 600 samples en daar zitten echt goede samples bij voor hiphop dingen.

Heel veel vragen die ik op hiphop gebied had is daardoor beantwoord, en ze gaan ook op algemenere dingen in bijvoorbeeld hoe je de vocoder moet gebruiken in reason, hoe je een refrein perfect in de mix kan gooien (nu snapte ik gelijk waarom mensen on stage nooit zo kunnen zingen).

Ze gaven gewoon vet veel info van dingen die ik niet wist, en als je zeg maar 5 tutorials van dezelfde man krijgt die een kick maakt (hc kick of trance kick of whatever) tja dan heb je toch info waar je anders miss veel langer over zou doen omdat je dan alles uit moet zoeken, maar door zo'n video heb je wat richtlijnen voor jezelf en dat werkt gewoon sneller.

Voor mijn trance-track heb ik ook 2 hiphopkicks gepakt en op elkaar gezet en wat eq erbij etc. maar sommige zeggen toch dat die kicks nog niet goed zijn (andere zeggen van wel)...

heb wat kicks gesampled en wat mee gekloot

over mn hifi speakers (moet echt snel studio monitors hebben) lijkt t teveel mid te hebben,
over mn koptelefoon klinkt t wel ok .. klinken de kicks blikkerig of teveel mid bij jullie?

Attachments

• bbeatts-01.mp3
    782,6 KB · Bekeken: 151
Valt naar mijn mening wel mee met dat te veel aan mid. De meest succesvolle man in de hardcore
van dit moment (lid MOH) is volgens mij gek op mid, dus wat zou je je druk maken......:duivels:

Kicks zijn lekker btw.

Ik denk dat je het nu over Angerfist hebt?

Hij is zeker succesvol maar ik vind zn kicks echt ruk... waar zijn de lage frequentie's gebleven waar het bij hardcore om gaat?(dacht ik.. mind me if I am wrong)

Geef mij maar een Catscan/Promo kick... en het liefst 1 die niet gesampled is dat vind ik nog vetter.

die stoot was echt zo lekker. kzit hier in huis alleen en ja, groot huis dat los staat.
dus het knalde ffe lekker :P :okdan:

Misschien doe ik het wel veel te simpel hoor, maar ik pak gewoon een beetje een leuke kick uit de 909 of 808 en gooi er een of meerdere leuke distortions overheen. Met Adobe Audition.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back