JD800 probleem

GeeJee

Nieuwkomer
Ongeveer een jaar geleden heb ik een JD800 aangeschaft, en hij heeft het altijd zonder problemen gedaan, tot een paar maanden geleden. Op een gegeven moment heb ik de JD aangesloten op een stereo kanaal van mn mixer ipv een mono. opeens klonk het geluid in 1 keer heel droog, net alsof de interne effecten van de JD niet meer werkten. Ik vroeg een vriend van me om hulp en die zei dat het een polariteitsprobleem kon zijn met de kabels... (wat dat ook mag wezen :confused: ) ik had op dat moment even geen extra kabel en heb de JD weer aangesloten op een mono kanaal en het probleem was verholpen. Een paar dagen geleden deed hetzelfde probleem zich weer voor, maar dit terwijl de JD nog steeds op een mono kanaal was aangesloten. Ook deed zich een ander probleem voor: als ik akkoorden speel, vallen er soms opeens lage noten uit. Dat de JD bij meerdere lagen erg weinig polyfonie bied weet ik, maar het gebeurd ook als ik akkoorden speel van 3 noten. Op het moment dat ik van akkoord verander valt de laagste noot opeens weg, en kan ik niet meer mooi legato spelen, m.a.w., als ik een ander akkoord pak, wordt de vorige heel lelijk afgekapt. Ik dacht even terug aan mn kameraad met zn polariteitsdinges en heb er een andere (veel duurdere) kabel op aangesloten. Het probleem was voor even verholpen, maar keerde al snel weer terug. Het probleem doet zich voor bij alle uitgangen van de synth (mixed, direct èn headphones out)

Wat moet ik doen? JD na laten kijken? Ik vind het aannemelijk dat zoiets aan de synth zelf kan liggen, maar dat het soms te verhelpen is door een andere kabel te pakken vind ik heel erg onlogisch...

HELP! :stupid

Back