grote pulse thread !

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
jezus wat een zpijt,...NOT
ik heb vanmiddag in een opwelling [omdatde evolver niet door ging ],...een pulse niet de+ ,gekocht
en net as zoveel andere speeltjes ...die ik kocht puur op specs [dv800 cs30 pro one =ooit]
iig ...geen spijt beter nog had ik het maar eerder gdaan ,...wat een knaller en intuitief qwerkt dat ding !!!
volgende vraag ik was altijd al benieuwd naar waldorf , kehb alleen nooit de moeite genomen om te luistren naar wavetable ...en analoge filters en arp.ensoo veel meer in een waldorf jasje ,
jammer dus is een puls te vergelijken met bbv microwave / q / en ander w-dorfs ???
ik heb een nieuwe liefde ,...
dat filtrer en die ...juist dcos [3x]
ik vindt hem persoonlijk zelfs erg veel op de se 1 lijken ,...matrix /3osc /wel iets minder opties maargoed ,...

- [ister al een grote pulse thread ???]
ik begreep dat rob papen ook sounds heeft gemaakt voor de pulse ,....
en zijn er mods en wat voor invloed "zeg maar"een ander software versie opdit app.

evolver kan nog ff wachten
vol loff
wie nog meer

:walker: :walker: :walker:wie volgt ....

Ik heb er ook (definitief :D) (weer) 1. Een plus dit keer. Daarnaast heb ik ook een Q en ik vind ze totaal verschillend. De Q mist een hoop punch als je ze vergelijkt. De pulse is lekker rauw en aggressief. Maar met de Q kun je bijvoorbeeld heerlijke pads maken die niet met een Pulse te maken zijn. Nou ja, zo kun je dus eindeloos blijven vergelijken ;).

Over de software versies: ik had os versie 1.4x erop en daarmee had ik last van een irritante bug. Met 2.01 is dat opgelost, die heb ik er dus nu in (eprom update). Hier staat een update history, dus als je denkt ergens last van te hebben...

Rob Papen heeft inderdaad een soundset gemaakt
http://www.robpapen.com/soundsets/Waldorf/Pulse/

Vengeance sound heeft ook een setje:
http://www.vengeance-sound.de/eng/indexes/indexSounds.html
(al knapte ik aardig af op de demo mp3 :D)

En er zullen er vast meer zijn

Oh ja, doe voorzichtig met die knoppen! Dat is toch wel de achilleshiel van dit wonderschone synthje :)

Allereerst gefeliciteerd met de Pulse!

Op de Q+ na heb ik alle Waldorfs gehad. Op dit moment alleen nog de Pulse + en de Qkb. Dat kan geen toeval zijn, gezien het bericht hierboven.... ;)

De Pulse is IMHO niet direct vergelijkbaar met de rest van de Waldorf-familie. Dus als nieuwbakken Waldorf-fan zou je zomaar de XT helemaal cr@p kunnen vinden.

Waar de Pulse in uitblinkt, is in strakke bassen, leads, bizarre fx en wat te denken van hele uitgebreide Midi-specs.
Maar hij 'leeft' dus duidelijk minder dan een MiniMoog, Pro-One etc.... Dat lijkt me qua concept meer dan logisch. Hij klinkt iig dikkerderder dan de gemiddelde VA!

Dat het geen Mini of andere vintage solo-synth is, hoeft daarom ook geen nadeel te zijn, zeker niet voor de huidige prijzen.

BTW: ik ben inmiddels aan mijn derde Pulse!!!!

Re: grote pulse thread !

Origineel geplaatst door R-ond
is een puls te vergelijken met bbv microwave / q / en ander w-dorfs ???
Qua geluid vind ik een Pulse anders klinken dan een Microwave XT (met deze twee heb ik ervaring).
Sowieso hebben beide verschillende vormen van synthese (analog substractief vs. wavetable) en qua klankkarakter zijn ze ook best verschilend.

De Pulse is ooit ontworpen als Minimoogkloon en heeft 3 DCO's die, naar mijn mening, zeer lekker klinken in het laag. Verder heeft ie een zeer snelle lfo die geloof ik zelfs hoorbaar kan zijn (!), kun je de oscillators intern oversturen (is bewust zo ontworpen) en leveren opties als crossmodulation leuke resultaten.

De XT klinkt dunner maar heeft wel meer mogelijkheden (meer envelopes, veel verschillende waves, meer polyfonie). Moet me nog wel wat meer in de XT verdiepen maar wil die denk ik meer voor soundscapes en sfx gaan gebruiken.

Zelf ben ik wel een liefhebber van de Waldorfsound en ben van mening dat de verschillende apparaten elkaar juist leuk aanvullen. :W

@Sly Dog

Hey, jij was erbij toen ik mijn Pulse + kocht..... meegelift ook nog... :)

Haha, idd. Das alweer een jaartje of 2 ofzo terug. En je hebt nog steeds je twee Waldorfs staan, het bewijs voor R-ond dat ie een goede aankoop heeft gedaan! :D

btw. Was toen wel even gezellig. :koffie:

Origineel geplaatst door Patat Met
Zijn er mensen die meerdere pulsen aan elkaar knopen om polyfoon te spelen?
Hier niet maar misschien dat ik er nog wel eens eentje koop en die aan die van m'n partner in crime koppel. Tis sowieso een lekkere synth voor baslijnen en eentje extra kan vast geen kwaad (duofone lijntjes, etc.). :engel:

Nog meer pulse liefhebbers :)

Het "waldorf-deel" van mijn rack wordt gevuld door een XT, microQ en Pulse. Alle drie bakken met hun eigen specifieke sound.

Zelf gebruik ik de Pulse meestal voor vieze/rauwe leads. Die diepe strakke bassen heb ik er vooralsnog niet uit gehaald, die komen momenteel nog uit de XT :)

Om de Pulse lekker te kunnen editten en de (niet zo sterke) knoppen te besparen :) :

http://www.voltagekontrol.com/reKon/ (VST editor)

En er is een Windows editor (kan de link niet zo gauw vinden). Deze draai ik altijd naast mn sequencer om de pulse te programmeren.

Die rekon editor heb ik ook. Een tikje traag is ie wel (in mijn cubase sx 3.1 host), komt denk ik omdat het met zo'n synthmaker achtige tool is gemaakt. De ontwikkelaar zou bezig zijn met een rebuild in c++ en die zou over een week of 2 klaar moeten zijn...zei hij anderhalve maand geleden.8o). Toch nog maar eens even informeren...:erm:

I am in the process of re-writting the VST Pulse Editor in C++. The next release will be 1.3 and will be significantly different than the previous two releases because of this. It will also be much more efficient. Registered owners will recieve this update free.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Hier niet maar misschien dat ik er nog wel eens eentje koop en die aan die van m'n partner in crime koppel. Tis sowieso een lekkere synth voor baslijnen en eentje extra kan vast geen kwaad (duofone lijntjes, etc.). :engel:
Prima plan :P
De pulse is echt een toffe bak. De best klinkende synth die ik in huis heb. Dikke osc's, heel vet filter. Alleen jammer dat de env's soms wat herrie maken, en iets meer opties had wel leuk geweest. Voor bassen is ie echt geweldig, maar ook voor leads prima te doen. Topdoos!

Zo'n plus-versie lijkt me ook wel vet met zijn CV in- en outputs. Lekker je Pulse aansturen met een TB-303. :P

Origineel geplaatst door mc_kwok
Die rekon editor heb ik ook. Een tikje traag is ie wel (in mijn cubase sx 3.1 host), komt denk ik omdat het met zo'n synthmaker achtige tool is gemaakt. De ontwikkelaar zou bezig zijn met een rebuild in c++ en die zou over een week of 2 klaar moeten zijn...zei hij anderhalve maand geleden.8o). Toch nog maar eens even informeren...:erm:

Kijk, dat is goed nieuws.
Best nog een hels karwei om die synthedit vst te porten naar een c++ variant.

Re: Re: grote pulse thread !

Re: Re: grote pulse thread !

Origineel geplaatst door Sly Dog
De XT klinkt dunner maar heeft wel meer mogelijkheden (meer envelopes, veel verschillende waves, meer polyfonie). Moet me nog wel wat meer in de XT verdiepen maar wil die denk ik meer voor soundscapes en sfx gaan gebruiken.

Voor dikke bassen en scheurende leads is de XT ook erg geschikt hoor :)

Re: Re: Re: grote pulse thread !

Re: Re: Re: grote pulse thread !

Origineel geplaatst door sten
Voor dikke bassen en scheurende leads is de XT ook erg geschikt hoor :)
Zoals ik reeds zei, ik moet me er eerst nog eens meer in verdiepen. :geslaagd:

Ja de Pulse is echt the bom in zijn prijsklasse. Heb het dingetje ooit aangeschaft voor een lullige 200 Euro en er nooit een moment spijt van gehad. Als ik mijn sounds programmeer op de Pulse krijg ik spontaan een smile op mijn gezicht.
Hij klinkt gewoon zo vet. En dat voor zo weinig geld.

Met z'n 3 oscillatoren kun je toch een behoorlijk scala aan verschillende sounds creeren.
Ikzelf programmeer graag mijn hoovers in de pulse. Ook de bassen zijn te gek.
Ik heb ook een Access Virus KC staan, maar zelfs deze kan er toch net niet aan tippen. Klinkt nog net iets te digitaal.
Yep die Waldorf Pulse klinkt zelfs zo goed dat ik zit te denken om er nog een aan te schaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten :{
Tezamen met mijn Nord Modular G2 zal ik hem never nooit verkopen.

Heb ooit ook nog een Waldorf Micro Q Omega gehad en een Waldorf Rackattack.
De Micro Q is erg breed inzetbaar en erg leuk om te programmeren (via sounddiver dan :) ) zeker door zijn uitgebreide modulatiemogelijkheden. Klinkt alleen niet dik genoeg.
De Rackattack is eigenlijk puur voor percussie. Is ook de hardwareversie van de Waldorf Attack. Echter alle sounds worden door synthese opgewekt dus er kunnen natuurlijk ook normale sounds mee gecreerd worden. De bassen uit de Rackattack waren ook zwaar oke. Niet zo dik als bij de Pulse maar een stuk vetter als uit de Micro Q.

Geen wonder dus dat ik nu als enige Waldorf nog de Pulse heb staan.
Gewoon onverslaanbaar voor z'n prijs. Beter dan alle VA synths. En vaak nog zelfs beter als menig analoog bakkie.
Niet voor niets " a poor man's Moog " genoemd 8)

Hier nog een pulsefan!
Ik heb bijna al mijn hardware verkocht, maar de pulse is een blijver! Ik gebruik hem voor bassen.

Ik heb er al zo'n acht jaar 1. Fl1200 voor betaald en nooit spijt van gehad.
Ik vind hem wel altijd moeilijk te plaatsen in de mix...

Origineel geplaatst door Patat Met
Zijn er mensen die meerdere pulsen aan elkaar knopen om polyfoon te spelen?

Nee, maar het is een toekomstig plan van mij.

Ik heb inmiddels wel vier Microwave's 1 aan elkaar gekoppeld en dat werkt als een tierelier: 32 stemmige synth met heerlijk plakkend analoog filter en wavetables voor minder dan 1200 euro. Ha! 8o)
Ik bedien die met een hardware controller (Novation Remote 25). De Pulse ook trouwens. Ik heb in twee templates de hele synth gevangen qua soundparameters en dan is ie nog VEEL leuker, als je realtime met knopjes kan spelen, kan ik je verzekeren!

Met een stuk of vier Pulsjes moet dus hetzelfde kunnen....

Mmmm....

8~

Boele

ja zeg, de pulse is vet! alleen soms wel een tikkeltje te vet, hij neemt erg veel ruimte in in de mix, lekker als je alles wilt opvullen met bassounds, maar als je 'm subtiel d'r in wilt hebben moet je d'r toch veel af equalizeren.
Ik heb ook een microQ, en dat scherpe waldorf randje is toch wel herkenbaar in beide synths, de microQ heeft uiteraard meer mogelijkheden.

Back