Help Probleem met geluid

Adjust

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb een simpele geluidskaart (soundblaster live met kx driver)
Dit heeft goed gewerkt, maar nu krijg ik geen geluid meer als ik bijv. mp3s afspeel,
als ik vanaf een platenspeler iets wil opnemen in soundforge dan zie ik wel het signaal binnenkomen door de ledjes die omhoog schieten, maar dan hoor ik niks. Ik heb de driver al opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet, en ik heb overal de volume open staan. Als ik de computer opstart, dan hoor ik het windows-opstartgeluidje wel over de boxen, dus aan kabels ligt het niet iniedergeval. Wat kan het allemaal zijn?

Wellicht dat je idd in de mp3 software je instellingen eens moet nakijken.

Er zit trouwens ook een heel leuk knopje in de config settings van de KX driver, in onderstaand plaatje met de groene pijl en vierkantje aangeduid. Deze swapt de front en rear uitgangen van je SB live, daardoor heb ik ook enkele dubieuze minuten doorgemaakt, met de vraag waarom er geen geluid meet uit dat ding kwam..

maar dat zou verder geen invloed hebben op jouw probleem bedenk ik me nu, jij hebt nog geluid als je windows start..

Attachments

• kx.jpg
    kx.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 110
Heel vaag...dagenlang doet die niks...nu heb ik toen ik gister voor het laatst achter de pc zat niks veranderd aan instellingen, en start opnieuw op vandaag en in 1 keer doet die het....Computer krijgt een eigen wil...Af en toe start die ook zomaar op, lekker vaag...naja, anyways hij doet het weer ff gelukkig..

Back