Synth om samples te importeren

Mr.Fish

Ingeburgerd
Mensen,

Ik ben best een leek als het gaat om synthesisers. Wat ik wel weet is dat ik op dit moment een keyboard thuis heb staan, tyros I. Hier doe ik laatste jaar niets meer mee, het doet me allemaal nix die styles enzo.
Heb al verschillende (metal) bands achter de rug en begin steeds meer te doen in cubase met samples (akai cd's vol met orchestrale geluiden en vocal/choirs). Deze geluiden zijn zo waanzinnig mooi en zou ik graag willen gebruiken in combinatie met band. Kan ik hiervoor een synthesiser aanschaffen waar die zo in geimporteerd kunnen worden of iets dergelijks?

wie kan mij helpen?

groet

Jeroen.

yep
diverse workstations kunnen dat

misschien kan je beter een akai s3000 samplertje kopen
die zijn goedkoper dan een nieuw workstation

Een synth met de toevoeging "workstation" moet ik dus hebben. Ik was zoiezo al van plan om een synth te kopen.
Een korg TR workstation, triton Le etc is dus wat ik moet zoeken. Niet persee korg ofzo maar daar moet ik het dus wel zoeken. triton is niet zo heel erg prijzig als 2de handsje...mn tyros zou nog genoeg moeten opleveren.

Origineel geplaatst door Mr.Fish
Een synth met de toevoeging "workstation" moet ik dus hebben. Ik was zoiezo al van plan om een synth te kopen.
Een korg TR workstation, triton Le etc is dus wat ik moet zoeken. Niet persee korg ofzo maar daar moet ik het dus wel zoeken. triton is niet zo heel erg prijzig als 2de handsje...mn tyros zou nog genoeg moeten opleveren.

Okee, je wil dus twee dingen: een synth en een sampler. Afhankelijk van wat je wil bij beide kun je die samen kopen (dat wordt dan een rompler: Korg (Triton-serie), Roland (Fantom-serie), Yamaha (Motif-serie) of Alesis (Fusion-serie)) of apart (synth + sampler). Wat voor geluiden wil je uit je synth gaan halen? Je zou namelijk nogal wat geld kunnen besparen als je wensen niet zo groot zijn.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Okee, je wil dus twee dingen: een synth en een sampler. Afhankelijk van wat je wil bij beide kun je die samen kopen (dat wordt dan een rompler: Korg (Triton-serie), Roland (Fantom-serie), Yamaha (Motif-serie) of Alesis (Fusion-serie)) of apart (synth + sampler). Wat voor geluiden wil je uit je synth gaan halen? Je zou namelijk nogal wat geld kunnen besparen als je wensen niet zo groot zijn.

Wat zijn grote wensen he? haha. Maar ik wil gewoon dat ik geluiden uit die akai sample cd's en andere sample cd's zoals ik deze nu importeer in halion bespelen op mijn synth. Op die synth moeten zelf ook nog wat aardige geluidjes zitten offcourse. Ik maak veel orchestrale muziek (nightwish etc) en wat leuk beuk werk in de trend van rammstein.

In ieder geval NIET voor een W30 gaan, want die leest enkel Rolandformaat (S330/S550).

Je zou voor een EMU EOS kunnen gaan (E5000/E6400/EIV(ULTRA) tussen 175 en 600 EUR) met daarbij bv Symphony of Voices: waanzinnig goede koren en de hardware is ook erg goed. Je kan ook gaan voor een AKAI S3x00 ( moet voor 350 EUR te scoren zijn) of wat duurder een S5000 (500 tot 600 EUR). Deze hebben als voordeel dat ze wat moderner zijn en standaard ook WAV's kunnen lezen (naast S1000/S3000 formaat).

De grote workstations (Motif ES, Roland X-serie, Korg Triton Extreme) kunnen over het algemeen deze formaten ook inlezen, maar de prijs die je betaalt ligt veel hoger dan bij de hierboven genoemde modules. Je vindt ze niet zo snel 2dehands en nieuw kosten ze toch nog steeds tussen 2000 en 3000 EUR). Voordeel is natuurlijk wel dat je een klavier hebt, sequencer, effecten, drumcomputer enz.

Het hangt er maar vanaf wat je wil.

Succes met de zoektocht :okdan:

:doei:

ik denk dat ik aardig geholpen ben nu. Ik ga mijn tyros verkopen en een wat duurde workstation 2de hands proberen te bemachtigen!
bedankt!

Anders doe je deze toch..

cd3000xl.jpg

Ben je voor €150,- klaar. :)

Origineel geplaatst door Jazper
Anders doe je deze toch..

cd3000xl.jpg

Ben je voor €150,- klaar. :)

en die kan ik zo aan mijn tyros koppelen en al die samples bespelen?

Ja.. direkt inlezen vanaf cd.. en je kunt er ook nog zelf samples meet opnemen (en dus ook weer terugspelen en opslaan via floppy). Je stuurt hem aan via MIDI.

Het echte Nightwish geluid maak je natuurlijk met een Korg (triton) :D
De triton kan in ieder geval gewoon met akai samples werken, en heeft een optionele scsi-aansluiting. Werkt perfect. Er staat op het forum een complete scsi-set te koop voor 25€. En volgens mij brengt de tyros 2ehands meer op dan een 2ehands Korg Triton, dus ik zou zeggen; ga eens handelen. :engel:

ot: en weer een metal toetsenist erbij hier :okdan: gaat goed zo! :)

Generalmusic S2(r):

leest AKAI + mono 16bit WAV format (editen in Wavelab of soortgelijks en wegschrijven naar floppy - floppy in de S2 duwen en klaar). multimodefilters, 10-stage envelopes. Klinkt een stuk beter dan zijn opvolger de Equinox.

Ik heb het 6 jaar lang zo gedaan.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Het echte Nightwish geluid maak je natuurlijk met een Korg (triton) :D
De triton kan in ieder geval gewoon met akai samples werken, en heeft een optionele scsi-aansluiting. Werkt perfect. Er staat op het forum een complete scsi-set te koop voor 25€. En volgens mij brengt de tyros 2ehands meer op dan een 2ehands Korg Triton, dus ik zou zeggen; ga eens handelen. :engel:

ot: en weer een metal toetsenist erbij hier :okdan: gaat goed zo! :)

jups! jou advies ga ik opvolgen. Mag ik nog 1 dingetje vragen, die scsi-set..wat houd dat in? en wat zou mijn tyros ongeveer opbrengen (voor als er deskundigen onder jullie zijn) heb er 1tje van de eerste soort, inclusief boxen (subwoofer etc) en bladmuziek standaard. Geen hd..

Back