2ehands Z8 gekocht maar hij doet het niet.

Mart.M...

Ingeburgerd
forumleden,

kreeg vandaag een z8 thuis uit duitsland. Probleem is krijg er met geen mogelijkheid geluid uit! niets....

Iemand enig idee??;{

Mijn Z8 staat aan en heb mijn koptelefoon in de z8 gepluged. Er stonden totaal geen samples op de hd! heb dus een sample geladen via akaisys in de Z8.

Druk op sample op z8 en op play! Hoor totaal niets,geen ruis niets!

Heb dus nu zo een 10 samples in de z8 als ik een sample oproep in de z8 en druk op play,hoor ik gewoon niets totaal niets.

en dat heb je helemaal volgens de handleiding gedaan? Ik vraag dit omdat je misschien een stapje over het hoofd hebt gezien.. .Het is natuurlijk altijd mogelijk dat hij stuk is maar als je alles helemaal volgens de handleiding hebt gedaan en het werkt dan nog niet dan heb je wat meer uitsluitsel. Het boeit niet zoveel of er nou één of tien samples inzitten...

In de handleding staat vast wel een stukje over het opnemen van een sample. Als je dat nu eerst doet volgt, dan hoef je je in eerste instantie geen zorgen te maken over ak.sys.

Moet je de sample niet eerst toewijzen aan een bank, multisample of program of hoe dat ook mag heten bij akai ?
Dat had ik bij de yamaha a4000 ook, als ik het me goed kon herinneren, dat duurde wel even voordat ik dat doorhad...

In edit sample mode zou de play knop inderdaad de sample moeten afspelen, ook als die nog nergens aan toegewezen is (dat wil zeggen, zo werkt het op de S6000). Je moet wel even in je setup checken of bij de play key settings je velocity niet op 0 staat ofzo.

En dit klinkt misschien dom, maar het gebeurt echt vaker dan je denkt: staat het volume wel open?

Heb ook onder de opties van de play knop gekeken,velocity staat op 127!

Heb trouwens het vermoeden dat de inputs,outputs en phones gewoon niet werken,hoor zelfs geen ruis! Heb me synth al aangesloten opde inputs van de z8 maar die geeft aan dat er niet eens een signaal binnenkomt. Kan me niet voorstellen dat er een optie zou moeten zijn dat ik niet geactiveerd heb. Als ik een sample in de z8 laad dan zou die hem gewoon moeten afspelen als ik op play druk,dit is bij de s6000 zo en ook de s3000 serie.

Kan ik trouwens dingen doormeten,om er zeker van te zijn dat de akai kapot is? Opnieuw het os inladen,zou dat kunnen helpen?

aangezien het een 2e hands apparaat betreft heb je misschien geen garantie meer.
In dat geval kan het ook geen kwaad om voorzichtig het apparaat eens open te schroeven en te kijken of alle bedrading etc nog goed zit.
Normaal gesproken is dit natuurlijk het geval, maar je weet het nooit.

Doe dit soort dingen dus niet als je je afvraagt waar ik het over heb.
Zijn een aantal mensen op dit forum die daar alles van weten.

Hij is dus duidelijk te Z8 afgesteld...................:)

succes ermee overigens. Soms zijn samplers wat nukkig.

Origineel geplaatst door dekzster
Hij is dus duidelijk te Z8 afgesteld...................:)

succes ermee overigens. Soms zijn samplers wat nukkig.

Hoe bedoel je?

Volgens mij doet ie het verder niet! stuur hem anders deze week terug. Hij zei ook nog dat ie de output board eruit gehaald had en er mischien een kabel los zou zitten. Hij moest het 100% doen en anders moest ik iemand vragen die er verstand van had
:kont: Nou is wel goed.

sorry, was een grapje, net zoals....zeker gekocht voor een Z8 prijsje.....;)

Ik zou toch echt even je sampler openschroeven, als het idd alleen een kabel is die los zit, is het zonde om hem daarvoor terug te sturen. Als hij al niet helemaal jofel vast zat kan zoiets best bij het transport gebeurd zijn natuurlijk.
Ik heb nog nooit een Z8 van binnen gezien, maar mijn ervaring met Akai samplers is dat die dingen zo ongeveer gemaakt zijn om open te schroeven. Schroefjes eruit, deksel eraf, en voila, een apparaat wat er van binnen netter uitziet dan menig pc. Even de outputboards traceren, kabels aan beide kanten voorzichtig aandrukken, en dan weer eens kijken of ie het doet.

Back