high-end compressie/eq ?

chandler
:mega:

Attachments

• tg1emi_523x285.gif
    tg1emi_523x285.gif
    29,8 KB · Bekeken: 129
Ik geil dus al een paar maanden op deze maar dat zal nog wel een paar jaar zo doorgaan :)

Edit: Hoe maak je zo'n plaatje kleiner (makkelijk) ?
large_s3.jpg

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ik geil dus al een paar maanden op deze maar dat zal nog wel een paar jaar zo doorgaan :)

Edit: Hoe maak je zo'n plaatje kleiner (makkelijk) ?
large_s3.jpg

Dit is ook mijn droom compressor, net aangeschaft! 8~

Origineel geplaatst door Negative Plus
en..
Vertel eens wat meer.

Heb em net binnen, nog niet review-waardig.. ;)

Origineel geplaatst door Cisco
Die Phoenix heeft alleen geen sidechain optie, dat vindt ik wel jammer voor zoveel geld..

Heeft ie ook niet nodig. Gebruik hem tijdens tracking, mixing en mastering en bottom end blijft overeind. Mocht ie dan toch een kick verneuken, slow attack en fast release bieden dan de uitkomst.
Van alle 10 tallen compressors waar ik mee heb gewerkt, blijft de Phoenix echt mijn favoriet.

Origineel geplaatst door Cisco
Dit is ook mijn droom compressor, net aangeschaft! 8~

Hoe geil hij er ook uit ziet. Zo goed is ie nou ook weer niet. Tis een opto multi compressor, net als de tube tech.
Voor dance muziek qua mixing veel te traag en voor mastering zijn er betere varianten.

Tevens is multiband vaak een verkrachting van je mix. De meest efficiente multiband compressie, is je mixer.
Multiband wordt eigenlijk in professionele mastering alleen maar gebruikt als er een probleem is.

Als je echte geile compressie wilt aanschaffen en je hebt het geld, zou ik gaan voor een Innertube (Atomic Squeezebox)

Andere goede compressors:

Thermionic Culture "Phoenix"
API 2500
Gyraf X
DRawmer 1968ME
Crane Song STC 8

Origineel geplaatst door dione
schijnt erg goed te zijn : http://www.apiaudio.com/5500.html

Zou in jou geval een goede combi zijn ! Drawmer 1968 en API 5500.

Heb je weleens nagedacht over de altijd onderschatte Avalon 747 ? Op ebay wel te vinden voor 1400 euro, laat de compressie op bypass of op Gain Reduction van 0-1, maar 747's sidechain en EQ zijn fantastisch !
De compressie kan je dan weer halen uit je Drawmer.

Origineel geplaatst door PrinsJan
Hoe geil hij er ook uit ziet. Zo goed is ie nou ook weer niet. Tis een opto multi compressor, net als de tube tech.
Voor dance muziek qua mixing veel te traag en voor mastering zijn er betere varianten.

Tevens is multiband vaak een verkrachting van je mix. De meest efficiente multiband compressie, is je mixer.
Multiband wordt eigenlijk in professionele mastering alleen maar gebruikt als er een probleem is.

Had een demo model om drie dagen uit te proberen, heb em uiteindelijk niet gekocht...

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Ondertussen nog meer mensen die ervaring hebben met high end spulletjes ?

Last edited by a moderator:
ik werk regelmatig met deze :
superstereo1.jpg

Geweldig ding ook , kan onhoorbaar zijn , maar ook lekker aanwezig (pompen) als je hem niet in dual mode (program dependent release) gebruikt.

Echt helemaal geweldig! :okdan:

Attachments

• phoenix-front.jpg
    phoenix-front.jpg
    25 KB · Bekeken: 121
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Ondertussen nog meer mensen die ervaring hebben met high end spulletjes ?

Onlangs hebben we met de band wat tracks ingespeeld. De overheads van de drums zijn daarbij door een Vari-Mu van Manley gegaan. De week daarna hadden we dat beestje niet meer tot onze beschikking. En dat hoor je dus onmiddellijk. Het is typisch zo'n bak die onhoorbaar zijn werk doet. Als hij aanstaat lijk je het niet te horen, maar als je hem niet meer hebt, mis je het direct.

Tof ding, echt waar. Wellicht niet voor iedere vorm van compressie en voor ieder type muziek de eerst aangewezen keuze, maar voor rock en akoestisch en als buscompressor is hij geweldig.

Ik weet uit betrouwbare bron dat een gewaardeerd forumlid sinds kort een EL8-SX in huis heeft, oftewel een stereo distressor.

Vette shit.......

Demo's graag !!!!!

Ik gebruik m'n Drawmer 1968me nu op m'n drum groep,drums uit de computer in de Drawmer en dan naar de Neve 8816 summer...geeft net dat beetje compressie en kleuring wat ik nodig heb,sinds ik alles in de computer afmix...

Voor m'n mix gebruik ik nog steeds m'n Focusrite Mixmaster...een heel klein beetje compressie plakt alles lekker bij elkaar...maar de eq van de MM gebruik ik niet eens meer...
Voordeel van de multiband compressie is dat alles niet zo snel getriggered wordt door de kicks (hardcore)...

Back