Groupchannel

ometijn

Nieuwkomer
Kan iemand mij helpen met het volgende vraagje?

Ik had mijn zang opgenomen op 2 sporen. Het ene spoor had ik op output "Left Bus 1" de andere output "Right Bus 1". Ik wilde op beide kanalen vervolgens Vocoder als insert gaan gebruken en wilde dit doen door beide kanalen naar een groupchannel te sturen (met Vocoder als insert). Dit lukte prima op zich. De groupchannel heeft echter maar één output (Bus 1 Rigt or Left). Dit wil ik niet. Wat ik namelijk wil is dat de output nog steeds gescheiden is in 2 kanalen. Ik kan natuurlijk ieder van de oorspronkelijke 2 kanalen apart inserten met Vocoder, maar er moet toch een andere oplossing zijn.

Wat is de meest handige manier om dit soort situaties aan te pakken, waarin je op meerdere kanalen hetzelfde effect wilt gebruiken, maar de output gescheiden wilt houden? Met de manual kom ik er niet helemaal uit..

Alvast bedankt.

Ik weet niet welk merk en type mengtafel je gebruikt, maar volgens mij kun je het beste de aux-bus gebruiken.
Dan kun je per input-kanaal bepalen hoeveel signaal je naar je aux-bus wilt sturen.
Je kunt er dus ook voor kiezen om twee inputs naar één aux-bus te sturen.

Het is wel handig als je vermeld met welke software je werkt. ;)

Als je met Cubase werkt: stereo group gebruiken en je zangsporen hard pannen, de ene naar links en de andere naar rechts.

Back