probleem met Midex8 en niftende faders!

trigg

Brass Intelligence
Hey lui,

Ik heb weereens wat vreemds..

Ik heb een Midex8 van Steinberg als midi controller, maar het lijkt erop dat het ding kuren vertoont.
Aan de Midex8 hangen nu m'n GEM Promega 3 en m'n Korg N5.

De problemen doen zich het meest voor met de Promega3. Deze verandert nu regelmatig plotseling
het volume van een kanaal en soms gaan de gemotoriseerde faders keihard heen en weer zonder
reden. Ook de effects-sectie verandert steeds van waarde en soms hoor ik niks als ik via midi wat afspeel.

M'n Korg N5 die ik vnl. als masterkeyboard gebruikt geeft zo nu en dan "Midi Buffer Overflow"

Ik vermoed dat de Midex8 de problemen veroorzaakt.. dat ding loopt constant te knipperen
en als ik de plug eruit trek zijn de problemen ook even weg (totdat ik de boel weer aanzet).
Ook als ik Cubase afsluit blijven er rare dingen gebeuren.

De Midex draait op de laatse software-versie..

Iemand ervaring met dit soort raarheid? En misschien andere suggesties wat het probleem zou kunnen zijn?

hehe ook toevallig ..... kan me nog herrineren dat wij t over onze midex 8 hadden en beide dezelfde problemen hadden in een andere thread en heel toevallig had ik een paar dagen terug ook weer hele erge problemen met mn midex ....

net toen ik dacht dat ik alles gehad had, na een hele avond met dat ding kloten wou die ineens niet meer aan!
heb m toen aan mn notebook gehangen maar dat maakte weinig uit .... hij bleef uit ..

heb dat ding toen open gemaakt en toen kwam er een ringetje uit rollen, geen idee waar dit weg kwam :P
heb m verder ff goed bekeken maar kon niks vinden .... later weer inelkaar gezet en toen deed ie t ineens weer :confused:

anyways ..... dat knipperen is meestal als er een midi kabel of verbinding niet deugt .....

en t probleem wat je beschrijft zo'n overflow ofzo ... zulke dingen maak ik ook regelmatig mee ...
ff haperen enzo .... komt regelmatig voor dat ik een opname opnieuw moet doen omdat mn midex haperde ...
erg irritant ... zoals ik al in een andere topic had verteld: ff de sequencer afsluiten en de 2 knopjes op de voorkant induwen voor een reset.... en de midex blijft meestal weer een tijd stabiel .... het ligt naar mijn weten iig niet aan windows / usb / of voeding etc. want ik heb ondertussen meerdere pcs gehad en windows versies met verschillende service packs ... en t veranderde niks .... dus misschien zit t toch in cubase (tenminste ik gebruik cubase) misschien een bugje of misschien moeten er ergens settings worden aangepast ofzo ..... mocht je ooit een oplossing vinden laat t me weten, hoop dat je iets met mn info kan

ik hoop dat je t snel vindt, want niftende shit is niet ok natuurlijk

die ene fader nift behoorlijk ja.. lijkt een mechanisch jekkeltje te zijn denk ik nog steeds
die een beetje zit te niften
:D

Heb ook problemen gehad met de Midex8, is ook een thread over geweest, en die problemen kreeg ik dus bij het updaten naar de laatste versie.

Als oplossing -spijtig- ben ik terug gegaan naar de oude versie en geen problemen meer. Ik dacht, ik kan wel volhouden dat het moet werken, en me aansluiten bij de vele andere boze gebruikers die behoorlijk liepen te mekkeren op diverse fora, en me druk gaan maken of vloeken op steinberg... maar terug gaan naar de oude versie leek me het beste. Scheelt je een hoop gezeik, en bovendien, was de timing echt zo slecht bij de voorlaatste versie?

timing niet voor zover ik weet waren er vooral veel klachten over sysex. verkeer van en naar de midex

Back