Waar maar klaar

fuse

Gepokt en gemazeld
Een synthesizerfabrikant maakt niet wat jij wil hebben, maar wat jij wil kopen.

Juist of duidelijk een geval van appeltaart?

huh.jpg

roland niet in ieder geval, alle shit die ik van ze zou willen hebben maken ze niet meer!

confused

Attachments

• he.jpg
    he.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 96
Ik denk dat het iets anders ligt:

"Een synthesizerfabrikant maakt niet wat jij wil hebben, maar wat zijn sales kan verkopen."

Ik denk bijvoorbeeld aan een Keyfax Phatboy midi controller. Met vaste presets voor synths, lang niet zo flexibel als de doepfer variant, maar toch veeeeeeeeeeeeeeel beter verkoopbaar.

of aan een moog minimoog voyager.. minimoog ervoor en het is verkoopbaar!

Tsja, wat krijg je als nog niet in je gebruikelijke koffiedelirium zit. :D

Maar geen geval van Juno D (of Juno B). (dus naammisbruik)

Maar synths bouwen die nét die paar dingetjes missen om hem HELEMAAL af te maken.
Zodat ze volgende keer dat er toch in kunnen stoppen.
Muv een Oasys dan. Maar dan wel KEIDUUR!

Dat je de arps niet als midi output kan gebruiken. Of de interne filters wel extern zijn te gebruiken maar alleen als je daar een voice voor misbruikt in multimode. Je niet intern kan samplen met een FX erbij. Of je eenvoudig kan wisselen tussen RAM of flash RAM samples.
Fixed midiakanalen etc.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, wat krijg je als nog niet in je gebruikelijke koffiedelirium zit. :D

Maar geen geval van Juno D (of Juno B). (dus naammisbruik)

Maar synths bouwen die nét die paar dingetjes missen om hem HELEMAAL af te maken.
Zodat ze volgende keer dat er toch in kunnen stoppen.
Muv een Oasys dan. Maar dan wel KEIDUUR!

Dat je de arps niet als midi output kan gebruiken. Of de interne filters wel extern zijn te gebruiken maar alleen als je daar een voice voor misbruikt in multimode. Je niet intern kan samplen met een FX erbij. Of je eenvoudig kan wisselen tussen RAM of flash RAM samples.
Fixed midiakanalen etc.

Dat is duidelijker dan je aanvankelijke stelling. Dan ben ik het er wel mee eens ja....vooral de synthgiganten als Yamaha en Roland e.d. luisteren gewoon niet naar hun klanten of maken bewust expansions nodig die erg veel geld kosten.

Re: Waar maar klaar

Origineel geplaatst door fuse
Een synthesizerfabrikant maakt niet wat jij wil hebben, maar wat jij wil kopen.

Je koopt het toch omdat je het wilt hebben?

ik geloof niet dat een keiharde en krimpende markt het toelaat om vrijwillig features weg te laten die er net zo goed in hadden gekunnen en het product voor dezelfde inzet "beter" hadden gemaakt (ook "beter", vrij subjectief, toch?).

Ja hoor, stoomwagens zijn er wel gemaakt.
Hele mooie zelfs.

Maar dat ze juist synths maken met gebreken die niet erg genoeg zijn om niet te kopen, en je ze dus wel koopt omdat je die k*tgitaar ook wel een keertje beu bent.

Dan is eigenlijk een modular wel ideaal wat dat betreft. (ware het niet dat die relatief zo groot maar vooral ook duur zijn)

Back