Hooihuis
Acta est fabula
Soms sla je wel eens aan het fantaseren en bedenk je iets wat wel erg mooi zou zijn, als het te koop was. Vanwege mijn interesse in modulair heb ik een idee gekregen voor een soort analoog multi-effectapparaat, dat geheel modulair is opgezet. Ik denk dan aan iets dat enigszins lijkt op een Macbeth M5 maar dan bijvoorbeeld iets kleiner. Zo’n apparaat zou wat mij betreft mogen bevatten:
-galmveer
-BBD delay (met extra lange delaytijden)
-Chorus
-Phaser / Flanger
-Ringmodulator
-(Tube)distortion
-Equalizer
-(kleine) audiomixer
Misschien vergeet ik nog iets, maar met deze effecten heb je al gigantisch veel mogelijkheden. Alles zou tenslotte in elke denkbare combinatie/volgorde gepatched kunnen worden en zo mogelijk moeten de effecten ook met CV-signalen aangestuurd kunnen worden. En uiteraard moet de kwaliteit van alle effecten zo hoog mogelijk zijn, want zeker als je ze in serie gaat gebruiken is dat erg belangrijk.
Okee, ik laat me weer eens meeslepen maar dit lijkt me wel helemaal te gek. Een analoge multi-effectenbak die je naadloos kan integreren met je modular! Misschien toch maar eens een mailtje sturen naar Ken Macbeth….
Is dit een vruchtbaar idee of is het onzin? Of bestaat zoiets misschien al?
-galmveer
-BBD delay (met extra lange delaytijden)
-Chorus
-Phaser / Flanger
-Ringmodulator
-(Tube)distortion
-Equalizer
-(kleine) audiomixer
Misschien vergeet ik nog iets, maar met deze effecten heb je al gigantisch veel mogelijkheden. Alles zou tenslotte in elke denkbare combinatie/volgorde gepatched kunnen worden en zo mogelijk moeten de effecten ook met CV-signalen aangestuurd kunnen worden. En uiteraard moet de kwaliteit van alle effecten zo hoog mogelijk zijn, want zeker als je ze in serie gaat gebruiken is dat erg belangrijk.
Okee, ik laat me weer eens meeslepen maar dit lijkt me wel helemaal te gek. Een analoge multi-effectenbak die je naadloos kan integreren met je modular! Misschien toch maar eens een mailtje sturen naar Ken Macbeth….

Is dit een vruchtbaar idee of is het onzin? Of bestaat zoiets misschien al?
Met een mooie analoge gain-reduction meter