gradaties qua complexiteit.

kupfer_m

Stamgast
Hey,

Ik vroeg me af of de electronische muziek-genres ingedeeld kunnen worden qua moeilijkheid/complexiteit om te maken.
Maw. is trance makkelijker dan industrial of ....

Graag een paar reacties.:)

groeten,
K.

Precies.. niks is makkelijk...
Sommige dingen lijken simpel.. maar je moet er maar wel net opkomen ;)

Vader Jacob bijvoorbeeld... supersimpel zou je zeggen.. maar..... je moet het maar wel ff bedenken :D

Re: gradaties qua complexiteit.

Origineel geplaatst door kupfer_m
Hey,

Ik vroeg me af of de electronische muziek-genres ingedeeld kunnen worden qua moeilijkheid/complexiteit om te maken.
Maw. is trance makkelijker dan industrial of ....

Graag een paar reacties.:)

groeten,
K.

denk dat echt per persoon ligt aan wat jij lekker vind. De ene persoon maakt makkelijk een dikke trance plaat en de ander een dikke industial plaat. Het moet je liggen denk ik. maar dat is geen antwoord op je vraag.

Lastige vraag :D

tja en binnen genres zelf is de ene plaat ook weer makkelijker dan de andere

daarom vind ik 't altijd zo enorm stom als mensen een heel genre over één kam scheren

zo ken ik bijvoorbeeld techno platen die ruk zijn kwa compositie maar meesterlijk zijn in geluiden.
Tja hoe wil je zoiets beoordelen....

Iedereen deelt ze muziek anders in omdat mensen gewoon verschillen kwa smaak.

Ik denk dat je vraag niet beantwoord kan worden. Omdat:

- een 'genre' gedefinieerd wordt door stijl-elementen (een bepaald soort klank, een bepaalde soort melodie, een tijdsgeest) en niet door 'complexiteit'.

- omdat 'complexiteit' een subjectief gegeven is. Wat J.S. Bach schreef is voor de ene zo helder als water, voor de andere totaal niet te volgen...

Ik vraag me af waarom je deze vraag gesteld hebt. Kan je even uitleggen vanwaar je interesse komt?

Origineel geplaatst door Eclectus
Ik denk dat je vraag niet beantwoord kan worden. Omdat:

- een 'genre' gedefinieerd wordt door stijl-elementen (een bepaald soort klank, een bepaalde soort melodie, een tijdsgeest) en niet door 'complexiteit'.

- omdat 'complexiteit' een subjectief gegeven is. Wat J.S. Bach schreef is voor de ene zo helder als water, voor de andere totaal niet te volgen...

Ik vraag me af waarom je deze vraag gesteld hebt. Kan je even uitleggen vanwaar je interesse komt?

Hello,

Ik luister graag naar verschillende soorten electronische muziek en dan lijkt (ik zeg wel 'lijkt') sommige
muziek eenvoudiger te maken, qua structuur en geluiden, dan andere.
'k Wilde gewoon effe weten of dit door anderen ook zo werd ervaren.
Ik maak zelf geen muziek, pruts alleen maar wat met geluidjes en loopjes dus zelf heb ik hier
geen ervaring mee.

Blijkbaar toch geen eenvoudig antwoord te geven op m'n vraag.....

Groeten,
K.

Soms kan minder meer zijn.

Als je kijkt naar sommige minimal dingen, dan hoor je dat er eigenlijk weinig gebeurt. Hier draait het meer om de plaatsing van die weinig geluiden, de timing. Soms kun je met een paar hele subtiele geluidjes een hele fijne, spannende groove aan iets geven.

-C-

Origineel geplaatst door fjoesz
behalve trance en hardhouse natuurlijk :D

Daarom stelde ik deze vraag !
Dit hoor je dikwijls over een bepaald genre : "hier is niks aan, zo maak ik er 10 in een uur"

Groeten,
K.

Geloof je dat dan als ze dat zeggen? Ik heb namelijk meestal de indruk dat het om patserij gaat...

Mocht je nog eens iemand ontmoeten die beweert dat hij/zij zo'n krachttoer aankan, daag hem of haar dan uit om die daadwerkelijk te doen. Wedden dat je'r niks meer van hoort? Indien ze de uitdaging wel aangaan, en een uur later apetrots aan je voordeur staan met een nieuwe song, beoordeel deze dan met het oor van een platenbaas. Zou je 't ècht durven uitgeven? Ik heb er mijn twijfels bij...

het was natuurlijk een grapje he

ik vind die stijlen muzikaal gezien voor mij zelf niet zo uitdagend.. maar voordat je z'n track goed kan maken moet je je wel eerst supergoed verdiepen in die (voor mij) cliches
ik vind t zonde van de energie, maar ook in dat genre heb je koningen en mindere

Origineel geplaatst door fjoesz
het was natuurlijk een grapje he

ik vind die stijlen muzikaal gezien voor mij zelf niet zo uitdagend.. maar voordat je z'n track goed kan maken moet je je wel eerst supergoed verdiepen in die (voor mij) cliches
ik vind t zonde van de energie, maar ook in dat genre heb je koningen en mindere
:confused:

dat vind ik nou zo grappig he..over het algemeen is het devies hierzo "origineel en creatief zijn, gewoon doen waar je zin in hebt" etc. etc.

maar als het dan over een muziekgenre gaat dat iemand niet aanstaat, dan is de middelmaat, het cliché, opeens toonaangevend!?!?!? dit merk ik niet alleen bij jou, maar ook bij anderen...

kun je geen ontzettend goede trancetrack bouwen zonder de standaard supersaws? of een hardhouse/hardcoretrack zonder simpele zaagriffjes?

het lijkt mij dat de tracks zonder die clichés juist het meest interessant zijn...sinds wanneer geven clichés voor de creatievelingen onder ons de grens aan van wat wel en niet mogelijk is?

Back