TR707 en TR909 HiHat vergelijking

RSB

Whoehahaha
Zou iemand (pls)zo vriendelijk wllen zijn om voor mij een Hihat loopje van zowel de 707 als de 909 kunnen opnemen..
Ik hoor zo vaak dat die zo dicht bij mekaar zitten kwa geluid...

wel is het zaak dat 1 persoon het opneemt want ik wil ze dus met elkaar vergelijken. Dus als het over verschilende mixer,amp's of weet ik veel wat is opgenomen kan ik het niet meer vergelijken.
Als ik het toch mag vragen kan het dan meteen een 16 stappen close hihat met een open-hihat om de 4 stappen.

| c c o c | c c o c | c c o c | c c o c | c=CH o=OH

Reden van deze vraag is.. Ik vind de Hihats van de 909 erg vet klinken en ook zeker die compressie die erover zit.. maar ja een 909 is net ff wat duurder dan een 707 en aangezien ik toch alleen maar de hihats wil..

Alvast bedankt

Ik heb niet effe een 1-op-1 vergelijking maar de tr707 hihats lijken een beetje op die van de 909, maar dat is niet veel.
Closed hihat lijkt meer op elkaar en de crash zeker....

Voor 909hats moet je geen 707 nemen, dan kom je bedrogen uit.

Gebruik dan samples, anders ben je 150euro voor een 707 kwijt die toch niet je ding is.
707 is meer voor italo/pop etc

En op het net zijn echt wel 909 en 707 hihats te beluisteren ;P

Origineel geplaatst door Septic
707 is meer voor italo/pop etc
enne chicago acid :D

waarom denk je niet aan een jomox (xbase, airbase of mbase) als alternatief voor een 909?

Origineel geplaatst door sms303
enne chicago acid :D

waarom denk je niet aan een jomox (xbase, airbase of mbase) als alternatief voor een 909?

Een jomox voor alleen een hihat lijkt me ook erg duur. Misschien een 2e hands novation drumstation?

In de toekomst kunnen de de samples van de 707 en 727 waarschijnlijk worden vervangen. Maar daar wordt nog druk aangewerkt door aan aantal techneuten. Dat houdt dus in dat de sound chips(roms) vervangen worden.
Dat zou heel relax zijn aangezien er in de 707 toch wel een paar lelijke geluiden zitten. Maar de interface is natuurlijk heel relax. Die volume knopjes zijn werelds!

Origineel geplaatst door The Unholy
De hihats in de 909 zijn ook maar samples. Zonde om daar zo'n duur ding voor te kopen.

Gesamplede noise wat weer als een oscilator gebruikt word toch?

heb wel samples van de 747 voor je ;)

Origineel geplaatst door richard2000
Is toch gewoon een 12bit sample van een kort stukje hihat en dat weer geloopt?

Volgens mij 12bit digitale noise sample die idd geloopt is.
Niks mis mee :)

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij 12bit digitale noise sample die idd geloopt is.
Niks mis mee :)

Het is gewoon een mooie hihat, maar een goede sample klinkt precies hetzelfde. Alleen de manier waarop de closed- en open hihat elkaar afkappen doe je met samples niet na. Maar dan zijn er ook weer mensen die dat afkappen juist niet mooi vinden en dan maar 2 909's kopen, wat ik helemaal zonde vind van het geld...

ccording to the resolution of 6-Bit, the sounds have been compressed before being digitalized in order to have a greater S/N ratio and higher digital resolution. The original envelope is reproduced by a VCA, which is controlled by an envelope.

Volgens mij gewoon dus plat gewalste noise zonder envelop die dan door de vca gemaakt word.
In ieder geval geen geloopt noise stukje.

Back