HKU Toelating

ja dat kregen we wel, solfege had ik een 1 voor geloof ik :)
misschien rinkelt er een belletje als je je echte naam noemt ..

dan was ik niet je leraar, want mijn studenten haalde juist opmerkelijk hoge cijfers!!

maar er zaten er ook wat lagere tussen..was jij diegene soms die de hele tijd playboys zat te lezen tijdens de les?

(ik heette toen Marcel...)

playboys lol nee, ik zat juist vrij vooraan goed op te letten (had alleen thuis niet geoefend in solfege)
sorry rinkelt even geen belletje, ik denk dat het 92 was maar kan ook 93 zijn geweest, oei, lang geleden

@ Noiseflux: Ja de duur van je gesprek is ook niet echt bepalend denk ik. Het gaat er meer om hoe lang ze serieus doorvragen over je keuzes en waarom je ze hebt gemaakt voor de opleiding. Als ze het over pietluttige dingen gaan hebben hebben ze hun besluit gemaakt. Die man waar jij dan een gesprek mee hebt gehad heeft ook heel erg zitten suggereren tegen een klasgenoot dat hij eigenlijk gewoon niet door is. Hij blijkt nu wel toegelaten te zijn. Rare mensen, die in de comissie.
Over die toets.. Iedereen had een andere toets, weet niet of je het op was gevallen. Er werden willekeurig vragen samengesteld uit verschillende categorieen. Was wel zeer divers, maar ik ben ervan overtuigd dat sommige vragen niet helemaal klopten. Had me dus ook helemaal niet voorbereid op de schriftelijke toets omdat ons werd verzekerd dat die niet werd gegeven. Dus dat werd toch nog onverwacht interval- en drieklankherkenning en ook melodieen uit moeten schrijven. Heel lastig, maar had er gelukkig nog een onvoldoende voor. Vorig jaar had ik echt een 1. Heb dus zeker wel iets geleerd afgelopen half jaar in de vooropleiding.

@ Niel: Waarm zo kort? Weet niet met welke frequentie en hoelang jullie toen les kregen maar nu was het elke week vier uur lang. Misschien is daarmee het verschil te verklaren.

@ Noiseflux: Ja de duur van je gesprek is ook niet echt bepalend denk ik. Het gaat er meer om hoe lang ze serieus doorvragen over je keuzes en waarom je ze hebt gemaakt voor de opleiding. Als ze het over pietluttige dingen gaan hebben hebben ze hun besluit gemaakt. Die man waar jij dan een gesprek mee hebt gehad heeft ook heel erg zitten suggereren tegen een klasgenoot dat hij eigenlijk gewoon niet door is. Hij blijkt nu wel toegelaten te zijn. Rare mensen, die in de comissie.
Over die toets.. Iedereen had een andere toets, weet niet of je het op was gevallen. Er werden willekeurig vragen samengesteld uit verschillende categorieen. Was wel zeer divers, maar ik ben ervan overtuigd dat sommige vragen niet helemaal klopten. Had me dus ook helemaal niet voorbereid op de schriftelijke toets omdat ons werd verzekerd dat die niet werd gegeven. Dus dat werd toch nog onverwacht interval- en drieklankherkenning en ook melodieen uit moeten schrijven. Heel lastig, maar had er gelukkig nog een onvoldoende voor. Vorig jaar had ik echt een 1. Heb dus zeker wel iets geleerd afgelopen half jaar in de vooropleiding.

Hehe, ja ik weet het ook echt niet, best wel slopend. Ik heb niet opgelet wat voor toetsen andere mensen hadden maar bij mij was alles multiplechoise. Ik had melodietjes, drieklanken, effecten, geluidtheorie, mastering, max patches en ritmes (misschien nog wat maar dat ben ik dan alweer vergeten). Voor die schriftelijke toets vorig jaar had ik ook echt een 1 of een 0, wat een bitch was dat zeg.. 2 keer een stukje horen en dan twee maten uitschrijven, en ik had er al geen verstand van :o:

Ach.. nog anderhalve week.. ..van al dat gepraat erover word ik wel steeds zenuwachtiger ;{

in mijn tijd hadden ze nog jerney Kaagman en Eric van Tijn nog in de comissie......

dat was niet leuk meer. kei en kei hard! dan lijkt het me er tegenwoordig een stuk humaner aan toe te gaan.

@ Niel: Waarm zo kort? Weet niet met welke frequentie en hoelang jullie toen les kregen maar nu was het elke week vier uur lang. Misschien is daarmee het verschil te verklaren.

Was iedere week, maar 4 uur volgens mij niet, omdat mensen hun trein etc nog moesten kunnen halen. Er kwamen er twee uit friesland/groningen.
Ik kon meerijden met een jongen uit hellevoetsluis.

Maargoed, kan net zo goed zijn dat het dezelfde duur was, maar in mijn geheugen staat dat het zo goed als een schooljaar duurde, omdat ik pas in de zomer daarna fulltime beschikbaar was als uitzendkracht :D

Kreeg net dit:

Beste kandidaat, Namens de toelatingscommissie kan ik je, naar aanleiding van je deelname aan de toelatingsprocedure voor de afstudeerrichting Sound Design, berichten dat je bent toegelaten tot het eerste jaar van deze afstudeerrichting voor het studiejaar 2010/2011. Wij hebben een plaats voor je gereserveerd. Om je deelname aan de opleiding te bevestigen dien je je formeel in te schrijven.

Wel goed nieuws dacht ik zo :D

Thanks pmx!
Zeker Marsman, hoe heet je? Dan kan ik je tenminste aanspreken als ik je voorbij zie komen (aannemend dat jij het bent in je ava :D )

Back