Verdorie toch (MPC60-MPC1000)

Kevin

Tis niet te gleuven
Dillema....heb een MPC60 stuurt geen MIDI uit via pads en is supergroot dus niet mobiel..
Probleem... wil voor onderweg MPC dingetje zodat ik loops kan sequencen en tracks muten,sequences wisselen + resamplen (output terug weer d'r in) mag allemaal niet te groot want moet in m'n truckie passen :)

Volgende probleem = geld (kan daar veel van gebruiken)
Dus zou ik m'n MPC60 ervoor moeten verkopen of ruilen of zou dat een onverstandige keuze zijn...Heb de 1000 wel eens gehad maar toen was de timing nogal fucked up
Ik weet dat de 1000 meer kan in tegenstelling tot de 60 maar die 60 is gewoon tsja zo'n grote bak mooi om te zien en de 1000 weer fancy..(My first MPC)

De bedoeling is dus dat als ik thuis ben in de weekenden ik thuis samples neem loops maak met de overige apparatuur dit op Zondagmiddag oversleep via USB naar de 1000 en dan doordeweek in het zonnetje in Frankrijk m'n gangetje kan gaan.

Geef U mening s.v.p.:eureka:

Mijn mening? De mpc60 voor 250 euri aan mij verkopen en een mpc2500 halen :D

Persoonlijk zou ik die 60 niet verkopen. Leg dan gewoon een paar maandjes wat geld opzij. Ik heb in het verleden best veel verkocht. Uiteindelijk kreeg ik daar toch weer spijt van.

Tsja maar vrees dat het dan stofhappen gaat worden..het is ook gewoon een beetje de ''cult''en de 4 Midi uit van die 60 wat me tegenhoud om hem weg te doen..en houd niet zo van fancy kleurtjes geef mij wat dat betreft die ziekenhuis kleur maar.Maar qua functionaliteit en flexibiliteit is de 1000 gewoon veel beter (en compacter uiteraard)

Doe je de 60 weg en haal je er een 2500 voor terug. Zitten dacht ik nog wel wat bugjes in maar persoonlijk lijkt het me een "af" apparaatje. Niet te groot, de meeste opties al standaard ingebouwd en de kleur van een begrafeniswagen.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
en de kleur van een begrafeniswagen.

8D

Zien is geloven hoor.....hij is nog maar pas uit is mijn mening.
60 houden en een 2de hands 1000 voor een mooi bedrag zien te scoren.
Ga je niet naar Frankrijk, geld wat je uitspaaart koop je een 1000 voor...

Weer wat geleerd. Wist niet dat een MPC60 pads geen midi versturen. Is dat ook nooit toegevoegd in een OS update ofzo?

Origineel geplaatst door sander
Weer wat geleerd. Wist niet dat een MPC60 pads geen midi versturen. Is dat ook nooit toegevoegd in een OS update ofzo?

Nope geloof dat die Roger Linn update het ook niet toevoegd...hij is op sommige functie's gewoon beperkter als de rest..

De nieuwe MPC1000(bk) is zwart, dus vanwege de "fancy kleurtjes" hoef je het niet te laten.

Ja joh....kan wel sparen natuurlijk maar goed kan nu onderweg nog niets en dat wringt ook een beetje..misschien moet ik maar ff geduld hebben.

Persoonlijk vind ik de nieuwe kleur van de MPC1000 veel mooier. Minder fancy in ieder geval.

De MPC1000 is de mobielste van de bende, maar ik denk niet dat ie z'n output kan resamplen. Als ik het goed heb kan alleen de 2500 dat. Die is overigens wel een stuk minder mobiel (ongeveer even groot als een 2000XL).

Succes met je keuze in ieder geval!

En hoewel ik een MPC60 nog nooit van dichtbij heb gezien zou ik em niet verkopen denk ik.

Origineel geplaatst door Steven V
De MPC1000 is de mobielste van de bende, maar ik denk niet dat ie z'n output kan resamplen
Ja hoor, kan ook met de 1000

ik zou je 60 niet verkopen
gewoon geld opzij leggen en dan de 1000 aanschaffen
die sound van die 60 zul je uiteindelijk ook weer gaan missen
als je em toch wilt verkopen
ik hou me aanbevolen

.. een mpc60 stuurt toch gewoon note on and off via midi? gewoon tegoei instellen, op een pad drukken en midi wordt verzonden.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
.. een mpc60 stuurt toch gewoon note on and off via midi? gewoon tegoei instellen, op een pad drukken en midi wordt verzonden.

Nope dit is niet mogelijk...je kunt al wel samples chromatisch toewijzen maar bijv. met de pads geen externe synth/drumcompu aansturen (triggeren)

ma Kevin ik heb da al gedaan zenne... ik weet dat ik er in den beginne ook wa problemen mee had maar ik heb daar toch een S5000 mee aangestuurd. OS 2

:confused: :confused: :confused:
... Nu begin ik natuurlijk te twijfelen :stupid .... ik ga het eens opzoeken. ik breng zo snel mogelijk verslag uit!

-edit-

hier eentje....
beetje wazige post van me :confused: -> https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27045&highlight=pads
maar ik kon daar blijkbaar note on/off zenden via midi met de pads?

tip: Je moet local on/off vinden.... en OFF zetten.

tip: I remember something in the manual for 2.12 that said you assign a midi channel to play the internal sounds and that all other track channels will not trigger the internal sounds but transmit to other sources.

Maybe the last selection of midi channels, set it to one number then set your track to any other number and set the external sampler to that channel.

Also try the 'Drum' setting on that page and change it to the other options.

It's gotta happen.

.. het is mogelijk zenne! :)

"Can you elaborate on this a little bit? I'm trying to trigger as ASR X and a Proteus module with the pads on my 60II. I have no problems playing thru the 60II to the external gear using an external midi controller. However, I can't get the pads on the 60II to trigger any external gear. I've tried all of the logical settings that I can think of, but nothing is working. I am using OS 2.14 if that helps anyone answer my question.

I used to have a 2000xl and I had no problem doing this."

ikke:

"mm.. thats strange.. I can trigger anything I want! Are all the devices on the same MIDI channel? (1-16)"

..... Vraag me niet meer hoe en wat? Maar het was me uiteindelijk gelukt met OS 2.12 ..

Hetrpobleem is dat je wel externe gear kan triggeren maar dat de sounds in de mpc mee getriggered worden. met local optie off gebeurt dit niet

maar een mpc1000 is handiger voor een truuker :mexico: ..... Hoeveel wil je voor je 60? :duivels:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Steven V
Persoonlijk vind ik de nieuwe kleur van de MPC1000 veel mooier. Minder fancy in ieder geval.

De MPC1000 is de mobielste van de bende, maar ik denk niet dat ie z'n output kan resamplen. Als ik het goed heb kan alleen de 2500 dat. Die is overigens wel een stuk minder mobiel (ongeveer even groot als een 2000XL).

Succes met je keuze in ieder geval!

En hoewel ik een MPC60 nog nooit van dichtbij heb gezien zou ik em niet verkopen denk ik.

De 1000 kan zijn outputs prima resamplen. Sterker nog....op enkele features na is het OS van de 2500 gelijk aan dat van de 1000. De grid editor is iets anders iig en aangezien je op de 2500 wat meer knoppen hebt is het OS daar kwa bediening natuurlijk op aangepast. Weet niet wat ze in de 2500 nog gaan toevoegen maar op dit moment is de 1000 zo'n beetje 97-98 procent gelijk aan de 2500 wat betreft feature set.

Ik heb ook moeten kiezen tussen de 1000 en de 2500 en het is de 1000 geworden door zijn veel mobielere karakter (de 2500 is echt een stuk groter) en toch de prijs die ongeveer op 50% ligt t.o.v. de prijs van de 2500.

Maar ja sommige mensen zweren bij die 4 extra output, 2 extra midi outs en die grotere pads. Is geheel subjectief.

Enige nadeel van de MPC1000 wat mij betreft is dat het scherm niet kan kantelen.

Hmmm die MPC60 blijft maar gewoon dan maar eens kijken wat ik voor onderweg dan meeneem...misschien gaat die MD er dan wel uit..

Tsja, de mpc60 is wel cool natuurlijk, maar de mpc1000 geeft je wel weer nieuwe tools om muziek te creeren. Daarnaast kun je alle vette sounds uit je 60 samplen, en eventueel nog even door de bitcrusher halen van de 1000 (nee, is niet hetzelfde als de 60). Maar
kwa sounds hoef je het dan niet te laten. Wil je meer midi outs dan zou ik voor de 2500 gaan. (kan nu ook een hd plaatsen in de 1000)

Kortom, ik zou gewoon voor de 1000 gaan als je lekker muziek wilt maken en gebruik voor on the road. Analoog filtertje eraan een gaan met die banaan...De 60 is cool, vet en retro, de 1000 is slim, handig en veelzijdig...

Succes!

Origineel geplaatst door Acidfever
Weet niet wat ze in de 2500 nog gaan toevoegen maar op dit moment is de 1000 zo'n beetje 97-98 procent gelijk aan de 2500 wat betreft feature set.

Heeft de MPC1000 dan ook filters waarvan de parameters (cutoff, Q, etc.) realtime kunnen gewijzigd worden? Ik weet in ieder geval dat dit voor OS 2.0 niet mogelijk was; als je een parameter dan wijzigde met een slider dan hoorde je pas dat er iets was veranderd als je de sample in kwestie opnieuw triggerde, net zoals bij de vorige MPC's dus (op de 4000 na).

Back