reaktor 5 echt zo veel (beter)meer dan 3

DRe

SSM spacestation
waarschijnlijk een dome vraag maar is het zo dat je veelmeer kan met reaktor 4 en 5 ik heb nu 3 ..is dit echt zo achterhaald.
en waarom heb je voor 5 2mhz nodig om te draaien.

Mijn compu (p3 866Mhz) gaat regelmatig over zn nek bij de wat complexere patches uit reactor 5. Bij 3 had ik daar geen last van, een snelle compu is noodzakelijk. Eigenlijk kon 3 al zo belachelijk veel, een beetje een dooddoener maar staar je niet blind op upgrades.

Toch wil ik hierop antwoorden dat de audio engine echt bergen beter is in v5 t.o.v. v3.

Ik merk dit vooral als ik met samples werk en daar bijvoorbeeld filters of distortion modellen overheen gooi.

Ook de oscillatoren van de synthmodellen zijn gewoon beter. En natuurlijk de eindeloze berg extra basis modules die je in versie 5 hebt. Het core level dat nieuw is in v5 moet je liggen want dit is echt heel heel erg complex, zelfs als je modulaire synthese helemaal doorhebt.

Ik vind het zeker een goede upgrade, echter vreet het wel cpu cycles inderdaad.

Zitten ook wat verbeterde filters in, zoals bijvoorbeeld lp filters, die nu niet meer het hoog afkappen.

Verder kan je nu ook zelf met die core-level zelf low level bouwstenen maken.
Zo had ik laatst een wiskundig model van een moog filter gevonden waarbij ook de dynamische eigenschappen (overdrive) in zaten. (pdf-je)

Werkte perfect, en dat zijn leuke dingen :)

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Zitten ook wat verbeterde filters in, zoals bijvoorbeeld lp filters, die nu niet meer het hoog afkappen.

Wat doen ze dan wel? ;)

Origineel geplaatst door Acidfever
Toch wil ik hierop antwoorden dat de audio engine echt bergen beter is in v5 t.o.v. v3.

Ik merk dit vooral als ik met samples werk en daar bijvoorbeeld filters of distortion modellen overheen gooi.

Ook de oscillatoren van de synthmodellen zijn gewoon beter. En natuurlijk de eindeloze berg extra basis modules die je in versie 5 hebt. Het core level dat nieuw is in v5 moet je liggen want dit is echt heel heel erg complex, zelfs als je modulaire synthese helemaal doorhebt.

Ik vind het zeker een goede upgrade, echter vreet het wel cpu cycles inderdaad.

100% mee eens acidfever.

dus als ik de conclusie trek als je een goede pc hebt wel, ik heb P 1700 mhz dan is het niet aan teraden om dit te doen. als je dit wel hebt kan je er wel stukken meer mee. en beter. nou bedankt voor het antwoorden groeten

Ligt eraan wat voor patches je wilt gaan gebruiken en hoe polyphoon. Er zijn behoorlijke cpu intensieve idd, maar er zijn ook genoeg patches die simpeler zijn en minder vreten.

even voor mijn begrip six. Wat is daar dan handig aan? Hoe zou je dat dan willen toepassen bedoel ik?
Dus wat wil je ermee:D ?

Ik maak graag sequencers met tables (R5: eigenlijk mousearea + multidisplay + snapvaluearrays) om heerlijk met mijn pen, in een vloeide beweging (mits niet teveel gedronken de vorige dag :)) een melodietje of i.d. te tekenen. Ook heel fijn om je hardwarwe via midi mee aan te sturen.
SQ10 stijl met de muis, vind ik echt K**E, in het echt lijkt het me heerlijk.

R5 is natuurlijk met CORE-gebeuren, een groot verschil.(vind ik) En meer mogenlijkheden voor GUI. (het oog wil ook wat)
Draait zelfs op mijn Celeron 1 Mhz met veel te weinig geheugen...

Check gewoon ff de demoversie. Ik kan niet meer zonder.

Ik zou toch Reaktor 5 alleen draaien met de allernieuwste cpu's. Anders doe je je zelf alleen maar pijn door tegen de grens aan te gaan en frustratie om dat ene effect net niet te kunnen draaien. (nieuw moederboard, nieuwe cpu erin en klaar). ik draai het project op amd 64 3200 en vind het al te traag. (voor professionele geluidstoepassing)
Weet iemand of R. 5 multicore cpu OK is? Dat ik cubase op de ene cpu kan draaien en R.op de andere.
vergeet trouwens niet dat oudere amd cpu's niet Reaktor kunnen draaaien (0nder 1 gnz.)

Back