Otlen
Lid
Welke keyboards zijn er geschikt om noten te leren lezen? Ik dacht zelf aan een Yamaha PSR 295. Is dat wat? Of zijn er voor dat geld andere opties (roland?).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door klausito
Welke keyboards zijn er geschikt om noten te leren lezen? Ik dacht zelf aan een Yamaha PSR 295. Is dat wat? Of zijn er voor dat geld andere opties (roland?).

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik leer het op een Korg Karma
Wat denk je meer nodig te hebben dan een paar oktaven toetsen en een basic piano, orgel o.i.d. geluid?
Origineel geplaatst door Bartology
Gewoon les nemen. Zo'n keyboard heb je iets aan.

De Yamaha PSR295 is een prima beginnerskeyboard om ermee noten e.d te leren. Je kunt ook de goedkopere PSR172 nemen, maar die is niet aanslaggevoelig, de PSR295 wel. Op de PSR295 zitten ook nog eens een heleboel geluiden en ritmes zodat je voorlopig voldoende mogelijkheden hebt om de fijne kneepjes te leren.
Succes ermee.

Heb ik vroeger gehad, orgelles dan. Kan ook wel wat noten lezen maar het gaat traag. Wellicht dat ik het mezelf (weer) kan leren mbv zo'n psr, met lesboeken uiteraard.Ik zou toch muziekles nemen
Heb ik vroeger gehad, orgelles dan. Kan ook wel wat noten lezen maar het gaat traag. Wellicht dat ik het mezelf (weer) kan leren mbv zo'n psr, met lesboeken uiteraard.
Origineel geplaatst door Cheimoon
[Als je al toetsen hebt is een extra keyboard volgens mij dus geldverspilling... [/B]
Van yamaha site:
De PSR-295 biedt ondermeer Yamaha’s wederom verbeterde Education Suite (YES IV) met oefeningen, interactieve lessen en de innovatieve ‘Your tempo’-leermethode, die de bespeler in staat stelt om liedjes te leren spelen waarbij het keyboard de vaardigheden van de bespeler nauwlettend in de gaten houdt en zich automatisch qua tempo aanpast aan het niveau.
Weet iemand wat dit inhoudt:
<over de Yamaha Education Suite>