Leer keyboard

Otlen

Lid
Welke keyboards zijn er geschikt om noten te leren lezen? Ik dacht zelf aan een Yamaha PSR 295. Is dat wat? Of zijn er voor dat geld andere opties (roland?).

Re: Leer keyboard

Origineel geplaatst door klausito
Welke keyboards zijn er geschikt om noten te leren lezen? Ik dacht zelf aan een Yamaha PSR 295. Is dat wat? Of zijn er voor dat geld andere opties (roland?).

Ik leer het op een Korg Karma :D

Wat denk je meer nodig te hebben dan een paar oktaven toetsen en een basic piano, orgel o.i.d. geluid?

Re: Re: Leer keyboard

Re: Re: Leer keyboard

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik leer het op een Korg Karma :D

Wat denk je meer nodig te hebben dan een paar oktaven toetsen en een basic piano, orgel o.i.d. geluid?

Op die PSR's schijnt een soort leersoftware te zitten en op het display zie je de noten. Het gaat me niet om te leren spelen dat kan ik wel (een beetje) maar ik wil (weer) noten kunnen lezen.

Gewoon les nemen. Zo'n keyboard heb je niets aan.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bartology
Gewoon les nemen. Zo'n keyboard heb je iets aan.

Hoezoo niet? Deze zijn goedgekeurd door de nederlandse muziekscholen.

Maar misschien wel OM het te leren.
Maar we wijken een beetje af van de vraag. Is dit een goed leer (/beginners) keyboard?

De Yamaha PSR295 is een prima beginnerskeyboard om ermee noten e.d te leren. Je kunt ook de goedkopere PSR172 nemen, maar die is niet aanslaggevoelig, de PSR295 wel. Op de PSR295 zitten ook nog eens een heleboel geluiden en ritmes zodat je voorlopig voldoende mogelijkheden hebt om de fijne kneepjes te leren.

Succes ermee.

Phochos:D

De Yamaha PSR295 is een prima beginnerskeyboard om ermee noten e.d te leren. Je kunt ook de goedkopere PSR172 nemen, maar die is niet aanslaggevoelig, de PSR295 wel. Op de PSR295 zitten ook nog eens een heleboel geluiden en ritmes zodat je voorlopig voldoende mogelijkheden hebt om de fijne kneepjes te leren.

Eindelijk iemand die iets positiefs zegt over dit keyboard. Ik heb hem nog niet aangeschaft maar ben er wel over aan het denken.

Succes ermee.

Thanx!

Ik kan nog erbij zeggen, probeer hem eerst eens even in de winkel. En laat je niet afschepen met de demomelodieën want die zijn altijd door professionels ingespeeld. Zelf even alles bekijken en zoniet, dan in een andere winkel proberen.

Phochos:D

Origineel geplaatst door Bartology
Kijk ook eens hier: Keyboardforum

Hey thx! Die kende ik nog niet.

Ik zou toch muziekles nemen
Heb ik vroeger gehad, orgelles dan. Kan ook wel wat noten lezen maar het gaat traag. Wellicht dat ik het mezelf (weer) kan leren mbv zo'n psr, met lesboeken uiteraard.

Heb ik vroeger gehad, orgelles dan. Kan ook wel wat noten lezen maar het gaat traag. Wellicht dat ik het mezelf (weer) kan leren mbv zo'n psr, met lesboeken uiteraard.

Volgens mij werkt het sneller en efficiënter om gewoon ergens bladmuziek vandaan te halen en dat te proberen te spelen (je kunt al een beetje lezen, toch?). In het begin gaat dat supertraag natuurlijk, maar blijven doen en je kunt binnen no-time (weer) snel noten lezen. Zo'n display dat noten weergeeft is wel leuk, maar na een paar keer kijk je daar echt niet meer naar, en zo lang duurt het niet voor dat zo ver is. Als je al toetsen hebt is een extra keyboard volgens mij dus geldverspilling...

Origineel geplaatst door Cheimoon
[Als je al toetsen hebt is een extra keyboard volgens mij dus geldverspilling... [/B]

Daar zit idd wel wat in. Hoewel zo'n psr 295 niet zo duur is (€289).

Weet iemand wat dit inhoudt:

Van yamaha site:
De PSR-295 biedt ondermeer Yamaha’s wederom verbeterde Education Suite (YES IV) met oefeningen, interactieve lessen en de innovatieve ‘Your tempo’-leermethode, die de bespeler in staat stelt om liedjes te leren spelen waarbij het keyboard de vaardigheden van de bespeler nauwlettend in de gaten houdt en zich automatisch qua tempo aanpast aan het niveau.

Weet iemand wat dit inhoudt:
<over de Yamaha Education Suite>

Zie hier of hier.

Tsja.

Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van dit soort dingen. Klinkt ook alsof het meer voor de absolute beginneling is dan voor iemand die al wel kan spelen maar nog (bijna) geen noten kan lezen. Maar misschien spreekt het jou wel aan; ik weet natuurlijk niet wat je kunt en wat je *precies* zoekt. In dit geval zou ik trouwens wel even uitzoeken wat je precies op je display te zien krijgt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n display groot genoeg is om lekker te kunnen spelen, maar misschien vergis ik me.

Back