Pro one / tone

talkboxert

De man achter Exceeder
hallo daar!

Ik heb een vraag over het triggeren van mijn pro 1
Ik gebruik hiervoor een protone van spctral audio (ingebouwde midi/cv converter) en de manual zegt hierover:

The MIDI to CV converter then gives out a gate signal (+5V) with which the sequence of the
envelope generator begins. The gate signal remains at +5V until the 'note off' command comes..

Als ik echter een note trigger krijg ik een gate signaal dat ongeveer 1.5 seconde blijft hangen. ookal heb ik de midi noot al lang losgelaten.... Ik weet nog dat ik met mijn tr-707 wel het goede trigger signaal kon genereren.....

De pro one "annotated manual" zegt over de gate/clk input: "Once this digital input is enabled by selecting the REPEAT/EXT MODE, it provides for envelope gating, or sequencer or appegiate clocking by an external (???) pulse."

Het feit dat hier wordt gesproken over een digitale input doet bijna vermoeden dat dit geen analoog controle signaal betreft..

ik lees zo juist dat de tr 707 ook een +5 trigger signaal afgeeft.. dit duurt aleen standaard 20 miliseconden.

deze vraag blijft dus over... Waarom geeft de PROTONE geen gate off als je een toets loslaat ?

Back