Welk merk midi interface is het meest gebruiksvriendelijk

• Roland / Edirol

Stemmen: 5 16,1%
  • Emagic

Stemmen: 11 35,5%
  • Midiman

Stemmen: 10 32,3%
  • MOTU

Stemmen: 1 3,2%
  • Egosys

Stemmen: 4 12,9%

• Totaal aantal stemmers
    31
mijn MIDI interface heeft hele goeie ervaringen opgedaan tijdens z'n reisje naar Thailand....

maar ff serieus: ik heb een edirol UM880 en die bevalt uitstekend...lekker patchen zonder software en uitstekende timing ondanks USB

Bij ons staat in elke studio een Emagic Unitor8 mkII.
Nog nooit problemen mee gehad.
Perfect om MIDI te syncen op VHS e.d. 8)

Ik heb een Egosys en heb daar goede ervaringen mee. Maar ook 1 slechte: bZone draait niet op een Egosys interface. Ze schijnen geen grote hoeveelheden SysEx aan te kunnen. helaas.........:(

Ik heb een Egosys en heb daar zeer goede ervaringen mee. Parallel ja... serieel is beter voor lange afstanden maar parallel kan meer data tegelijk verwerken, mits je bus breed genoeg is.

Ik heb sinds kort 'n Midex-8. In theorie geeft die met Cubase, net als Emagic interfaces met Logic, de strakste timing die midi toelaat. Ik heb nog geen tests gedaan, maar op het gehoor klinkt ie idd retestrak. Hiervoor had ik 'n Opcode studio 4; ook altijd strakke timing gehad via serial port.

ik gebruik geen interface, ik gebruik alleen maar hardware sequencers.heb hiervoor met pc en mac, cubase en logic, motu en steinberg intefaces gewerkt, maar heeft alleen maar problemen opgeleverd.kan ook aan me zelf liggen hoor, maar het heeft allemaal nog nooit zo strak gelopen als met de hardware sequencers.

ik gebruik dan mijn machiendrum met een airbase 99 voor m'n rythms en drums

en mijn yamaha QY700 voor mijn synth's.

ik zal wel de einigste zijn die zo werkt, maar computers en intefaces zijn nier voor mij weg gelegd.

groet bass-molecules.

MotU

MotU

Heb ik goede ervaring mee..

Heb nu een paralelle Midi Xpress XT (128x128 channels)

super voor alle software, lekkere strakke timing...

en past natuurlijk mooi in je rek bij de rest van je MotU speelgoed..

He,

Ik heb zelf een Emagic MT4, is wel USB, onder windows 98 SE prima, krijg hem alleen niet goed aan de praat onder XP, waarschijnlijk iets met de USB drivers, hij geeft namelijk errors binnen Logic, maar voor de rest is het een prima ding !! laat het ff weten als iemand dezelfde ervaring heeft onder XP.

Greetz FLOW

Emagic AMT8 ... z'n succes wordt nu pas gecopieerd door Edirol/Roland.

amt 8 (2 maal)

retestrak en de kenton dcb, mpc, sp1200 syncen daar prima aan :)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Seriële poort is beter

Explain??? hoe kan het dat een poort die vele malen trager is dan USB beter zijn... of heeft dit met stabiliteit te maken???

Origineel geplaatst door Roel
Ik heb een Egosys en heb daar zeer goede ervaringen mee. Parallel ja... serieel is beter voor lange afstanden maar parallel kan meer data tegelijk verwerken, mits je bus breed genoeg is.

en net als deze we Paralel??? is het niet zo dat USB veel meer data verkeer aan kan?

Ik ben nieuwsgierig welke midi interface hier het meest gebruikt word, en de beste ervaringen heeft.
Vind het niet hetzelfde. Of beste of meest gebruikersvriendelijke, maar de een heeft niet veel met de ander te maken. Als hij retestrak is kan hij nog superkut zijn om te bedienen.

En serieel werkt beter omdat de serieele controler z'n eigen IRQ heeft om op preciese tijden die data heen en weer te schoppen.

Het is eigenlijk schandalig dat ze een USB ontwikkelen die op sommige chipsets niet goed werkt en je dan problemen met de timing krijgt. Want daar ligt het meestal aan en niet de midi controller. Mag hopen dat ze met USB2 die ongein eindelijk opgelost hebben.

Origineel geplaatst door fuse

Vind het niet hetzelfde. Of beste of meest gebruikersvriendelijke, maar de een heeft niet veel met de ander te maken. Als hij retestrak is kan hij nog superkut zijn om te bedienen.

tja een interface moet je die dan bedienen eigenlijk? ik heb de drivers van de amt8 gewoon geinstaleerd. en dat werkt. ik hoef eigenlijk verder niets intestellen.(ik gebruik hem dan ook niet als patcher)

aaahhhhh ok

aaahhhhh ok

Origineel geplaatst door fuse

En serieel werkt beter omdat de serieele controler z'n eigen IRQ heeft om op preciese tijden die data heen en weer te schoppen.

Het is eigenlijk schandalig dat ze een USB ontwikkelen die op sommige chipsets niet goed werkt en je dan problemen met de timing krijgt. Want daar ligt het meestal aan en niet de midi controller. Mag hopen dat ze met USB2 die ongein eindelijk opgelost hebben.

A ok makes sence :stupid (hoe kon ik daar zelf nou niet op komen)...
Maar USB heeft ook zijn eigen IRQ of bedoelde je te zeggen dat de usb IRQ eerder geshared word met andere apperatuur???
en windows maakt tegen woordig door het gebrek van H/W IRQ's gebruik van virtuele software IRQ's (let wel alleen in win 2K en XP, maar het werkt goed hoor) en wat dat usb chipset probleem betreft dat zat er aan te komen toen microsoft het met zij PNP (koude rilling) introduceerde

Back