Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door da goose
hmmm.. waarom word dit geplaatst zo vlak na mijn set op de DSF dag ??
.

Origineel geplaatst door TraiZor
ik denk er ook over na aangepaste oordoppen te kopen. alleen vraag ik me dan af of je anderen nog wel kunt verstaan in clubs met oordoppen in... anders is het ook zo lullig steeds die doppen uit te moeten doen als iemand iets zegt en dan "wat zei je?!?" terugroepen..
Origineel geplaatst door Rutger19
Dus iemand een goedkope en toch goede oplossing?
Of toch maar duur doen?

Origineel geplaatst door Allert
De Melkweg heeft een dB(a) maximum van 105 dB (voor zowel bands als disco). Dat er 110-115 gemeten werd is dus voor mij een verassing. Das toch zeker 2 a 3 keer zo hard.
BTW ben ik erg benieuwd naar die doppen waar iemand het over had die alles vanaf 90 dB zouden stoppen. Hoe werkt dat precies ?
[/B]
Origineel geplaatst door da goose
Ik heb ook doppen van het merk Exinore met 15 DB. filters (140 euro incl. verzekering en BTW)
Die had ik dus zaterdag ook in.

Origineel geplaatst door Boost303
Bij mij suist het ook continu, de laatste tijd is het weer erger geworden dus nu neem ik braaf mijn orrdopjes waar mee. Ik ben overigens nog wel zo eigenwijs dat wanneer ik zelf ergens draai of wanneer ik de muziek echt goed vind ik de dopjes in mijn zak laat zitten
Origineel geplaatst door sander
Jammer dat die geluidsmensen in alle zalen zelf vaak al een flinke gehoorbeschadiging hebben opgelopen en daardoor het geluid erg slecht afstellen. Bijna altijd veeelste veel hoog.
-snip-
Ik denk dat je mid hoog bedoelt. Het gebied waar het oor het gevoeligst is en waar het ook het snelst beschadigd raakt.
Veel geluidstechnici zijn zich zeer bewust van de gevaren op dit gebied en goede kunnen ook corrigeren voor hun eigen gehoorproblemen. Wat we vaak minder onder controle hebben is hoe hard een DJ z'n monitoren heeft staan of hoe hard de gitarist z'n gitaarversterker heeft staan. Hoe hard de drummer op z'n bekkens en z'n snare drum slaat. De snare drum zelf is vaak al goed voor 115 dB.
Als je dan als technicus ook nog eens dat oh zo belangrijke instrument (zonder stekker eraan) de STEM erover heen moet krijgen, ja dan wil het wel eens hard gaan. Te hard. Met weer als gevolg dat jouw oren precies op het gebied waar ze het gevoeligst zijn daar het meeste last van hebben.
Mocht je mensen om je heen hebben die in bandjes spelen: Zeg vooral tegen de drummer dat i niet te hard rost, tegen de gitarist dat hij de enige is die z'n gitaar niet hoort en tegen iedereen dat de oplossing niet is alles harder te zetten. Dan kunnen wij geluidstechnici ook weer eens gewoon ons werk doen.
-snip-
Ik denk dat de overheid maar eens een campagne moet gaan opstarten om het een beetje onder de aandacht te brengen bij de jeugd. Beter nog, het verplichten van uitgaangsgelegenheden het geluidsniveau flink omlaag te doen.
-snip-
Da's dus nou juist de grap: Alle wettelijke normen op dit gebied gaan uit van omwonenden (en die hebben voornamelijk last van laag) en personeel (en die kun je dopen in laten doen. Er is geen enkele regelgeving/beleid gericht op bescherming van publiek in deze.
Overigens: In de alpha tent op Lowlands werd aan de hand van voortdurende metingen in de omgeving het maximale volume van 103 dB(a) vastgesteld. Jullie zullen met mij eens zijn dat dit niet zacht is. Toch stonden de diverse inernet forums vol met klachten dat geluid in de Alha tent zo idioot zacht was !! Go figure.
-snip-
Origineel geplaatst door maxdox
Geen last nog, terwijl ik afgelopen 2 jaar bijna continu elk weekend wel ergens gebeuk hoor.... wel scary die verhalen hier...
Soms is het geluid écht te hard; het laatste optreden van dagoose (super!) was een voorbeeld....ik moest echt ff naarbuiten "bijkomen".
wel heel erg hard ging, totdat ik mijn oordopjes uitdeed...
Origineel geplaatst door equate
(de analoge metertjes stonden gewoon naar rechts, en gingen zelfst niet meer op en neer...)![]()

Origineel geplaatst door Roel
hm en toen stonden de gainknopjes naar links en gingen ook niet verder naar links?![]()