Last van oorsuizen?

donbrasco

qlickt
Ter Info !

Op woensdag 18 september zal de AVRO in "Gezondheidsplein" aandacht besteden aan het onderwerp tinnitus (oorsuizen). Dit mede in het kader van het tinnitus symposium in Ede op 20 september a.s.. Het programma wordt uitgezonden op Nederland 1 van 17.38 tot 18.05 uur. Het wordt ondertiteld via Teletekst 888

hmm nou stel je voor dat je er zoveel last van hebt dat je de teevee niet kan verstaan... dan ben je toch mooi geholpen door tt888 :)

heeft hier iemand trouwens last van oorsuizingen of aanverwante zaken?

na het vuurwerk incident heb ik 1 suizend oor en dat is all weer 8 jaar terug... die eikel stak een super rotje af en zag niet dat de lont al brande dus hij hield hem omhoog om beter te kijken en dat kut ding ging af naast mijn oor... echter het maffe aan dit verhaal is mijn gehoor was voor die tijd als matig getest en een jaar later naar het incident nog een keer getest maar nu was mijn gehoor ver boven normaal...

Ik ben een tijdje helemaal para geweest over m´n oren. Aan m´n muziekmakende vrienden te zien heeft iedereen dat wel ´s.
Maargoed, het kan geen kwaad om er eens bij stil te staan dat schade aan je oren onomkeerbaar is. Ik doe altijd dopjes in als ik ergens ga dansen en verder probeer ik zo zacht mogelijk af te mixen. Dat laatste lukt helaas zelden...:-(

Er is trouwens een digitale gehoortest. Je koopt 1 keer een speciale cd en dan kan je elk half jaar de test doen en checken of het achteruit gaat. Moet ik zelf nog steeds bestellen...

Ciao
J

goeie tip, maar in mijn geval is het een permanente suis hij valt zelden nog op maar als ik er over na denk dan hoor ik het weer, maar het is op een dusdanige hooge frequentie dat mijn muziek niet wordt beinvloed (gelukkig)

Ik gebruik sinds anderhalf jaar oorpluggen, die afgesteld zijn op een gemiddelde reductie van 15 dB, en ik ben er erg blij mee. Ik ga nog wel regelmatig naar clubs (paradiso, melkweg e.d.) en dan heb ik ze altijd in. Ik ken een aantal jongens die het geluid regelen op de dansavonden en ze lopen soms rond met dB meters, die staan gemiddeld tussen de 110 en 115 dB SPL. Dat betekend dat als je minder dan 2 minuten binnen bent, je al een beschadeging opgelopen hebt, die in principe niet meer te herstellen is.
Dit soort oordoppen zijn niet goedkoop (tussen de 150 en 200 Euro), maar je hebt wel goede bescherming voor luide volumes. Persoonlijk vind ik dat elke DJ ze zou moeten dragen. Mensen gaan meteen klagen dat ze het hoog niet meer goed kunnen horen, maar met dit soort doppen is dat absoluut niet het geval.
Cliche, maar waar: niemand wil doof of slechthorend zijn op z'n 40ste.

hmmm.. waarom word dit geplaatst zo vlak na mijn set op de DSF dag ??

BTW, ik heb standaard inmijn linkeroor een suis/fluit, heb ik in 1999 opgelopen op innercity nadat ik na Jeff Mills de techno hal moest afsluiten.
Ik heb toen bijna 2 weken slecht gehoord met mijn linkeroor en heb sindsdien de beruchte DJ suis.. niet tof

BTW, ik heb ook doppen van het merk Exinore met 15 DB. filters (140 euro incl. verzekering en BTW)
Die had ik dus zaterdag ook in.

Noem me een zeur maar wat ik me altijd afvraag als ik bovenstaande verhalen lees: waarom staan de meeste geluidssets altijd zo ontiegelijk hard?

Het is toch van de zotte dat je op je avondje uit oordoppen in moet om jezelf tegen gehoorbeschadiging te beschemen...

Enfin, zal vanavond eens kijken. Zowiezo interessant om eens de mening van medici te horen.

Straks komt er ook zo'n tekts met zwarte rand.
"Betreden van deze club kan gehoorbeschadiging veroorzaken"

Ik vind over het algemeen dat er ook te hard gedraaid wordt in de clubs.
Kijk muziek moet hard staan,maar het moet niet gaan kriebelen in je oor

Het is jammer dat house pas echt tot z'n recht komt al ie keihard staat.

Pas a.u.b. goed op je gehoor,je krijgt het maar 1 keer.

Origineel geplaatst door dr@ss
Straks komt er ook zo'n tekts met zwarte rand.
"Betreden van deze club kan gehoorbeschadiging veroorzaken"

Daar kan je volgens mij op wachten.

arbo technisch gezien is personeel in clubs, discotheken dancings etc al verplicht om gehoorbescherming in te hebben bij een geluidsnivo hoger dan 85 db(A) (óók DJ's)

ik denk er ook over na aangepaste oordoppen te kopen. alleen vraag ik me dan af of je anderen nog wel kunt verstaan in clubs met oordoppen in... anders is het ook zo lullig steeds die doppen uit te moeten doen als iemand iets zegt en dan "wat zei je?!?" terugroepen..

Origineel geplaatst door binaural
Er is trouwens een digitale gehoortest. Je koopt 1 keer een speciale cd en dan kan je elk half jaar de test doen en checken of het achteruit gaat. Moet ik zelf nog steeds bestellen...

zet je toch je master steeds een beetje harder??:eureka:

Ik heb dat gezondheidsplein gezien, ik vond dat stuk over het tandenknarsen en die fysiotherapeut voor kaken veel cooler :)

Ja daar ben ik het mee eens dat op veel plaatsen gewoon te hard (volume) gedraaid word. In sommige feestcafe's staat me toch een PA die je 10 jaar terug bij de veronica drive in zag.
Gewoon niet leuk meer

Zet hem maar lekker hard. dan wordt het vanzelf stil....

Origineel geplaatst door Mangina
Wel na awakenings van afgelopen vrijdag!!!

Was wel leuk he ! :) :)

Geen suizen..

Geen suizen..

Ik heb geen last van een piep of suizen.. maar ik hoor gewoon slechter.. Acidwars - AcidBrainz - DSF Meeting.. weekend na weekend staan je oren bloot aan god weet wat voor geluidsdruk..

Ik hoop dat het snel beter wordt.. want ik begin een soort 'resonantie' te horen in de hoge middenfrequenties.. en da's niet cool..

Zelfde effect als je piano gaat zitten spelen na een avondje feesten.. dat doet gewoon pijn!

Origineel geplaatst door krz

Was wel leuk he ! :) :)

Man! I can not describe how much I Love Techno!!!

Ben nu nog moe van het STAMPEN!!! Super!!!:okdan: :okdan: :okdan:

http://www.alpine.nl/
Music Safe oordoppen, kosten zo'n 30 euro en bevatten een goed muzikaal filter welke je oren tegen schadelijke frequenties beschermd en het gehele geluid zachter maakt. Ze bevallen mij erg goed en ze vallen geeneens op in je oren.

De goedkope oordoppen (die gele) van 1 euro moet je echt niet gebruiken als je voor de muziek komt.
Je hoort dan namelijk alle hoge tonen niet meer en dan is er echt geen zak meer aan in de disco :)

Back