mijn studio annex crib IX [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
studio smokescreen

studio smokescreen

Okee,

Hierbij mijn V.A. setup, werkt prima om super ouderwetse sequencer muziek mee te maken. (en die maak ik!)
Moet nog een sequentix P3 bij!

Von Haulshoven

Attachments

• synthie.jpg
    synthie.jpg
    73,7 KB · Bekeken: 126
Origineel geplaatst door Leo
ja, bedankt.
het is niet veel, maar het klinkt en speelt echt lekker. er moest wel een soort knop om, want nieuw klinkt niet als oud, maar dan klinkt een voyager bv net zo goed als een mini en hij kan nog veel meer, speelt 10 keer lekkerder...
de evolver is ook leuk, harder, duidelijk sequential karakter, leunt ook op de distortion voor bepaalde sounds, maar dan toch weer anders, echter, dan bv de andromeda. nouja, het is echt waat, als ik de prophecy hoor, kan ik ook nog steeds zeer enthousiast worden.

ja zelfde hier, weinig analoogs meer nu, het enige is mn alphajuno wat nog warm klinkt... omschakeling inderdaad, gelukkig raken karakter van q en andromeda elkaar op sommige vlakken.
bijna alles digitaal ... maar ik hou het even zo.

Origineel geplaatst door Leo
ja, bedankt.
het is niet veel, maar het klinkt en speelt echt lekker. er moest wel een soort knop om, want nieuw klinkt niet als oud, maar dan klinkt een voyager bv net zo goed als een mini en hij kan nog veel meer, speelt 10 keer lekkerder...
de evolver is ook leuk, harder, duidelijk sequential karakter, leunt ook op de distortion voor bepaalde sounds, maar dan toch weer anders, echter, dan bv de andromeda. nouja, het is echt waat, als ik de prophecy hoor, kan ik ook nog steeds zeer enthousiast worden.

Mooie synths en een goede totaalkeus Leo :okdan: Samen met die Machinedrum (die zie ik toch in dat hoekje staan?) en de HD recorder kun je eigenlijk alle kanten al op. Persoonlijk zou ik er nog een (kleine) sampler bij willen hebben denk ik, maar misschien ben jij niet zo'n samplemaniak.

Origineel geplaatst door Hooihuis
maar misschien ben jij niet zo'n samplemaniak.

zelfs daarvoor ben ik eigenlijk al niet daadkrachtig genoeg. ik heb nog een w30 staan, maar hij moet weg.

kbedoel

kbedoel

Origineel geplaatst door klausito
Hier mijn speelgoed:

crib_annex_studio.jpg

uik bedoelde dus dat app boven de revolution drum 309
das toch een polymorph [aanbeden door klausie]
ik ben daar wel benieuwd naar tov andere va ...zoals virus nordlead
want de polymorph istoch va ,...?

Re: kbedoel

Origineel geplaatst door R-ond
das toch een polymorph

va heette bij quasimidi dacht ik aes of zo, analog emulation synthesis, zoiets, en was ook heel iets anders.

ik ben niet zo'n kenner, maar wanneer is een synth geen sample-player meer en wordt het een va-synth?! quasimidi had volgens mij gewoon kleine stukjes geluid in de synths gepropt, waar op verder geborduurd werd (en werkt het eigenlijk niet altijd zo, zijn bij de meer va alleen de stukjes geluid kleiner?)

maar dus wel apart. een ander geluid dan de grote hoop.
en als je dan bedenkt dat de kracht van het apparaat in de sequencers zit en niet in de geluiden. quasimidi producten waren altijd slim ontworpen en hadden vaak meer leuke innovatieve dingen dan andere (grote) merken. ik weet eigenlijk niet of de sequencers van depolymorph intussen achterhaald zijn. ik denk het niet eigenlijk.

va poly moph

va poly moph

soory klein beetje off topic ...2 leo ,..
[plak wel een plaatje!!!]

VA synths,....asl nord/virus = digitale opnamen van bv blokzaagtand en sinus golfvormen ,...
wave synths,....dw8000/microwave/prophet vs = complexere golfvormen,

tsja en polymorph ken ik helemaal niet wel = wat over gelezen shijnt net als evolver een hybide te zijn
dus standaard golfvormen en waves en een erg uitgbreidt sequencing system ,

maar ik zie op dit ozo ....forum geen een polymoph,...[wel revolution /raven = toch minde

Quasimidi Polymorph

*Virtual Analog Synthesizer*

Polyphony: 8 voices to 16 voices
Oscillators: 3 per voice with 128 waves (sine, saw, square, pwm, tri), 30 sampled waves, noise, external
Filter: 2 resonant 12dB high pass and 12/24dB lowpass
Effects: 2 per part: 2-band EQ, delay, dist., chorus, flanger
Sequencer: 16 step, 8 variations, 4 parts or instruments
Memory: 128 patches, 64 performances
Control: MIDI
Polymorph Goodies
The first oscillator produces simple waveforms:

Sine (Sine)
..
Triangle (Tria)
..
Trapezoid (Trpz)
..
Square (Rect)
..
Sawtooth (Saw)
..
Pulse wave 100% (Puls)
..
Pulse wave 1% (Puls)

What's more, between the single basic waves are interstages. There are many different forms between the basic waves possible. The Pulse wave can also be modulated. You can read about this in "Pulse width modulation".

Here is the list of the waveforms for oscillator 2 & 3:

KIJK DIT BEDOELDE IK TOCH EEN ANDER SOORT WAVEFORMS...

SineWave, DeepMoog, DeepBass, Sequence1, Sequence2, Sequence3, BellWave, ResBass1, ResBass2, WetBass1,WetBass2, Sawtooth1, Sawtooth2, Sawtooth3, FatWave1,
FatWave2, FatWave3, Synced1, Synced2, Sync Up, Orchestr Strings, Mellotron Chor, Wave Voice, DigiWave, Spectrm1, Spectrm2, Effect, NoiseOSC, Ext-In 1*, Ext-In 2*

*Ext-In 1 & 2 is provided only by the third oscillator. With this function you can let any external sound source go through the filter and effects of the POLYMORPH

Attachments

• polymorp.jpg
    polymorp.jpg
    10,1 KB · Bekeken: 124
De Polymorph, da's een verhaal apart.

als ik het me goed herinner zijn oscillator 2 en 3 rompler oscs, daar kun je dus gewoon een sampletje kiezen.
Oscillator 1 kun je golfvormen kiezen meer zoals je van een VA gewend bent. Het is een soort hybride techniek (damn ik geil op dat woord.... hy-brrrri-de...) die volgens mij ook in de electribe EMX toegepast wordt.
Je kunt osc 1 en 2 in sync zetten en dan kun je voor osc 2 ook andere VA-achtige waveforms kiezen.
Het filter klinkt ontzettend digitaal maar wel lekker.

Eigenlijk is het best wel een vette synth, enig nadeel is dat ie gigantische hikt als je van de ene setup (4 synthparts + sequences + effectenshit etc) naar de volgende schakelt. Dat is live echt KUT! Je moet dan altijd over een baslijn uit een andere synth en de polymorph uit de mix halen wil je hier omheen werken.

Als ik veel geld en ruimte zou hebben zou ik dr eentje weerhalen :)

-C-

Origineel geplaatst door C738
enig nadeel is dat ie gigantische hikt als je van de ene setup (4 synthparts + sequences + effectenshit etc) naar de volgende schakelt.

ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat dit op het laatst opgelost was.

Die van mij had het wel, en daar stond het laatste OS op. Je hoorde gewon dat synth engine en effects overgeschakeld werden.

-C-

waar mix je mee....?
ALs je heel goed kijkt zie je tussen de raven en de 309 een mengpaneeltje rechtop staan, een kleine behringer mx1602.
Moet ik nog een keer een apart schapje voor maken.

en is dat en ms2000...?
Huh.. waar?

uik bedoelde dus dat app boven de revolution drum 309
das toch een polymorph [aanbeden door klausie]
ik ben daar wel benieuwd naar tov andere va ...zoals virus nordlead

Ik vind de polymorph geweldig, het geluid is misschien wat typisch quasimidi maar toch wel vet. Vooral de morphing sequencer vind ik geweldig, iig voor het soort muziek dat ik maak.
Hij heeft 4 sporen waarvan de 1ste voor de toonhoogte is en de overige 3 kun je toewijzen aan wat je maar wil, bijv. filter modulatie of resonantie maar ook aan fx modulatie, distortion cutoff noem maar op, eigenlijk alles wat je wil.

Nordlead of zo ken ik niet, hoor alleen dat ze vet zijn. Maar ik hou van step-sequencers vandaar dat ik destijds quasimidi gekocht heb. De polymorph heb ik trouwens nog niet zo lang, die heb ik een maand of zo geleden via ebay gekocht.

Nu staan op mijn verlanglijstje:
- Quasimidi Spectralis :D
- Poly Evolver

Laatst gewijzigd:
MPC closeup tijdens set voor Electronic-Treatment

-C-

Attachments

• mpc small.jpg
    mpc small.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 130
Artistieke close-ups (en klikbaar)

Totaaloverzicht komt wel weer eens als ik tijd teveel heb en alles eindelijk eens kan plannen qua setup.

xplain

xplain

Origineel geplaatst door klausito
ALs je heel goed kijkt zie je tussen de raven en de 309 een mengpaneeltje rechtop staan, een kleine behringer mx1602.
Moet ik nog een keer een apart schapje voor maken.

no,.... ik bedoelde dus dat er een poly morph synth in je rack hangt en dat dat best een fatt ding is ,...
ondertussen zijn we en flinke uitleg over t app verder ,....
is eg wel een nie soo bekend maar wel breed inzet baar app.
lijkt veel op evolver maar dan 6 [?] voices poly ...
iig hybride ruikt naar iets lekkers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back