Roland SH-201

Origineel geplaatst door michiel blanken
Heren is er iemand die voor mij een screenshot wil maken van de vst plugin????
ieder stuk heeft een detailknopje waar nog meer functies achter zitten

enige wat ik nog steeds niet snap is waarom die arp niet loopt als ik midi aanstuur

Attachments

• sh201 2.jpg
    sh201 2.jpg
    69,1 KB · Bekeken: 125
Valt wel op zeg. Itt Yamaha heeft Roland dus wél een stel programmeurs die goeie synth-editors kan bouwen.

Analoog is altijd anders, en dat ook weer per instrument en per periode. De SH201 is een modern ding, en zo klinkt hij ook. Maar hij staat inmiddels in diverse winkels, ga luisteren!!

Dag lieverd,

Elysia.

'k ben de SH-201 van de week is gaan uit testen,
en 'k moet zeggen,
€ 660 is toch wel erg veel vind ik voor iets zonder display.

Moest ik geen JP 8080 hebben dan zou ik 'm mss wel kopen voor de supersaw strings,
maar ik vind de knopjes wel erg goedkoop aanvoelen tov de JP.

Ik kreeg er ook geen bass uit,
was het omdat de knob van de Delay / filter env stuk was?
was het omdat ik de Bass en Treble Control niet vond?
ik ben het niet te weten gekomen.

De VST plugin is mss wel leuk,
maar da's oude koek vind ik.
Op Amiga en Atari waren zoveel synth gebonden editors te vinden.
Nu zijn er nog alleen VST's en Universele editors zoals midiquest en sounddiver volgens mij.
't Is alleen nu via USB ipv via midi,
en da's absoluut ni noodzakel'k om er patchen mee door te sturen;

Ondanks de mooie supersaw strings was ik er na 10 minuten op uitgekeken,
Maar ja, 'k heb hier nu sinds enkele weken een JP8080 staan.

Wat die dual Supersaw betreft vond ik het straf dat de meeste SuperString patchen
slechts één OSC gebruikte en als je de 2de OSC met een Supersaw opendraaide,
er een vervelende dubbele sound was ipv een vette.
Alleen voor hard trance is zo'n sound wel goed mss,
maar dat kan de JP ook.

...

'k ben tevreden dat ik de SH-201 is heb kunnen uitproberen,
maar hij staat niet op m'n verlanglijstje.

StephenM HomePage

Origineel geplaatst door Stephen
maar ik vind de knopjes wel erg goedkoop aanvoelen tov de JP.

Ik kreeg er ook geen bass uit,
was het omdat ik de Bass en Treble Control niet vond?

twee opmerkingen die voor mij duidelijk maken dat van een ingepakte sh201 de meest interessante doos waarschijnlijk de buitenste is. ik hóef m al niet meer te proberen.

dan mag ik misschien een beetje een leek zijn. maar heb hier maar 1 synth waarop semi eq zit en das een machinedrum. en op de andere 3 heb ik 'm niet nodig.

er zit trouwens nog wel een knopje op de sh201 die low freq heet en deze heeft 3 standen cut, flat en boost. misschien dat daar wat meer bass mee te creeren is op de 3de stand

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Jawel Leo je moet je naam hoog houden als de man die alle synths heeft gehad :D

er zijn grenzen.

en als knopjes goedkoper aanvoelen dan die van de jp8000 en als je op een synthesizer op zoek moet naar een toonregeling of bass boost om er een beetje bas uit te halen (toch een van de meest simpele geluidjes die je uit een synthesizer kan trekken), dan is de grens wat mij betreft bereikt! :)

Ik hoor toch echt aardige bassen in die video demo....

wel typisch dat die ipod er steeds bij wordt gesleurd als zijnde "leuk om erdoor te halen". Trendy gedoe.

Origineel geplaatst door Leo
er zijn grenzen.

en als knopjes goedkoper aanvoelen dan die van de jp8000 en als je op een synthesizer op zoek moet naar een toonregeling of bass boost om er een beetje bas uit te halen (toch een van de meest simpele geluidjes die je uit een synthesizer kan trekken), dan is de grens wat mij betreft bereikt! :)

Leo, dit is voor beginners, dus beneden je stand. Overigens, dat gebrek aan bass kan ook wel aan de rotte afluistering van de muziekzaak liggen.....

Hmm, ik lees net deze review op amazona. In het oordeel wordt onder andere gezegd dat de SH-201 meer last heeft van oscillator aliasing dan de JP-8000. De JP zou daardoor beter klinken.

Klanglich fällt auf, dass der SH-201 nicht von allerhöchster Güte ist. Die Wellenformen sind nicht frei von Aliasing und klingen über die Tastatur verteilt inhomogen. Dieses Verhalten ist schon aus dem V-Synth bekannt, wenn der „High Quality“ Parameter nicht aktiviert ist.

Leider gibt es im SH-201 diesen Parameter gar nicht und so werden sich Idealisten an den nur mittelmäßigen Oszillatoren stören. Der JP-8000 klingt hingegen mehrere Klassen besser, während auch der JP-8080 mit seinen 10 Stimmen gegenüber dem JP-8000 leicht abfällt.

Heb de sh-201 ff geluisterd...viel erg tegen...speelgoed sound....super digitale filtersound...laffe oscilatoren...zeeeeer brakke bouw. 350 euro was een geschikte verkoopprijs geweest.

Hoe is-ie in vergelijking met de Alesis Ion (zijn die te vergelijken , ben totaal nieuw hier :d)Ik Wil namenlijk in ene bandje beginnen spelen en Live optredens doen , welke is dan het beste om mee te beginnen?Ik Wil geen hele studio bouwen en zitte programmeren tot diep in de nacht , maar een beetje complexer synth schrikt mij niet af..(ik wil er zowel scherpe sounds als diepe bassen uitkrijgen als dat mogenlijk is.)

Ion of SH-201? (of toch maar die Juno-D? :d:d)

(Sorry dat ik even off topic ga , maar wil hiervoor geen nieuw thread aanmaken en zo jullie forum volspammen :p)

Alvast bedankt!

Een beginnend syntheser (of hoe je dat ook zegt :d)

Origineel geplaatst door Control
Ion of SH-201? (of toch maar die Juno-D? :d:d)

Fixeer je vooral niet op deze bakken. Jammer dat je niet verteld wat voor muziek je
dreigt te maken, want dan kan ik je beter helpen.

Iedere synth heeft namelijk zijn karakterestieke eigenschappen. Zo is de JP8000 vrij dun
maar toch warm en is de NordLead (3) weer koud maar vet. De SH-201 schijnt te digitaal
te klinken.

Mocht je trance willen maken zou ik niet de ION aanraden omdat deze vrij retro klinkt
en 'niet echt' gerschikt voor diepe hypersaw geluiden zoals de kenmerkende trance pad die
Tiesto en Armin van Buuren tot in den treuren gebruiken. Hij kan het wel, maar de Virus TI
heeft daarbij meer mogelijkheden zoals 2 hypersaw oscilators en nog wat sub dingetjes plus
effdecten.

Wil je flauwe 80's pop maken zou ik een DX7 grijpen.

Zo zie je maar. er bestaat geen allerbeste synth...
hoewel de virus TI verdomd dicht in de buurt komt ;)

Met deze verschrikkelijk-kort-door-de-bocht uitleg maak ik mij niet geliefd realiseer ik mij.
Neem dit dus met een korreltje zout. En.. ga ZEKER eens naar de muziekzaak om ongestoord
een middagje rustig te testen.

Back