Polymorph sequencer vraag

Otlen

Lid
De sequencer lines 1-3 kun je toewijzen aan een willekeurige parameter, ook kan ik de volgorde (van alle 3 samen) wijzigen. Maar wat doen die lijnen nou precies? Kan ik daar verder niets aan instellen per step? De pitch kan ik (uiteraard) per step kiezen maar met die andere 3 lijnen kan ik verder niets. Of ligt dat aan mijn Polymorph? Als ik nl. bijv. lijn 1 selecteer dan zie ik de steps van de pitch lijn branden. Het enige dat ik nog kan wijzigen is de cycle lenght.

je kan elke willekeurige interne parameters naar een van de 3 bussen sturen.

Check de manual. volgens mij doe je het met een v/d knopjes links v/d sequencer
(ingedrukt houden ofzo)

Ja dat weet ik, die line 1-3 ingedrukt houden en aan het value weel draaien of aan een van de overige knoppen. Maar wat doet ie dan? Wat doet ie met die parameter, met welke snelheid, op welke steps, met welke intensiteit....
Misschien vraag ik wel iets dat de PM niet kan... ik weet het niet...

Met de 16 rotaries boven de steps stel je de value van de parameter in.
Resolutie is dus 1/16 per step alsook de length van de modulatie
range is -63/+63
of 0-127

Ja na lang pielen had ik het gevonden. Staat niet duidelijk in de handleiding vind ik. Wel coole feature.. eigenlijk een soort per step programmeerbare LFO.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door klausito
Ja na lang pielen had ik het gevonden. Staat niet duidelijk in de handleiding vind ik. Wel coole feature.. eigenlijk een per step programmeerbare LFO.

Ja of een per stap programmeerbare Filter, of per stap een andere Release, of per stap een andere golf vorm voor je OSc, of..of... tja alles!
:)

Ja dat bedoede ik ook. Een per stap programmeerbare LFO... een LFO kun je toch ook gebruiken om je cutoff en nog veel meer te moduleren. Heeft de Quasimidi Spectralis die feature ook?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door klausito
Ja dat bedoede ik ook. Een per stap programmeerbare LFO... een LFO kun je toch ook gebruiken om je cutoff en nog veel meer te moduleren. Heeft de Quasimidi Spectralis die feature ook?

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een LFO is wat anders dan een stepsequencer. Een LFO is een Low Frequency Oscillator... dus hiermee kun je verschillende dingen moduleren. Een LFO-sinus over je PAN bijvoorbeeld, en het geluid panned van links naar rechts.. vloeiend omdat je in dit voorbeeld een sinus gebruikt. Sommige synth's kunnen de LFO's zo snel dat ze hoorbaar worden, dan kun je ze gebruiken als extra oscilator. Meestal word een LFO gebruikt om een parameter langzaam de laten moduleren echter..

De stepsequencer is iets totaal anders, hier stel je dan, even het voorbeeld aanhoudend, per stapje de pan in. Dus stapje 1 links, stapje 2 in een keer helemaal rechts, stapje 3 weer ergens er tussen in... dus dit is niet hetzelfde als een LFO.

Je kunt natuurlijk ook per stap de snelheid aanpassen van 1 van de LFO's..., en dat die betreffende LFO de cut-off aanstuurt, maar dat is wééér wat anders ;)

En de Spectralis is van Radikal Technologies, maar de man achter de Spectralis heeft wél voor Quasimidi gewerkt!
Ben erg benieuwd naar die bak, hij staat hoog op mijn verlanglijstje. Zeker nu de Polymorph de deur uitgaat...

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een LFO is wat anders dan een stepsequencer. Een LFO is een Low Frequency Oscillator... dus hiermee kun je verschillende dingen moduleren. Een LFO-sinus over je PAN bijvoorbeeld, en het geluid panned van links naar rechts.. vloeiend omdat je in dit voorbeeld een sinus gebruikt. Sommige synth's kunnen de LFO's zo snel dat ze hoorbaar worden, dan kun je ze gebruiken als extra oscilator. Meestal word een LFO gebruikt om een parameter langzaam de laten moduleren echter..

Uitereaard ken ik de werking van een LFO en het verschil met de "morphing sequencer", daarom zei ik ook een soort per step programmeerbare LFO, het is natuurlijk geen LFO, het is überhaupt geen Oscillator.

En de Spectralis is van Radikal Technologies, maar de man achter de Spectralis heeft wél voor Quasimidi gewerkt!
Ben erg benieuwd naar die bak, hij staat hoog op mijn verlanglijstje. Zeker nu de Polymorph de deur uitgaat...
Ook dat wist ik, ik spotte alleen maar wat omdat Jorg Schaaf voor QM gewerkt heeft en het QM concept verder doorontwikkeld heeft in de Spectralis. Staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje, maar de PM gaat niet de deur uit. Ik doe eigenlijk nooit iets de deur uit.

Weet iemand of de spectralis die feature ook heeft om per step een parameter te moduleren?

Ok, verkeerd begrepen dus:eureka:

Heb de site van Radikal al vaak bezocht, maarja die prijs hé... ff geduld nog.

Vond overigens dit stukje tekst in hun PDF folder, lijkt er op dat op dit vlak de Spectralis goed voorzien is! : :{

Attachments

• spectralis_folder.jpg
    spectralis_folder.jpg
    32,8 KB · Bekeken: 63
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ok, verkeerd begrepen dus:eureka:
Heb de site van Radikal al vaak bezocht, maarja die prijs hé... ff geduld nog.

Ja die prijs :( maar die is al een paar jaar zo... ik vraag me af of ie nog gaat zakken. Andere optie/verlanglijst is de poly evolver.. maar die heeft ook al zo'n astronomische prijs.

Vond overigens dit stukje tekst in hun PDF folder, lijkt er op dat op dit vlak de Spectralis goed voorzien is! : :{

Ja vet! Nog meer opties als de polymorph als ik het goed begrijp dus. 32 lijnen ipv 3 van de PM.

Back