Midikabel en korg triton

Mr.Fish

Ingeburgerd
Misschien een hele domme vraag die ik zo kan vinden ergens, maar ben nu al drie uur bezig geweest en mss kan iemand me zo 123 helpen hier...

Heb een korg triton en een pc, cubase geinstalleerd. Ik heb een midi kabel die ik in mn synth prop (midi in/out en dan heb ik er nog eentje dacht ik, heb ze in de in/out gedaan) en die gaat naar mn gamepoort controller in mn pc.

Tsja, en daar sta je dan, wat nu? Had al vernomen dat ik bij midi afspelen in configuratiescherm microsoft gs moest aanklikken. Maar dat is lang nog niet alles. Ik had wel zoiets van mijn pc die herkend wel dat er een midi device bij komt ofzo maargoed. Wie kan mij ffkes verder helpen?

-Je moet MIDI OUT van de PC in de MIDI IN vd KORG doen, en
-je moet MIDI IN van de PC in de MIDI OUT van de KORG doen.
(op die stekkertjes waarvan je de ene kant in de gameport hebt gedaan staat op de andere kant IN en OUT)

-Let er goed op dat deze dus niet IN in IN zit en OUt in OUT,
- maar IN in OUT en OUT in IN !

-Dat je in windows je MIDI op microsoft gs moet zetten is natuurlijk alleen zo als dat je enige MIDI device is op je PC!

- MIDI is niet plug en play, dus je ziet niet automatisch in windows je aangesloten apparaat! (tenzij je een USB MIDI device gebruikt misschien, maar gezien de kabel die je nu gebruikt niet dus)

Zoekfunktie rechtsbovenaan deze pagina kun je ook gebruiken, er zijn een aatal topics betreffende dit onderwerp.

Succes!

Laatst gewijzigd:
Back