Opzet Studio

Ironman

Nieuwkomer
Hallo...

ik heb even een vraagje aan jullie...
Ik wil voor mezelf een studio opzetten om serieuze hip hop mee te maken.
Ik ga volgende week een mpc2500 aanschaffen, en een Yamaha psr 450.
Wat zou ik volgens jullie verder nog kunnen aanschaffen om echt proffesioneel te werk te gaan.

GR.
Ironman

Een setje speakers kan idd geen kwaad nee... :-)
Alleen is het zo dat je natuurlijk altijd wel kwalteit verschil hebt.
En ja een goede Mic?? Iemand een idee welke??
Ik zou geloof ik ook een mixer moeten hebben niet??

Origineel geplaatst door Ironman
Een setje speakers kan idd geen kwaad nee... :-)
Alleen is het zo dat je natuurlijk altijd wel kwalteit verschil hebt.
En ja een goede Mic?? Iemand een idee welke??
Ik zou geloof ik ook een mixer moeten hebben niet??

wellicht is een boek over studio techniek handig ;)

daarvoor is synthforum toch?? ik denk dat bijna alles over de studio en aanverwante zaken hier wel op het forum te vinden is...

daar heb je tegewoordig echt geen boekjes meer voor nodig.

Origineel geplaatst door bliepbliep
daarvoor is synthforum toch?? ik denk dat bijna alles over de studio en aanverwante zaken hier wel op het forum te vinden is...

daar heb je tegewoordig echt geen boekjes meer voor nodig.

maar is als beginneling verdomde handig en nooit weg zeker waneer deze zijn samengesteld door mensen met veel prof. evaring.

mmmm

mmmm

ik zou de psr niet nemen..... maar een korg x5d ofzo, voor 499,= en je kan ook de mpc 1000 kiezen, deze is een stuk goedkoper en practisch hetzelfde qua functie, hou je toch een beetje geld over, .......mengpaneeltje, speakers, kabeltjes, enz.enz.....

Ga je alleen beats maken ? Of complete tracks dus ook met lyrics d'r bij ?

Dan heb je ook nog opnameapp. nodig.

Omdat je net begint is Cool Edit wel wat voor je denk ik.
Ziet er een stuk simpeler uit dan bijv. Pro Tools en ook Cubase.

Dan heb je ook nog eens een goede geluidskaart of interface nodig om je MPC beats en lyrics in je PC te krijgen.....

Dus ....ook een (goede) computer nodig............

Wat voor stijl Hip - Hop wil je maken dan ? Noem eens een paar van jou helden..............
Dan kan ik je waarschijnlijk nog wel wat tips geven over evt. app. enzo.

Waarom wil je uberhaupt een PSR 450?

Maar mixer en boxen is wel een handige basis.
Redelijk mic voor stemmen plus pre-amp.

En als je wilt optreden is een laptop met ableton live volgens mij veel handiger dan die akai.
M'goed, kijk eerst maar eens rond her en der. Tis maar net hoe je werkt en wat jouw ding is.

Als ik een tip mag geven ( Ik zou het zo doen wanneer ik overnieuw zou beginnen )

Koop een goede min. 61 keys midi-klavier ( met velocity en ftertoughmogelijkh ? )

En ga sparen voor ( 2 dehands) modules en rackversions...

Geen psr 450... Maar een oets waar je wat meer mee kunt...

Hi Jongens,

Zo ik heb even wat commentaar van jullie gelezen...
Er word me dus aangeraden om voor de korg x5d te gaan,... mijn vraag is dan even,
wat is het verschil tussen de Yamaha psr 450 en de korg x5d? Wat zijn de xtra's...
Ik ben tevens ook met lyrics bezig jah,.. dus ik schrijf geregeld mijn eigen songs.
Mijn grote voorbeelden zijn o.a.,.. Nas, Mobb Deep, Jay-Z, Eminem, Dr. Dre en ga zo maar door...
Ik kan idd wel wat tips gebruiken m.b.t. opname app. Dusse... Kom maar op...

Gr

Ironman

tjaa

tjaa

de x5d is een semipro synth en geen arranger keyboard, met alround geluiden, van piano tot strings en van synths tot effecten , op de psr zitten een hoop dingen die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken, styles=ritmes en accord begeleiding.
Begrijp me goed de psr is geen prul, maar waarschijnlijk niet geschikt voor hiphop.
De essentie van hiphop is toch samples en een mpc, de producers die je noemt gebruiken een mpc en een korg triton, de grote broer van de x5d:okdan:
je kan ook nog s denken aan een tweedehands mpc, ik weet bv wel een mpc 1000 voor weinig.( uhuhm..:z)
Leuke synths zijn er trouwens ook zat tweedehands, denk bv eens aan een jv 1080 met een midicontroller...

Back