Compounder

A

arno2000

Guest
Hallo,

Ik hoor wel vaak dat als je je track/bassline vet wilt hebben je deze door een focusrite compounder moet halen.
Nu zijn deze redelijk prijzig en vroeg ik mij af of er ook goedkopere vergelijkbare opties zijn hier voor.

Groet, Arno

Eeeeejjjjj Arno:)

Het klopt helemaal wat je zegt.... de compounder maakt het allemaal net ff wat mooier en voller... vooral doordat er een bassexpandersknop opzit... super.... we zijn er erg blij mee....maar een goedkopere oplossing weet ik zo niet.... ik kan je alleen zeggen dat die zijn geld dubbel en dwars waard is...:mega:

Compounder is inderdaad een coole bak.. Compressie is goed, lekker agressief af te stellen ook.. De gates zijn ook erg fijn..., en worden hier veel gebruikt... En die bass expander knop kan inderdaad erg handig zijn... Nieuw zijn ze best aan de prijzige kant, maar 2e hands kom je ze vaak al voor rond de €350,- tegen, wat ie dik en dubbel waard is vind ik persoonlijk!

Bedankt voor jullie reacties.
Wat ik begrijp is dit dus wel een handig apparaat om je mix mee op te pompen.
Ik zat zelf eerst te denken om een 31 bandsstereo eq te kopen en het hiermee op te pompen en de
comp uit mijn mixer te gebruiken maar met deze ben ik niet echt handig maar dat licht waarschijnlijk aan mij.

Een goedkope workaround is een compressor met sidechain met een equalizer daaraan.

Of gewoon zelf je audio splitsen, ene door een compressor trekken, andere door een lowpass filter en naar smaak bij elkaar mixen. Dit is alles wat de bass expander inhoud namelijk. Een knop waarmee je kunt instellen hoeveel laag hij bypassed langs het compressie circuit.

Origineel geplaatst door arno2000
Bedankt voor jullie reacties.
Wat ik begrijp is dit dus wel een handig apparaat om je mix mee op te pompen.
Ik zat zelf eerst te denken om een 31 bandsstereo eq te kopen en het hiermee op te pompen en de
comp uit mijn mixer te gebruiken maar met deze ben ik niet echt handig maar dat licht waarschijnlijk aan mij.

de Compounder is niet echt om je hele mix op te pompen...meer om je drums te compressen en extra laag toe te voegen...hij is ideaal voor kicks...

de Compounder is niet echt om je hele mix op te pompen...meer om je drums te compressen en extra laag toe te voegen...hij is ideaal voor kicks...

Ik het de bedoeling dan om hem als insert te gebruiken op mijn bassline kanaal?

Back