hoe zwaar materiaal de trap af zeulen

blouies

Stamgast
hey,
een vraagje over de boeiende randactiviteiten van het muziekspelen: die rottrap op en af zeulen met je materiaal.

Als je zonder hulp even iets zwaar de trap af moet zeulen, heeft iemand daar een tip voor om het allemaal wat conformabeler te doen?

ik zie op't net van die karretjes zoals in deze post..heeft iemand hier ervaring mee, of met andere methodes? ik hoor het graag!

Attachments

• media.jpg
    media.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 310
misschien zo'n schuifbrancar? deze zie je wel eens in openbare gebouwen bij de trap. Je kunt er een persoon (of een flightcase natuurlijk :)) op leggen, vastmaken en van de trap af schuiven.
karretje dat jij laat zien lijkt me ook te doen, mits de overgang van wiel naar wiel soepel is zodat je apparatuur niet steeds een flinke klap krijgt

edit: ik sjouw vaak eerst de flightcase naar beneden en dan de synth. Eenmaal beneden stop ik de synth in de flightcase, dat verdeeld het gewicht behoorlijk! Heeft natuurlijk weinig zin als 't om een rhodes ofzo gaat, die ook zonder kist erg zwaar is.

wel de fender zou een van de doelen zijn, en ik bedoelde uiteraard zowel naar boven als beneden. een collega van me doet aan robotwars, en die zei me ook dat op een plank de trap af te schuiven. zullen de buren graag zien gebeuren!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
misschien zo'n schuifbrancar? deze zie je wel eens in openbare gebouwen bij de trap. Je kunt er een persoon (of een flightcase natuurlijk :)) op leggen, vastmaken en van de trap af schuiven.
karretje dat jij laat zien lijkt me ook te doen, mits de overgang van wiel naar wiel soepel is zodat je apparatuur niet steeds een flinke klap krijgt

edit: ik sjouw vaak eerst de flightcase naar beneden en dan de synth. Eenmaal beneden stop ik de synth in de flightcase, dat verdeeld het gewicht behoorlijk! Heeft natuurlijk weinig zin als 't om een rhodes ofzo gaat, die ook zonder kist erg zwaar is.

Een schuifbrancar kost rond de 1250 euri's , beetje dure aangelegenheid

Ik vraag me af hoé groot en hoé zwaar de goodies zijn die de trap af moeten.
En ik vraag me af of je in het geval van té groot en té zwaar toch niet beter een 2e persoon er bij kan regelen.
Want je kostbare spullen zijn niet verzekerd tegen onhandig gestuntel denk ik zo.

Wat je verhuizers enzo ook wel is ziet doen is zo een draagband over je schouder leggen en dan met een haak aan de onderkant van je [zware object] hangen. Tilt 10x beter.

oja je moet met deze methode (eigenlijk met elke methode vind ik) wel met zijn tweeën zijn..

kun je niet via t raam? zie je wel vaker toch? een soort katrol systeem vanuit je raam ofzo ....
en je hijst alles zo omhoog, op deze manier krijgen ze ook hele pianos bij mensen binnen

weet niet precies hoe t werkt .... maar op zo'n manier zou ik t zelf doen, wel oppassen dat je t niet laat glippen anders krijg je van die leuke cartoon effecten :)

zal ook vast wel een systeem zijn dat automatisch de boel omhoog hijst met een druk op de knop

ah ik lees net dat t omlaag moet ..... mja veranderd verder weinig aan t verhaal ....

Je zou t ook gewoon uit t raam kunnen gooien en hopen dat je zelf snel genoeg de trap af kan lopen om t op te vangen

ja, ik was ook al aan het denken uit het raam via één of andere verhuizers truuk

de goodies zijn inderdaad gewoon de synths, maar die wegen algauw rond de 35kg, en met 88 toetsen beweegt het allemaal niet zo vlot in een traphuis. een tweede persoon erbij is natuurlijk altijd wel handiger en veiliger en al dat. maar als die even niet optrommelt moet ik nog altijd uit de voeten kunnen (of uit de living zoals je wil)

Daarvoor heb ik een vrouw genomen :eureka:

35 kg is makkelijk te doen met z'n tweeën. Een CS80 of orgel wordt wat anders, dan zou ik zeggen: eerst demonteren zover als mogelijk. Als m'n CS80 voor reparatie weg moet, strip ik 'm eerst, dat scheelt 25 kg. De resterende 50kg is met z'n tweeën te doen (twee mannen wel te verstaan, een vrouw die dit aankan ligt me niet zo denk ik).

Origineel geplaatst door wouw
Als m'n CS80 voor reparatie weg moet, strip ik 'm eerst, dat scheelt 25 kg. De resterende 50kg is met z'n tweeën te doen (twee mannen wel te verstaan, een vrouw die dit aankan ligt me niet zo denk ik).

Semi-offtopic... Boemtsjak vertelde mij gisteren het verhaal over een zekere SF'er die in zijn ééntje een complete CS-80 wegtilde. Respect! :halleluja

Origineel geplaatst door kareltje
Een schuifbrancar kost rond de 1250 euri's , beetje dure aangelegenheid

Dat had ik niet verwacht! Dan kun je net zo goed meteen een traplift kopen, ook handig als je teveel bier op hebt :biertje: :verkoght:

Origineel geplaatst door blouies
wel de fender zou een van de doelen zijn, en ik bedoelde uiteraard zowel naar boven als beneden. een collega van me doet aan robotwars, en die zei me ook dat op een plank de trap af te schuiven. zullen de buren graag zien gebeuren!
Even off topic... die Robotwars collega, heet z'n robot misschien Hard? Team Compactory?

Ik hou me ook wel eens bezig met die robots, en inderdaad, het tilwerk is een van de minder leuke dingen (robots wegen 100 kg).

Hopelijk installeert m'n teamgenoot eindelijk eens een lier bij z'n trap.

Origineel geplaatst door Hanz
Semi-offtopic... Boemtsjak vertelde mij gisteren het verhaal over een zekere SF'er die in zijn ééntje een complete CS-80 wegtilde. Respect! :halleluja

Yep, en dan niet gestript, maar met deksel en al. 8D

Zelf heb ik met een steekwagen een Rhodes Chroma (dikke 32 kg) twee verdiepingen omhoog gezeuld en dat werkte prima. Synth op z'n kant op het karretje zetten, spanbanden erom en gaan met die bak.

en die steekwagen deed het prima? was dat een met 1 wiel aan elke zijde of dat systeem met 3 wielen aan elke zijde?

wellicht is dat gewoonweg de beste methode. zag dat m'n pianoleraar dat ook had, had zelfs zo'n handig opvouwbaar ding...ging prima om dat steekwagentje gewoon mee in de auto te droppen en dan op de plaats van bestemming terug alles te vervoeren hiermee. zal daar van't weekend eens voor gaan zien!

Je kan ook een electrische hijskraan overwegen.
die hang je boven de trap.
Dan wordt het ding electrisch gehesen en hoef je zelf alleen maar er voor te zorgen dat je rhodes niet overal tegenaan stoot.

Die electrische kraantjes kosten ongeveer 150,-

Ik woon 3 hoog (géén lift :() en heb mijn spullen in een 8 HE kunststof SKB case en dan nog een mixer in een kunststof mixercase. Dat is prima te tillen en eigenlijk wil ik ook niet meer meenemen dan dit.

Werkt prima!

-C-

Origineel geplaatst door Hanz

Zulke mensen zouden geweerd moeten worden van het forum !

... dat kan geregeld worden. Stuur me een PB als je wilt weten hoe... :duivels:

Back