hoe zwaar materiaal de trap af zeulen

Origineel geplaatst door kareltje
Een schuifbrancar kost rond de 1250 euri's , beetje dure aangelegenheid

Doktorskosten voor je rug is veel meer!
En misschien nog een vervanging voor te pletter geslagen apparatuur?

Wout

Origineel geplaatst door blouies
en die steekwagen deed het prima? was dat een met 1 wiel aan elke zijde of dat systeem met 3 wielen aan elke zijde?

wellicht is dat gewoonweg de beste methode. zag dat m'n pianoleraar dat ook had, had zelfs zo'n handig opvouwbaar ding...ging prima om dat steekwagentje gewoon mee in de auto te droppen en dan op de plaats van bestemming terug alles te vervoeren hiermee. zal daar van't weekend eens voor gaan zien!

De steekwagen, die ik gebruikte, had 1 wiel per zijde. Waarschijnlijk werkt zo'n systeem met 3 wielen iets prettiger, maar ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt.

Bij mij op het werk hebben we ook wel eens die versie met 3 wielen gebruikt. Ik heb me laten vertellen dat dat behoorlijke klappen geeft bij het naar benden gaan...

Wij repeteren 2 hoog en zeulen alles met 2 naar boven. Ik bedoel, je gaat geen 88-toetsen synth + case van 35-45 KG met een steekwagentje naar boven brengen. Tis niet alleen het gewicht maar ook de grote, zo'n ding kan top-zwaar zijn en dus voor-over kukelen. Daarom liever met z'n tweeen...is safe en goed te doen.

Origineel geplaatst door Hanz
Semi-offtopic... Boemtsjak vertelde mij gisteren het verhaal over een zekere SF'er die in zijn ééntje een complete CS-80 wegtilde. Respect! :halleluja

Ik heb vorige week nog een piano op zo'n karretje vervoerd, zijn verrekte handig hoor! (die karretjes dan;) )

Origineel geplaatst door C738
Ik woon 3 hoog (géén lift :() en heb mijn spullen in een 8 HE kunststof SKB case en dan nog een mixer in een kunststof mixercase. Dat is prima te tillen en eigenlijk wil ik ook niet meer meenemen dan dit.

Werkt prima!

-C-

geen toetsen nodig dan?

We hebben hier eens met z'n 3en een piano vervoerd op een grote plank met 4 van die winkelwagenwieltjes eronder, wat een feest was dat zeg, vooral toen 'ie over vrij hoge drempels naar binnen moest!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
geen toetsen nodig dan?

Toetsen zijn voor mietjes..:D

Back