Powercore of UAD

Origineel geplaatst door Cquence
Ik heb de PoCo gekocht voor de Virus en ik ben er zeer te spreken over.
Heb vorige week zelfs nog 2 extra PoCo kaarten besteld zodat ik over een week 192 stemmen virus B tot m'n beschikking heb.
En dan zullen er natuurlijk weer een paar zeggen dattie niet hetzelfde klinkt als de B. Het verschil hoor je bijna niet en bovendien valt dat niet op in een complete mix van een track.
Ik heb een tweedehands Virus Poco aangeschaft met een unlimited license. Gewoon een dikke aanrader, gelijk 64 stemmen ipv 24 en total recall. Bovendien heb ik een Novation Remote 25 dus knoppen genoeg.
Er zijn wat kleine kinderziektes met de powercore, maar ik heb daar geen last van met mijn setup en bovendien is er een gebruikersforum waar je goed geholpen wordt.
Heb zelf een Virus B Rack gehad paar jaar terug, maar ik vind dit veel beter werken.

w00t! 192 stemmen? Wat moet je daar in vredesnaam mee? Ik krijg de 24 stemmen van mijn Virus A niet eens op...

Nu komt er 1 domme vraag wrs wat zijn stemmen juist? :confused: swry zit nog niet lang in dit vak:)

Origineel geplaatst door Nolet
w00t! 192 stemmen? Wat moet je daar in vredesnaam mee? Ik krijg de 24 stemmen van mijn Virus A niet eens op...

supersaw akkoorden.

Origineel geplaatst door Acidfever
Kun je mij eens uitleggen, hoe tevreden je ook bent, wat je in godsnaam met 192 stemmen Virus moet?

Ik zou persoonlijk veel meer baat zien bij 8 x 24 stemmen van verschillende synth fabrikanten om een zo breed mogelijk klankpallet tot mijn beschikking te hebben dan een grote stapel van hetzelfde.

Wat was jouw motivatie om dit zo aan te schaffen? En wanneer pas je dit toe?

Ik gebruikte eerst altijd de es2 voor alle sounds, maar nu ben ik overgestapt naar Ableton Live, dus die kan ik helaasch niet meer gebruiken.
Daarom ga ik de virus gebruiken voor alle geluiden. Die geluiden zijn makkelijk goed te vervormen met allerlei gratis vst effecten. Voor bijvoorbeeld FM synthese gebruik ik de FM7 en ik heb nog de z3ta+ staan voor wat andere geluiden.
Maar ik wil de virus voornamelijk gaan gebruiken omdat deze geen cpu eet. En ik vind persoonlijk de virus een goede allround synth net als de es2, vandaar mijn keuze. ;)

Nee, een superzaag haal ik liever uit de z3ta+.
En wat ik vergat was dat de reverb van de virus PoCo niet verkeerd klinkt met wat eq.
Dus route ik van een send naar een audio kanaal om zo de interne reverb en filter te gebruiken.
Maar is dat zo vreemd dan, 192 stemmen? Ik produceer voornamelijk trance en pop, dus die stemmen zijn snel op!

De Virus Poco kost nu 324 euro, nog altijd stukken goeiekoper dan de meest afgetrapte Virus B!
192 stemmen (benieuwd hoe dat klinkt) tegelijk uit deze poco kan je rustig vergeten. Deze versie kan/mag maar 1 DSP van de poco gebruiken. Je komt met 4 verschillende sounds met wat stemmen tegelijk redelijk snel aan het max. van de dsp. Wil je naar alle 4 dan moet je de unlimited versie kopen. Lekker belangrijk, ik gebruik bewust de virus voor maar 1 of 2 sounds in een arrangement. De virus is super maar er bestaan ook andere (soft)synths die voor een bepaalde track beter kunnen klinken!
Btw is die Dreamverb echt veel beter dan de Realverb in de UAD?

Origineel geplaatst door gringo
De Virus Poco kost nu 324 euro, nog altijd stukken goeiekoper dan de meest afgetrapte Virus B!
192 stemmen (benieuwd hoe dat klinkt) tegelijk uit deze poco kan je rustig vergeten. Deze versie kan/mag maar 1 DSP van de poco gebruiken. Je komt met 4 verschillende sounds met wat stemmen tegelijk redelijk snel aan het max. van de dsp. Wil je naar alle 4 dan moet je de unlimited versie kopen. Lekker belangrijk, ik gebruik bewust de virus voor maar 1 of 2 sounds in een arrangement. De virus is super maar er bestaan ook andere (soft)synths die voor een bepaalde track beter kunnen klinken!

Ja okay die virus poco kost 324 maar ik moet het element zelf ook nog hebben dus dat kost me nog wel een duit=(

Origineel geplaatst door gringo

Lezen is ook een vak:

192 haal je met 3 powercore kaarten. Ik heb er op dit moment 1 = 64 stemmen.
Basispakket (poco + single virus license) heb ik 2e hands gekocht voor 450 euro (16 stemmen, 1 dsp chip). Daarna unlimited license aangeschaft voor 162 euro (64 stemmen, 4 dsp chips in totaal). Nu staan nog 2 extra kaarten in bestelling (568 euro) voor in totaal 3 * 64 = 192 stemmen.
Dus voor 450 + 162 + 568 = 1180 euro. En voor mij was het grote voordeel dat alles gelijk als stereo output in m'n mixer in Ableton Live verschijnt. Lekker flexibel!

Ja maar het blijft meer van hetzelfde. Je hebt 192 stemmen van dezelfde synth.....da's toch saai?

dat slaat ook nerges op volgens mij, want bij dat flexipack krijg je een 'waardebon' van 500,- die je kan besteden aan plug-ins van UAD. En de meeste zijn toch wel rond de 150,-

Ik zou voor UAD flexi pak gaan, want volgens feedback dan ook nog tot 4500 plugins op de website uitzoeken.

Waar ze dat vandaan halen :confused:

En Acidfever, met alternatief bedoel ik de bovenstaande zin waarin staat, Vanguard.

Als je flink wilt uitgeven zou ik in jouw geval gaan voor beide. PoCo voor je Virus en de AUD voor de effecten.
2 kaarten van beide is helemaal fantastisch maar ik personllijk gebruik die Virus nooit!

Origineel geplaatst door Raph
Ik zou voor UAD flexi pak gaan, want volgens feedback dan ook nog tot 4500 plugins op de website uitzoeken.:dubbel:

Echt waar hoor...klik hier maar.

haha moet niet gekker worden bij die boys! Gisteren stond er ook al een Motu ultralite voor 149 euro. Toch ff 500 euro voordeel! Inmiddels ook weer gefixt geloof ik!

Toch eens vaker de site nakijken op dit soort foutjes. Want 4500 is toch wel erg overdreven :okdan:

Back