Akai s3000xl en Midi

eduard

Stamgast
ok, ik heb al een tijdje nu rond gezocht en de handleiding doorgespit maar ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag.
ik zou het heel tof vinden als iemand me zou willen helpen.

ik had de volgende [mischien wat simpele/domme] vraag :
ik ben van plan binnenkort een akai s3000xl te kopen.
ik wil er dan graag een sample inladen en dat de akai dan voor me gaat uitrekeken hoe hij over verschillende toon hoogten klinkt, en die dan weer via een midi keyboard aansturen.
dus dat ik dan bijvoorbeeld allemaal verschillende painotjes en orgeltjes in m'n akai hebben zitten die ik dan kan bespelen.
m'n vraag was dan.

- als ik al die verschillende toonhoogten laat uitrekenen [is daar ook een naam voor trouwens?
key group ofzo? kan dat kloppen?] moet ik die dan ook allemaal weer apart opslaan, want als
dat zo is, zit m'n geheugen dan niet heel snel vol?

heel erg bedankt als iemand me wil helpen.

hallo

je kan inderdaad gewoon 1 sample in je akai sampler laden en die bespelen over je hele keyboard

als je hem dan saved is het gewoon 1 sample in 1 keygroep

nou is 1 sample gebruiken over je hele keyboard niet echt mooi natuurlijk probeer maar eens uit...
het beste is om per octaaf 1 sample te gebruiken ( of liever bij een piano per toon 1 sample) zodat de samples niet over een te groot speel vlak gebruikt worden

want een 3 octaaf lager afgespeelde c noot van een piano klinkt natuurlijk niet meer als een piano :)

vandaar dat je liefst 1 sample per octaaf gebruikt, als je dan 6 octaven gebruikt sla je die 6 samples natuurlijk in je keygroep op

trouwens als jij je program saved, saved hij automatisch alle samples die gebruikt worden mee

Origineel geplaatst door anoniempje
hallo

je kan inderdaad gewoon 1 sample in je akai sampler laden en die bespelen over je hele keyboard

als je hem dan saved is het gewoon 1 sample in 1 keygroep

nou is 1 sample gebruiken over je hele keyboard niet echt mooi natuurlijk probeer maar eens uit...
het beste is om per octaaf 1 sample te gebruiken ( of liever bij een piano per toon 1 sample) zodat de samples niet over een te groot speel vlak gebruikt worden

want een 3 octaaf lager afgespeelde c noot van een piano klinkt natuurlijk niet meer als een piano :)

vandaar dat je liefst 1 sample per octaaf gebruikt, als je dan 6 octaven gebruikt sla je die 6 samples natuurlijk in je keygroep op

trouwens als jij je program saved, saved hij automatisch alle samples die gebruikt worden mee

bedankt voor je reactie.
mmm, het gaat wel kut klinken inderdaad als de ptich te laag word, maar daar hou ik eerlijk gezegd wel van :) lekkere lo-fi rommel :okdan:

Back